Sykemeldt ut vikariat, hva skjer nå?

regnbue2020

Blir kjent med forumet
Hei! Jeg har for tiden to jobber hvor den ene er 100% vikariat ut september og den andre er som tilkallingsvikar for et bemanningsbyrå uten faste vakter. Nå er det slik at jeg blir sykemeldt fremover i svangerskapet og lurer da på hva som skjer når 100% vikariatet løper ut. Jeg har ikke jobbet for bemanningsbyrået siden april og har derfor ikke rett på sykepenger derfra. Vil jeg da stå uten penger eller kan jeg søke dagpenger selvom jeg teknisk sett har en jobb, men ikke kan jobbe pga. helsa?
 
Du får sykepenger fra nav etter endt vikariat :)
Ring dem og forhør deg om frister for å søke osv
 
Du får sykepenger fra nav etter endt vikariat :)
Ring dem og forhør deg om frister for å søke osv

Som Veivalsa sier.

NAV tar over etter vikariatet :)

Da må du trolig sende sykemeldingen per papir (mulig dette er blitt digitalt), og arbeidsgiver må sende inn ny inntektsmelding. Eneste forandringen er at NAV beregner annerledes; gjennomsnitt av de 3 siste årene eller så ser de på de 3 siste månedene. Varierer litt.
 
Som Veivalsa sier.

NAV tar over etter vikariatet :)

Da må du trolig sende sykemeldingen per papir (mulig dette er blitt digitalt), og arbeidsgiver må sende inn ny inntektsmelding. Eneste forandringen er at NAV beregner annerledes; gjennomsnitt av de 3 siste årene eller så ser de på de 3 siste månedene. Varierer litt.


Okei, vet du om jeg må bli sykemeldt fra begge jobbene?
 
Regner med du muligens må melde deg arbeidsledig for å så sykemelde deg ifra å være arbeidsledig, i praksis går det på ny sm.
 
Back
Topp