Sykemeldt pga kynnere

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Jeg var på besøk på føden for en uke siden pga hyppige kynnere, ble der over natten og ble heldigvis sendt hjem dagen etterpå. Jeg ble sykemeldt ut uka og ble enig med legen om å prøve meg på nytt i jobb 50% fra i dag av. I løpet av uka med sykemelding så trappet kynnerne seg sakte og rolig ned, men i dag etter bare 1 time på jobb så kjente jeg at det tok seg opp igjen. Og etter kort tid hadde jeg regelmessige kynnere igjen hvert 5.minutt. Jeg ringte og pratet med jordmoren min om hva jeg burde gjøre, og hun ba meg gå hjem fra jobb med en gang og ringe føden for å komme inn på en sjekk.
Jeg føler meg utrolig dum for jeg har ikke en fysisk krevende jobb, men det jobbes i høyt tempo og resultater skal leveres og det kan derfor lett bli stressende psykisk. Når jeg kom på jobb i dag så hadde jeg mye å rydde opp i etter en uke borte, og det ble ekstra mange telefonsamtaler, men har alltid taklet dette bra tidligere... Jeg har aldri vært en person som lett lar meg påvirke av stress og kjenner ikke riktig igjen kroppen min og vet ikke hvordan jeg skal tolke ting.
Jeg ble på jobb frem til lunsj, på tross av jordmors råd og dro rett til sykehuset etter å ha pratet med de, og akkurat som jeg var forberedt på så var alt greit, jeg måtte bare ta ting med ro, og hun ba meg dra til fastlegen for å få ny sykemelding.
Jeg er allerede sykemeldt 50% og har vært det lenge, føler meg dum som må sendte melding igjen om at jeg ikke kommer i morgen. Og blir enda mer flau fordi det pga kynnere... Jeg føler at jeg burde orke en dag på kontoret selvom jeg er gravid, men blir utrolig sliten av å sitte der med kynnere hvert 5.minutt også...
Noen andre som har vært/er sykemeldt nettopp pga dette? Isåfall, hva har dere sagt til arbeidsplassen?
Prøver nemlig å ha en åpen dialog med de, men dette føles dumt og rett og slett flaut, men skjønner jo at når kynnerne kommer så ofte så prøver kroppen min å si meg noe...

Hvorfor synes du det er flaut? Kroppen din sier klart ifra at du må trappe ned å da skal du høre på den :) vi alle har ulike svangerskap og ulike kropper som tåler ulike ting.
Jeg er 100% sykmeldt pågrunn av bekkenet mitt. Jeg kunne jo ha spist paracet til jeg gulpa hvitt, men det er mitt liv og min kropp og mitt svangerskap. Har rett og slett ingen intensjoner om å presse meg selv til tårer hver dag fordi noen andre forventer det.

Hvorfor synes du det er flaut? Kroppen din sier klart ifra at du må trappe ned å da skal du høre på den :) vi alle har ulike svangerskap og ulike kropper som tåler ulike ting.
Jeg er 100% sykmeldt pågrunn av bekkenet mitt. Jeg kunne jo ha spist paracet til jeg gulpa hvitt, men det er mitt liv og min kropp og mitt svangerskap. Har rett og slett ingen intensjoner om å presse meg selv til tårer hver dag fordi noen andre forventer det.
Rett og slett fordi det er ubehagelig men ikke vondt. Hadde det gjort direkte vondt hadde jeg nok ikke følt sånn på det, men er bare ubehagelig så føler liksom at det ikke er gyldig grunn for sykemelding på tross av hva jordmor og sykehuset sier... :/

Rett og slett fordi det er ubehagelig men ikke vondt. Hadde det gjort direkte vondt hadde jeg nok ikke følt sånn på det, men er bare ubehagelig så føler liksom at det ikke er gyldig grunn for sykemelding på tross av hva jordmor og sykehuset sier... :/
Regelmessige Kynnere kan jo fremskynde fødsel, så du har jo bedre grunn enn noen annen til å ta det med ro:)

Regelmessige Kynnere kan jo fremskynde fødsel, så du har jo bedre grunn enn noen annen til å ta det med ro:)
Viktig poeng, jeg fikk også klar tale fra min fastlege i sist svangerskap. Om jeg ikke trappet ned så ville jeg fremskynde fødsel. Jeg hadde hyppige og sterke kynnere.
Er bare noen få mnd en går gravid. Nyt svangerskapet og ikke ha dårlig samvittighet over jobb , vet det er vanskelig av egen erfaring. Men du må prøve!

Viktig poeng, jeg fikk også klar tale fra min fastlege i sist svangerskap. Om jeg ikke trappet ned så ville jeg fremskynde fødsel. Jeg hadde hyppige og sterke kynnere.
Er bare noen få mnd en går gravid. Nyt svangerskapet og ikke ha dårlig samvittighet over jobb , vet det er vanskelig av egen erfaring. Men du må prøve!

Fikk også beskjed av jordmor at dersom jeg var I jobb, skulle jeg ut I sykemelding med en gang pga hyppige kynnere. Nå er jeg allerede sykemeldt pga hyperemesis. Det er viktig å ta det med ro dersom kroppen gir tegn på at det er nødvendig. Ikke Vær flau :)

Fikk også beskjed av jordmor at dersom jeg var I jobb, skulle jeg ut I sykemelding med en gang pga hyppige kynnere. Nå er jeg allerede sykemeldt pga hyperemesis. Det er viktig å ta det med ro dersom kroppen gir tegn på at det er nødvendig. Ikke Vær flau :)
Takk for svar jenter :) Dere gav meg mot nok til å levere den sykemeldingen i dag med hodet hevet og ikke flau over situasjonen min :)

Takk for svar jenter :) Dere gav meg mot nok til å levere den sykemeldingen i dag med hodet hevet og ikke flau over situasjonen min :)
<3 så godt.

Sist svangerskap var eg alt for dårlig å lytte til kroppen og rådene. Slet meg helt ut, og ofret "alt" for å gå på jobb. Jeg lærte til slutt når kroppen sa stopp. Denne gang er jeg flinkere å lytte til kroppen uten å ha dårlig samvittighet. Det er til slutt kun en selv det går ut over . Jeg er glad over å ha hjulpet deg litt på vei ❤️

Back
Topp