Sykemeldt pga vond rygg??

Jeg er delvis sykemeldt pga vond rygg og bekken. Må en tur til legen for å få sykemelding.

Men tenker også det er greit å ha en prat med nærmeste leder angående utfordringen din i forhold til om det er tilrettelegging som kan gjøres på arbeidsplassen ☺️

Er det noen her som er sykemeldt grunnet vond rygg? Isåfall hvordan gikk dere frem?

Hei! Ja jeg er sykmldt fra min 40prosent stilling. Jeg har bekkenlåsning, så min jobb der jeg må stå 5,5 - 7,5 timer gikk ikke for meg. Tunge løft og hurtige steg på flisgulv var mildt sagt et helvete for meg. Så hvis du en jobb de ikke får til å tilrettelegge for deg så er det nok din eneste vei. Jeg ringte til sjefen min og var ærlig, hun forstod situasjonen og vi ble enige om at vi gjør det som er best for meg og kroppen jeg ble liggende med store ryggsmerter etter jobb

Jeg var sykemeldt i 10 dager pga ryggen. Kom tilbake på jobb, nå på mandag :) Men ikke pga bekken eller noe. Jeg klarte å strekke hele halebenet mitt, det var utrolig vondt, og hele ryggen låste seg i 2-3 dager. Heldigvis var jeg på vei ut døren til min fastlege da det skjedde. Hadde kontroll samme dagen. Så hun sjekket meg grundig, og ba meg slappe av hjemme til jeg var bedre i ryggen :) Jeg kjøpte meg en pute, som er formet som en ring, for at halebenet ikke skal belastes. Den bruker jeg slavisk nå.

Back
Topp