Sykemeldt pga kvalme

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Hei dere

Gravid med nr 2 her. Har en gutt som blir 4 år i januar 2020 fra før, og svangerskapet med han var jeg nesten ikke kvalm. Nå derimot er jeg så dårlig. De siste dagene klart å få i meg mer mat og drikke på ettermiddag og kvelder, så har ikke utslag på ketoner i urinen lenger. Men jeg fungerer ikke før etter tidligst kl 12 om dagene..da kan jeg kanskje klare å få i meg litt mat uten å kaste opp. Jobber som sykepleier på en psykiatrisk avd og ser ikke for meg å skulle være tilbake på jobb der fra mandag. Er sykemeldt ut uka, men tror jeg må ta en tur til legen å få forlenget:( er 8+2 idag. Flere som er sykemeldt pga kvalme? Tar dere da isåfall uke for uke?
 
Føler med deg, og har det veldig likt. Jeg er 50% sykemeldt og jobber halve dager, og da mye hjemmekontor. Har hatt to uker sykemelding nå, ferdig på mandag. Men tviler på jeg klarer å gå tilbake til fulle dager da, så tipper jeg må få det forlenget. Ser den an i samråd med legen.
 
Da blir det jente denne gangen, er det ikke det de sier? :)
 
Jeg har ikke fått sykemelding enda, men har vært sengeliggende hele uka. Så blir vel sykemeldt i dag når jeg skal på sjekk. Mannen mener jeg bør legges inn pga lite væske og mat-inntak. Vi får se.

Er veldig kvalm og veldig slapp. Fryser mye, og føler meg igrunnen helt forferdelig :(

håper du blir fort bra❤️
 
Har vært fullt sykemeldt i 3 uker nå, og skal få denne forlenget..
 
Føler med deg :love017 Har vært sykemeldt 100% i 2,5 uke nå. Jobber også som sykepleier på en psykiatrisk avdeling hvor det er vanskelig å tilrettelegge arbeidet. Fra mandag av er jeg 50% sykemeldt og skal prøve meg på halve dager på jobb. Håper dette går fint.
 
Jeg er 30% sykemeldt ut desember, jordmor og lege ønsket 50, men jeg følte det ble mye. Så har to fridager ene uka, og en fridag og en dag hjemmekontor andre uka. Slik går det frem tiø nytt år. Får også ta meg pauser som jeg selv ønsker igjennom dagen, og enn så lenge så fungerer det bra ☺️
 
Jeg er sykemeldt pga kvalme på 4.uka nå. Sist var jeg også det, da fikk jeg to og to uker, og var sengeliggende og spydde fram til uke 20. Denne gangen tar legen en mnd om gangen. For de fleste snur det heldigvis før da, så håper det kan gjelde meg også denne gangen. Retningslinjene for intravenøs næring er vel at du går ned 10% av den opprinnelige kroppsvekten, og legen min sier jeg skal måle mengden værske jeg får i meg ila døgnet om det blir under en liter. Ellers se etter dehydreringstegn, som at huden står igjen etter du kniper på den, ingen tårer osv. Mitt beste råd er i alle fall å ha tett kontakt med legen! Og ta imot de tablettene de sier et trygge. Det gjør at jeg er hakket bedre dette svangerskapet vertfall. Masse lykke til!
 
Sykemeldt 1 mnd pga kvalme og oppkast. Er i tillegg svært plaget med hodeverk i denne tiden. Usikker om det er pga lite væske eller hormonelt. Ellers ble kvalmen mye bedre når jeg begynte med kvalmestillende, prøvde å ta pause en dag å da var det fullstendig krise med oppkast så fort jeg fikk noe i meg. Er henvist til sykehuset for oppfølging der, noen som vet hva annet de foretar seg der når blodprøve og urinprøve er tatt på lokalt legekontor? Er som sagt mye bedre når jeg fikk kvalmestillende så vil ikke tro det blir aktuelt med væskebehandling iv.
 
Jeg er sykemeldt pga kvalme på 4.uka nå. Sist var jeg også det, da fikk jeg to og to uker, og var sengeliggende og spydde fram til uke 20. Denne gangen tar legen en mnd om gangen. For de fleste snur det heldigvis før da, så håper det kan gjelde meg også denne gangen. Retningslinjene for intravenøs næring er vel at du går ned 10% av den opprinnelige kroppsvekten, og legen min sier jeg skal måle mengden værske jeg får i meg ila døgnet om det blir under en liter. Ellers se etter dehydreringstegn, som at huden står igjen etter du kniper på den, ingen tårer osv. Mitt beste råd er i alle fall å ha tett kontakt med legen! Og ta imot de tablettene de sier et trygge. Det gjør at jeg er hakket bedre dette svangerskapet vertfall. Masse lykke til!
Og ta urinprøve og sjekk etter ketoner i urinen! :) og ikke hold ut for lenge før du gjør noe med det, det gjorde jeg sist, og angret bittert.
 
Sykemeldt 1 mnd pga kvalme og oppkast. Er i tillegg svært plaget med hodeverk i denne tiden. Usikker om det er pga lite væske eller hormonelt. Ellers ble kvalmen mye bedre når jeg begynte med kvalmestillende, prøvde å ta pause en dag å da var det fullstendig krise med oppkast så fort jeg fikk noe i meg. Er henvist til sykehuset for oppfølging der, noen som vet hva annet de foretar seg der når blodprøve og urinprøve er tatt på lokalt legekontor? Er som sagt mye bedre når jeg fikk kvalmestillende så vil ikke tro det blir aktuelt med væskebehandling iv.
Jeg er henvist til sykehuset, men forsto det slik at det er fordi jeg lettere kan ta kontakt direkte om jeg trenger iv eller næring/kvalmestillende intravenøst. Vet ikke om de kan tilby noe annet?
 
Sykemeldt 1 mnd pga kvalme og oppkast. Er i tillegg svært plaget med hodeverk i denne tiden. Usikker om det er pga lite væske eller hormonelt. Ellers ble kvalmen mye bedre når jeg begynte med kvalmestillende, prøvde å ta pause en dag å da var det fullstendig krise med oppkast så fort jeg fikk noe i meg. Er henvist til sykehuset for oppfølging der, noen som vet hva annet de foretar seg der når blodprøve og urinprøve er tatt på lokalt legekontor? