• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Sykemeldt

Gaupa84

Glad i forumet
VIP
Jeg lurer rett og slett på hva folk her inne ble sykemeldt for ? Og når ble dere det?

Kjenner kroppen er sliten, er mye trøtt og har en del kynnere, men føler liksom ikke dette er noe å sykemelde seg for.
Sånn som dagene er nå så går jeg på jobb, og fungerer forsåvidt godt der, men når jeg så kommer hjem så er det ikke mye futt igjenn i meg. Noen dager er selvsagt bedre enn andre. Har aldri før vært sykemeldt, og kjenner jeg får dårlig samvittighet bare av å tenke på at jeg har lyst til å gire ned. Er jo enda 9 uker med jobb før permisjonen starter.

kraftig bekkenløsning. gikk på skole til uke 23[:)] men ogr at jeg må jobbe 100 % praksis fram til midten av juni, så gikk jo ikke d.

De første 3 mnd ble jeg sykemeldt pga at jeg bare hang på badet å spydde..
Skjønner fremdeles ikke hvorfor det kalles "morgenkvalme" hehe..
Så fikk jeg bekkenløsning og klarte ikke bevege like mye på meg, så jeg ble sykemeldt 50% til å starte med.
Jeg jobber på bensinstasjon, og der er det en del tungt arbeid, og du får ikke satt deg ned noen steder, så det var ganske tung belastning for bekkenet.
Så ble bekkenet verre, og jeg kunne ikke jobbe der lenger, for jeg hadde så vondt til slutt at jeg bare satt meg ned å gråt på jobben gitt. Da ble jeg 100 % sykemeldt. Og det var ganske tungt, jeg som jobba langt over det man skal før jeg ble gravid, jeg jobbet full stilling + maaasse overtid..
Så det er jo litt forskjellige grunner som skal til for at man sykemelder seg.

Ble sykemeldt i begynnelsen av november pga svangerskapskløe. Begynte å jobbe 25% i midten av februar, og skal klare å holde meg på jobb de 18 dagene jeg har igjen å jobbe [:D] Fikk innvilget svangerskapspenger med en gang, men ble rett og slett gal i hodet av å gå hjemme, så begynte i 25%..

Ble 100% sykmeldt for 14 dager siden, pga tung jobb og vondt i rygg.. Håper på å få jobbe litt igjen før perm.tida, men ser dårlig ut ja :/

Jeg er 100% sykemeldt, av den grunn at jeg mistet jobben min før jul, og er ikke frisk nok til at noen kan ansette meg på ny. (kvalme, ryggproblem, trøtt ol) Derfor er jeg og legen enige om at jeg bare skal gå sykemeldt. Dersom jeg hadde hatt jobb hele veien hadde jeg nok vært mye av og på tenker jeg. Litt aktiv sykemeldt kanskje.

Jeg ble sykemeldt 100% i uke 25. Har mye kynnere, søvnproblemer og generelt sliten. Er heller aldri syk til vanlig og sist svangerskap jobbet jeg mer eller mindre fram til permisjonen. Synes ikke det er kjekt å være sykemeldt, Kunne gjerne vært i jobb hadde jeg hatt bedre form, men jeg orker ikke tanken en gang å gå på jobb. Bruker mye tid på å sove og hvile i løpet av dagen.

Vi har en toåring også som krever sitt etter barnehagen. Merker at man kan ikke bare legge seg ned når man vil da..

ble 100% sykemeldt i uke 20 pga tvillingsvangerskap. og jobber i barnehage så har en aktiv og krevende jobb.

Sykemeldt ja.. Jeg var det i de 2-3 første måndene av graviditetn.. Men har bynt å jobbe no, så jobba 2 uker før påska, å begynner på jobb i mårn igjen.. Kjenner at kroppen er sliten å sånt.. å ja, jeg føler også at det ikke er så stor grunn for å sykemelde seg. Meen er jo kansje ikke så lurt da heller å gå rundt å slite seg ut hver dag på jobb.. Ingen som takker deg for at du orker å stille opp med sliten rygg, å andpusten å alt..

jobber da på en kantine.. alene, er min egen sjef. så ting blir avogtillitt stressat, å jeg blir fort sliten, kan f.eks ikke sette meg ned når jeg føler for det sjøl.. må få gjort unna ditten å datten først, å gjort unna det, å det.. Blir nok tungt etterhvert, å merker alt at magen er i veien for ting som jeg skal nå, når jeg er på jobb da.. Men håper å holde ut helt til permisjons tiden begynner.. Men ser heller ikke bort i fra at jeg mulig blir å sykemelde meg pga.. stress å sånt.. Meen jeg prøver,å prøver først[:D]

Jeg kan da si.. Skjønner meg litt på dem som er sykemeldt heelt egentlig.. Meen noen sykemelder seg kansje for at de bare er gravide.. Men beskylder ingen i å gjøre det heller da.. Men jeg trur det finnes sånne folk også.. Kansje ikke så mange..

