Sykemeldt/svangerskapspenger..?

meg&lille

Elsker forumet
Septembermødre <3
Er det flere her som er sykemeldt av ulike grunner? Jeg er selv 100% sykemeldt. Og blir nok det resten av svangerskapet.

Samme her...

100 % sykmeldt jeg også og blir det nok det ut hele svangerskapet.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er også 100% sykemeldt nå pga bekkenløsning. Så blir vel sikkert det resten av svangerskapet.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hva er egentlig svangerskapspenger?

Svangerskapspenger kan du få når jobben ikke kan tilrettelegge for deg vel. Husker ikke helt reglene, men søk det opp så finner du det. Det er samme utbetaling som ved sykepenger, men om du skulle være så uheldig åbli sykemeldt etter fødsel også har du mer "sykemelding" å gå på eller noe sånt... :P

Jeg er 80 % sykemeldt og regner med jeg blir det ut svangerskapet.

Jeg får gjøre det ;-) Har ikke hørt noe om at jeg må søke etter det...

Jeg jobber fullt nå, men tviler på at det holder frem til permisjon denne gangen siden bekkenet har begynt å krangle... Er 80 % ansatt i IA-bedrift og har avtale me bedriftshelsetjeneste om å bla.a. redusere bilkjøringen (de lange) til maks to dager i uken, samt at jeg sikkert går over til kun hjemmekontor etterhvert.... Tar svangerskapspenger fra vakta (er selvstendig næringsdrivende og samarbeider med andre om vaktordning - ca 25-30%) etter at jeg er ferdig med vakthelga mi 8-9. juni, for da holder magen på å er såpass stor at det ikke er noe moro å håndtere disse kuene lenger og dessuten er det jo forholdsvis tøft med døgnvakt fra klokken 16 fredag til klokken 08.00 på mandag og enormt mye bilkjøring, så...... Tok svangerskapspenger fra omtrent samme tidspunkt sist og var veldig glad for det da, så skal ikke prøve meg lenger denne gangen heller....

Svangerskapspenger kan du få når jobben ikke kan tilrettelegge for deg vel. Husker ikke helt reglene, men søk det opp så finner du det. Det er samme utbetaling som ved sykepenger, men om du skulle være så uheldig åbli sykemeldt etter fødsel også har du mer "sykemelding" å gå på eller noe sånt... :P

Jeg er 80 % sykemeldt og regner med jeg blir det ut svangerskapet.

Reglene sier at jobben du må være borte fra må være skadelig for fosteret for at man skal få sv.skapspenger...holder ikke alltid at ikke jobben kan tilrettelegge. Der jeg er fra får man sv.skapspenger hvis man jobber i bhg, har bekkenløsning og jobben ikke kan tilrettelegge, i Bærum er det IKKE sånn :P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er 100% sykemeldt. Har vært det siden påske.
Synes det er viktigere å ha overskudd til å ta vare på de barna vi allerede har fra før enn å bruke meg opp på jobb.

Sent from my iPhone using BV Forum

"Godt" a hore at det er sa mange som er sykemeldt. Hadde litt darlig samvittighet for a vaere sykemeldt, men da er det visst noksa normalt:)

Jeg er også 100% sykemeldt har vert det siden oktober. Men er andre grunner enn bare graviditet da :p så er veldig kjedelig og gå rundt hjemme dag inn og dag ut!! Men må man så må man.

Sent from my iPhone using BV Forum

100% sykmeldt ja.. Og blir vell det videre ut. Sliter med bekkenløsning :(

Sent from my Nexus 4 using BV Forum mobile app

Back
Topp