Sykemeldt uten arbeidsgiver

Cassandra00

Andre møte med forumet
Hei,

Er det noen som er sykemeldt uten arbeidsgiver og vet om man fortsatt må sende inn del D i papirform til nav eller om man kan sende det elektronisk?

Finner ingen informasjon på nav og fastlegen mener den kan sendes digitalt!

Hei,

Er det noen som er sykemeldt uten arbeidsgiver og vet om man fortsatt må sende inn del D i papirform til nav eller om man kan sende det elektronisk?

Jeg er frilans og jeg har sendt inn papirene :)

Hei,

man kan sende inn del D digitalt uavhengig av om man har arbeidsgiver eller ikke

man kan sende inn del D digitalt uavhengig av om man har arbeidsgiver eller ikke

Man kan ja, men personlig har jeg opplevd at det bare blir rot og ender med å ta lenger tid. Man må gjerne sende inn andre papirer også. Og er ikke alltid det er papirer man får digitalt. Så for min del er det mer ryddig og tidsbesparende å sende alt inn via post :)

Man kan ja, men personlig har jeg opplevd at det bare blir rot og ender med å ta lenger tid. Man må gjerne sende inn andre papirer også. Og er ikke alltid det er papirer man får digitalt. Så for min del er det mer ryddig og tidsbesparende å sende alt inn via post :)

I såfall ville jeg bare fortsatt å sende inn på papir

unnskyld gikk litt fort her. Kan skyte inn at jeg har motsatt erfaring nav som roter bort papirer, men elektronisk har jeg aldri hatt problemer med

Vanligvis er det nok sikkert sånn også. Men hvis du må sende én del digitalt og én del på papir, så er sjansen mye større for at noe blir borte enn om man sender alt digitalt eller alt på papir :p

Back
Topp