Sykemeldt?

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Huff...hvordan er det med sykemelding når en er gravid tidlig i svangerskapet?[:(] er så kvalm, og uvel hele tiden nå, 24/7, rett og slett uggen..var på jobb i dag og nå er jeg helt ødelagt i kroppen.....verker i rygg og bein...[:(]

Hmmm. Har vurdert det selv, har blitt veldig spysyk... Du får vel en sykemelding om du er veldig dårlig?

har det likt her. spyr og verker i hele kroppen, konstant kvalm.
men jeg skal holde ut uansett ! !
gir meg ikke så lett !

jeg også vil prøve å holde ut så lenge som mulig da, men er ikke alltid like lett når en jobber i barnehage[&:]

Jeg er også kvalm å trøtt hele tiden!! spydde faktisk også idag! så jeg er blitt sykemeldt di to ukene jeg skulle ha jobbet offshore. Hadde aldri klart å jobbet to uker i strekk, 12 timer dagen og i tillegg laget mat.

nei, veit du hva...det skjønner jeg veldig godt...

Jeg er sykemeldt pga kvalme og oppkast.[:'(] Spyr faktisk flere ganger per dag.[:'(] Hadde aldri i livet klart å jobbe.[&o]

Jeg jobber også i barnehage.Er sykemeldt 50%,så jobber fra 10-14 hver dag.Og det funker faktisk veldig bra,for jeg er mest kvalm og uggen og TRØTT på morgenen og kvelden. Hvis du ikke kaster opp,kan jo det være en ide? [:)]

ORIGINAL: *oppsideisi*

Huff...hvordan er det med sykemelding når en er gravid tidlig i svangerskapet?[:(] er så kvalm, og uvel hele tiden nå, 24/7, rett og slett uggen..var på jobb i dag og nå er jeg helt ødelagt i kroppen.....verker i rygg og bein...[:(]

bare til å gi beskjed til legen om at du ikke greier 100% jobb lengre.
jeg har vært sykemeldt siden uke 4. og skal inn til legen i morgen og går nok derfra med en mye lengre sykemelding.

(har vært sykemeldt pga kvalme, og kommer nok til å være sykemeldt pga bekkenløsning no fram over) kan ikke gå normalt lengre. ser sykelig vittig ut då...

Jeg var innom legen på fredag, og ble sykemeldt t.o.m. 4.juli pga kvalme og oppkast.
Før det brukte jeg TO[:(] egenmeldinger. Da jeg var ferdig med den første, trodde jeg at det skulle gå bra siden jeg hadde en ekstra fridag på turnusen før jeg skulle jobbe igjen. Men neida, da dagen kom og jeg skulle på jobb endte det med at jeg måtte ta en telefon igjen..klarte ikke å komme meg til legen, og legen kunne ikke skrive ut sykemelding for de to forrige dagene som hadde passert før jeg klarte å komme dit.

Uff, så trasig det må være å få bekkenplager så tidlig. Håper det går seg til. Husk å bevege deg litt i ulendt terreng og holde deg aktiv (uten å overdrive selvfølgelig).

Ang kvalme så ville jeg nok snakket med legen og fått en gradert sykmelding først for å se om det kan fungere. Spis ofte, drikk mye, og så kan du kanskje prøve de anti-kvalme armbåndene de har på apoteket hvis du ikke har gjort det allerede? De virker visst for mange.

Og hvis ingenting virker kan du jo trøste deg med at kvalmen normalt snart går over for de fleste.[:)]

ORIGINAL: Sprettmusa

Jeg var innom legen på fredag, og ble sykemeldt t.o.m. 4.juli pga kvalme og oppkast.
Før det brukte jeg TO[:(] egenmeldinger. Da jeg var ferdig med den første, trodde jeg at det skulle gå bra siden jeg hadde en ekstra fridag på turnusen før jeg skulle jobbe igjen. Men neida, da dagen kom og jeg skulle på jobb endte det med at jeg måtte ta en telefon igjen..klarte ikke å komme meg til legen, og legen kunne ikke skrive ut sykemelding for de to forrige dagene som hadde passert før jeg klarte å komme dit.

Kan du bruke 2 egenmeldinger så tett innpå hverandre? Trodde det måtte gå 14 dager mellom de..

Forøvrig så kan legen skrive ut sykemelding fra dagen du RINGER legekontoret -så husk det til neste gang [;)]

Ellers - når det gjelder bekkenplager så anbefaler jeg å teste mbt-sko - det har vært en lifesaver for mange..
MBT-sko eller Masai sko som det også kalles er sko med sånn 'rund' såle.. ser underlig ut, men hvis du kan klare å gå ordentlig i 30 uker, i stedenfor å halte, så vet jeg hva jeg hadde valgt.. De er litt dyre, men det er også en mulighet å evt handle fra utlandet..

http://no.mbt.com/Default.aspx?lang=nn-NO&suggest=1 :)

Ellers når det gjelder kvalme, så finnes det armbånd som nevnt over her + akupunktur kan også hjelpe.

Lykke til [:)]

jeg måtte dra hjem fra jobb i dag pga av att jeg er kvalm og uvel, måtte springe på toalettet og ble sittende der og spy i over en time..[:'(] føler meg skikkelig grusom for tiden, jeg får så dårlig samvittighet ovenfor jobben når jeg må gå hjem for "bare" å være kvalm....

Jeg er sykemeldt i 2 uker, (denne uken igjen) pga kvalme og bekkenplager..

forrige svangerskap hade jeg ingen plager og jobbet hele svangerskapet... men denne gang ble det annerleds gitt.. syns det er ekkelt når folk ikke tror på en, eller syns at det bare er klag.. jeg vet man ikke er "syk" fordi man er gravid.. men det er allikevel slitsomt, og man har et liv i magen ogta vare på.. så da setter jeg meg selv først og kjenner etter på kroppen!! [:)]

så ingen får ha dårlig samvittighet over jobben eller noe annet fordi man er sykemeldt! Dagens ordre fra meg [:D]

ORIGINAL: Knottet2

forrige svangerskap hade jeg ingen plager og jobbet hele svangerskapet... men denne gang ble det annerleds gitt.. syns det er ekkelt når folk ikke tror på en, eller syns at det bare er klag.. jeg vet man ikke er "syk" fordi man er gravid.. men det er allikevel slitsomt, og man har et liv i magen ogta vare på.. så da setter jeg meg selv først og kjenner etter på kroppen!! [:)]

så ingen får ha dårlig samvittighet over jobben eller noe annet fordi man er sykemeldt! Dagens ordre fra meg [:D]

Jeg skal virkelig høre med legen i morgen om hva jeg skal gjøre, med dette, for det er veeeeeeeeeeldig slitsomt, når jeg jobber i barnehagen, kjenner jeg går å kaldsvetter og blir hele tiden litt små stressa...

ORIGINAL: *oppsideisi*

ORIGINAL: Knottet2

Jeg skal virkelig høre med legen i morgen om hva jeg skal gjøre, med dette, for det er veeeeeeeeeeldig slitsomt, når jeg jobber i barnehagen, kjenner jeg går å kaldsvetter og blir hele tiden litt små stressa...

jeg jobber i bhg selv, på småbarnsavdelingen.. så skjønner hva du mener [:)] 

Back
Topp