Meen blir jo også litt rart å skrive at man ikke skjønner at mange sykemelder seg.. Man vet jo aldri.. Kansje de sliter med ting som ikke altid er like greit å prate om..

Dette ble langt.. Men det er no sånne tanker jeg har rundt sykemelding..

Jobber i barnehage, og der er det mye slitsom jobbing.. Fikk kraftig bekkenløsning, men jobbet videre for det om.. Nå klarte bekkenet mitt ikke mere, så nå i uke 27 ble jeg 100% sm. Burde vert det for flere uker siden.

Jobbet 100% frem til uke 27, da gikk jeg på en smell og ble sm i 2 uker.
Jobbet 1 uke etterpå, men hadde vist presset meg for mye og fikk rier, slimproppen gikk og var begynt å bli moden, dermed ble jeg 100% sm ut svangerskapet.

jeg har vert sykemeld fra 1 desember og er enda sykemeld til 6 mai og da er det 20 dager til permisjon.
Ble sykemeld pga svangerskaps kvalme og vekt tap og mye tull, Så pga mistet den ene tvillingen i slutten på desember og fortsat kvalm. så var det kvalmen og blødninger og kvalme igjen og blødninger og kvalme (er kvalm enda og har vert det hele tiden kaster opp og går ned i vekt.)  Så har jeg vert en del deprimer som nå begynner å komme seg etter som det er gått så lang tid med den jeg mistet.  Så nå er jeg sykemeld enda for kvalme, og går på medisiner for kvalme og for rier(riedempende).

Jeg var sykmeldt 40% i desember fordi jeg var utslitt. Jeg hadde en god dag på jobben men når jeg kom hjem var jeg heeeeelt utkjørt. Lå bare på soffaen og ikke særlig klar for husarbeide eller middag, så legen syntes hun skulle sykemelde meg så jeg ikke gikk nedenom å hjem med tanke på det er et annet liv inne i meg å ta hensyn til :O)

Nå er jeg 50% sykemeldt for bekkenløsning og venter på time hos fysioterapi. Jeg får ikke lov å jobbe mere enn 50% frem til permisjon, kanskje mindre

var først i aktiv sykemelding i desember, men da jobbet jeg nesten 80-90 % forde, men med mer tilrettelegging. Ble så i enda en aktiv sykemelding i januar, men halve januar var jeg borte fra jobb for var så dårlig, og etter det ble det 100 % sykemelding.

Grunnet bekkenløsning..

Ble 100% sykemeldt i uke 21, og er det nå fram til 15april, videre vet jeg ikke. Det startet med en akutt forstoppelse, og har ikke kommet meg siden. Mye kvalme, svimmelhet, kynnere og en mage som er veldig opp og ned. Har utrolig liten energi selv nå som jeg er hjemme, handleturer og tur med hunden blir gjort når samboer kommer fra jobb siden jeg er redd for å svime av.

Jeg har 7 uker igjen til permisjonen starter, og jeg er heller ikke voldsom syk, men i dag fikk jeg 20 % sykemeldin. Det er fordi når jeg f.eks støvsuger eller vakser gulv, blir jeg sliten, litt vond i ryggen og skambeinet. Jeg tenker som så, at da er det bedre å sykemelde seg 20 % i en periode og se om det fungerer for meg. Jeg har ikke dårlig samvittighet for dette, iogmed at jobben jeg har får jeg unna på de resterende dagene :) Det er ikke så mye å gjøre på et forskningslaboratorium, når man ikke kan jobbe på lab... Og dersom jeg hadde hatt mye å gjør, hadde jeg bedt om sykemelding uansett.. for å forebygge plager etter fødselen, det er jo da vi skal være friske og opplagte :)

Jeg synes du skal tenke på deg selv, nå. Det er ingen som kommer til å takke deg, for at du sliter deg ut!

Klem!!

du skal IKKE ha dårlig samvittighet!!! du og baby er mye viktigere enn noen jobb i hele verden og du må ikke glemme at du skal fungere etter födsel også! og presser du deg selv maks nå, vil du bare slite med det seinere... bare vär hjemme, slapp av og kos deg resten av graviditeten [:)] [:)]

Jeg jobber som sykepleier i hjemmesykepleien og har et veldig stressende og til tider tungt fysisk og psykisk arbeid
jeg var sykmeldt de første 3 mnd av svangerskapet pga alvorlig depresjon etter at jeg mista jenta mi i fjor sommer.

I januar begynte jeg i 75% stilling igjen og det fungerte ca 1 mnd... Så jobba jeg 50% 1 mnd før jeg reduserte enda litt mer. Nå er jeg i min andre måned i 25% stilling. I teorien skal jeg jobbe 3 timer 3 dager i uka, men sånn som formen min har vært de siste 5-6 ukene, så har jeg greid å arbeide en god del mer, så jeg har jobba 5-7 timer 3 dager i uka. Jeg har fått arbeidsoppgaver tilpasset meg og min tilstand og det fungerer faktisk optimalt.

Back
Topp