Sykemeldt pga pollen?

Agnete

Forumet er livet
Jeg hadde virkerlig håpet at jeg nå skulle klare denne pollentiden. Men jeg er så dårlig:(
Jeg hoster og hoster, halsen har hovnet opp og jeg ligger rett ut:(
Det er så kjipt å være borte fra jobb når jeg har allergi!!
Hva gjør dere når dere blir så dårlig?

Sent from my iPhone using BV Forum

Er man så dårlig at man ikke kan gå pp jobb må man jo holde seg hjemme

Jeg har mer enn en gang stått langs veien på jobben og kasta opp fordi jeg blir så dårlig av pollen. Men har nå noen tabletter som funker mye bedre enn de andre jeg har prøvd. I fjor ble jeg ikke dårlig heldigvis. Har enda ikke vært hjemme pga pollen da. Men har ofte ligget rett ut når jeg da kommer hjem da. Ikke noe særlig gøy da. Funker ikke pollenmedisin i det hele tatt?

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Jeg har mer enn en gang stått langs veien på jobben og kasta opp fordi jeg blir så dårlig av pollen. Men har nå noen tabletter som funker mye bedre enn de andre jeg har prøvd. I fjor ble jeg ikke dårlig heldigvis. Har enda ikke vært hjemme pga pollen da. Men har ofte ligget rett ut når jeg da kommer hjem da. Ikke noe særlig gøy da. Funker ikke pollenmedisin i det hele tatt?

Nei Desverre, jeg bruker til og med 60 mg predinsolon i tillegg :(
Synes dette er helt håpløst, jeg har en ganske fysisk jobb og uten pauser.
Så jeg sitter her å lurer på hvordan jeg skal klare jobben når jeg ikke klarer barna engang alene :(

Uff hørtes da jævlig ut :( Prøvd det meste regner jeg med da? Den pollensprøyta da? Prøvd den også?

Uff hørtes da jævlig ut :( Prøvd det meste regner jeg med da? Den pollensprøyta da? Prøvd den også?

Den har reddet meg hvert år, men Desverre så fikk jeg allergisk reaksjon på den i fjor. Så legen vil ikke gi meg den :( Eneste jeg har igjen å prøve er innhalator på legevakten, men orker ikke å sitte der i dag igjen.
Jeg håper på regn da :p hihi
Men jeg vil jo ikke være hjemme fra jobb pga dette, så føler det er litt håpløst nå..

Jeg hadde virkerlig håpet at jeg nå skulle klare denne pollentiden. Men jeg er så dårlig:(
Jeg hoster og hoster, halsen har hovnet opp og jeg ligger rett ut:(
Det er så kjipt å være borte fra jobb når jeg har allergi!!
Hva gjør dere når dere blir så dårlig?

God bedring. Det sises at denne pollensesongen blir den værste i manns minne. Skjønner godt at du da må sykemeldes.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Uff så dumt. Var ikke særlig valg da nei. :( Om man blir så dårlig skulle man tro det gikk ann å få sykemld, spesielt når medisin ikke funker og medsin som funker, får man ikke ta pga allergi. Masse lykke til og håper du finner utav dette ! :) Skjønner godt du håper på litt regn da ja :)

God bedring. Det sises at denne pollensesongen blir den værste i manns minne. Skjønner godt at du da må sykemeldes.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Ja, den føles forferdelig ut allerede. Og jeg synes Bjørka har blitt grønn bare over natten her. Jeg er allerede lei og har hørt den blir lang i år :o
Men uansett hvor glad jeg er i sol, så håper jeg på litt regn. En liten pause hadde vært fint :)

Uff så dumt. Var ikke særlig valg da nei. :( Om man blir så dårlig skulle man tro det gikk ann å få sykemld, spesielt når medisin ikke funker og medsin som funker, får man ikke ta pga allergi. Masse lykke til og håper du finner utav dette ! :) Skjønner godt du håper på litt regn da ja :)

Håper predinsolon vil begynne å ta litt snart, men det spres litt mye pollen nå!
Er så kjedelig å bli syk pga dette, min sykemeldingsperiode nærmer seg også slutt fordi jeg har vært syk i åtte måneder tidligere i år.
Så nå håpet jeg at jeg kunne holde meg frisk i en lang periode, så dette passer utrolig dårlig.,.
Men det er vel bare sånn det er!håper du ikke vil slite ekstremt i år. Pollen er slitsomt ;)

Uff. Ekstra kjipt ja. Håper medisinen hjelper litt ja ! Etter jeg fikk meg nye tab i fjor ser det ut som det hjelper meg godt. Så håper de funker fint i år også :) Fryktelig slitsomt ja :( Skulle ønske jeg aldri fikk pollenallergi ja.

Uff. Ekstra kjipt ja. Håper medisinen hjelper litt ja ! Etter jeg fikk meg nye tab i fjor ser det ut som det hjelper meg godt. Så håper de funker fint i år også :) Fryktelig slitsomt ja :( Skulle ønske jeg aldri fikk pollenallergi ja.

Hvilke tabletter bruker du da? Kan jo hende jeg ikke har prøvd de :)
Ja, pollenallergi er det verste, skulle virkerlig ønske jeg slapp..

Loratadin Orifarm 10 mg begynte jeg på i fjor. Funker godt på meg i forhold til andre jeg har prøvd. :)

Loratadin Orifarm 10 mg begynte jeg på i fjor. Funker godt på meg i forhold til andre jeg har prøvd. :)

Å de har jeg prøvd.. De fungere ikke bortsett fra at jeg blir veldig trøtt da :p Hørt mange synes de er bra! Godt de fungerer på noen :)

Æsj da. Dumt det ikke er mirakelkur på dette :) Ja blir noe trøtt :p Så sovner fort på kvelden. Da er jeg ekstra sliten. ;)

Ja, den føles forferdelig ut allerede. Og jeg synes Bjørka har blitt grønn bare over natten her. Jeg er allerede lei og har hørt den blir lang i år :eek:
Men uansett hvor glad jeg er i sol, så håper jeg på litt regn. En liten pause hadde vært fint :)

Pollensesongen blir lang fordi bjørka blomstrer tidlig, og burota blomstrer ikke noe før august uansett.
Så jeg tror bare det blir litt opphold mellom allergi-sortene.

For bjørka holder vel bare på 3-4 ukers tid...?
Ikke at det er så stor trøst, for jeg har en som virkelig sliter her hjemme. Han er rød/sår rundt øynene og det kommer guffe ut konstant :(

Pollensesongen blir lang fordi bjørka blomstrer tidlig, og burota blomstrer ikke noe før august uansett.
Så jeg tror bare det blir litt opphold mellom allergi-sortene.

For bjørka holder vel bare på 3-4 ukers tid...?
Ikke at det er så stor trøst, for jeg har en som virkelig sliter her hjemme. Han er rød/sår rundt øynene og det kommer guffe ut konstant :(

Bjørka varer en stund, men den går jo fort nedover. De siste dagene har det vært ekstremt, men fra i morgen blir det bare kraftig :) Salix begynte jo i februar, og holder fortsatt litt på.
Så kommer jo gresset til sommeren, så blir litt av en sesong! :o
Stakkars liten, hjelper ikke medesinene på han heller?

Bjørka varer en stund, men den går jo fort nedover. De siste dagene har det vært ekstremt, men fra i morgen blir det bare kraftig :) Salix begynte jo i februar, og holder fortsatt litt på.
Så kommer jo gresset til sommeren, så blir litt av en sesong! :eek:
Stakkars liten, hjelper ikke medesinene på han heller?

Jo de hjelper.. men de virker jo ikke 24/7 og tar ikke alt av symptomer :( Det hjelper heller ikke å ta øyedråpene oftere, for de har virkning i så så mange timer. Tok i 18 tiden istad og 2t senere var det ramaskrik her hjemme, for da var det så vondt:( Tok nesespray (nesa renner og, men det hjelper litt på øynene og) og heiv han i dusjen. Lot han ligge med en kald klut over øynene når han la seg. Det lindret noe.

Vet ikke om det er pollen eller øyedråpene som gjør området rundt øynene såre.. aldri vært sånn før.
Salixen merker vi ikke så mye til, alene.
Har gått ned til "bare" kraftig med bjørk her og nå. Men kan ikke si jeg merker noen forskjell :/

Jeg merker heller ingen forskjell.
Jeg bruker ikke øyedråper fordi jeg blir sår, men så er heldigvis ikke mine øyne så ille. Kan han ikke få noe sterkere? Regner med at dere bruker aerius? Det bruker min sønn, men han er ikke slik som meg.
Høres vondt ut at et lite barn skal plages så ille.
Her har jeg startet opp med høydose kortison og fulldose med astma medesin og endelig kjenner jeg at det er litt bedre å puste nå!
Vi får håpe på regn!!!
Håper din sønn blir bedre snart!!

Jeg merker heller ingen forskjell.
Jeg bruker ikke øyedråper fordi jeg blir sår, men så er heldigvis ikke mine øyne så ille. Kan han ikke få noe sterkere? Regner med at dere bruker aerius? Det bruker min sønn, men han er ikke slik som meg.
Høres vondt ut at et lite barn skal plages så ille.
Her har jeg startet opp med høydose kortison og fulldose med astma medesin og endelig kjenner jeg at det er litt bedre å puste nå!
Vi får håpe på regn!!!
Håper din sønn blir bedre snart!!

Han får aerius ja. Opatanol øyedråper. Vi var innom Livostin, men de hadde ikke god nok effekt.
Han MÅ bruke øyedråper, for det klør og svir. Øynene hovner også opp. Et år var det så ille at han fikk ikke opp øynene på morningen, kan tro han hylte hysterisk da :(

Nå er det meldt noen få dråper med regn imorra, det hjelper på litt :)
Jeg kjenner det jo ikke på kroppen selv, så ikke grusomt å se på :(

Back
Topp