Sykemeldt (sutrer litt)

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Usj og usj,

Jeg sliter samvittighetsmessig blant annet med å være sykemeldt. Er flere årsaker til at jeg er femti prosent sm, en av hovedårsakene er vel at jeg får veldige kraftige kynnere som bare varer og varer utover dag/kveld hvis jeg har holdt på for mye. (Jobber i barnehage) Jeg har og hatt det litt tøft psykisk og det har spilt en rolle i hverdagen min nå som jeg er gravid.

Hadde jordmormøte med jobben forrige uke, noe som vår kommune har fast, at den gravide,sjef og kommunens jordmor har 3 møter for blant annet tilrettelegging på arb.plassen under graviditeten.
Og det er greit nok, men allerede på møtet forrige uke, så følte jeg at jordmor mente at jeg skulle klare å komme tilbake 100 prosent med en gang. Jeg forklarte da at det ligger litt mer private grunner bak også, så jeg har åpen dialog med fastlegen hele tiden, på både tlf og mail om hvordan sykemld min skulle være.
Følte at jeg ble litt uglesett, men at både sjef og jordmor forsto.

Og på jobben nå, så kom sjefen inn og lurte på om jeg skulle friskmelde meg snart, siden jordmor sa til meg forrige møte at jeg ikke hadde noen stor grunn til å være sykemeldt.

Føler meg ikke helt sett eller hørt. Og jeg syns det er kjedelig nok fra før å måtte gå å levere en sykemld på femti prosent, om jeg ikke da i tillegg skal føle at jeg gjør det bare for å gjøre det på en måte. :(

Kjenner jeg ble litt satt ut. Hormonella styrer igjen. :(

Uff :/
E en ekkel følelse når man føle seg tilside satt, sjefen min ringte i dag og når jeg tok telefonen sa han: ehhh skulle egentlig snakke med noen som er der til høsten.... Hallo liksom eg e no der i august.... Permisjon går starter ikke før oktober ;)
Selv om ikkje det er samme sak så kjente jeg til følelsen!

Men du skal ikkje ha dårlig samvittighet, du må ta vare på den lille i magen!
Veit at det e lett å sei man ikkje skal ha det.....
Men trur nesten eg hadde blitt 100% sykemeldt når dem oppføre seg sånn... Så hadde man sluppe å møtt dem i allefall!
Lett utvei ja, men mange ganga kanskje den beste før din egen del!

Ja, jeg trives jo veldig på jobb da. Så har lyst til å være der femti prosent når jeg klarer det nå, men syns det var ganske tøft å få slengt at jeg kunne friskmelde meg snart. Som om alt er bare-bare.

Var litt snappy den kommentaren fra sjefen din og. Vi er jo der ved høst-start.

Ja skjønne godt du vil jobbe det du kan ;)
Trur det e mange som kjem me sleng kommentara uten å tenke seg om.....
Synd at folk ska være sånn :/

Jeg synes sjefen din burde bli minnet om hva en jordmor er, og hva slags rolle hun har vs fastlegen.
Det er ikke alt med mors helse jordmor nødvendigvis vet noe om, så selv om hun ikke kan se noen grunn for at du skal ha behov for sykemelding betyr jo ikke det at det ikke finnes grunner til det.
Fastlegen er den som sykemelder, ikke jordmor..

Blir litt frustrert kjenner jeg når jeg ser det er det sjefen din har hentet ut fra møtet med deg og jordmor!

Sånn utenom det virker jo ordningen med slike møter veldig positivt synes jeg, høres ut som et bra tiltak :)

Back
Topp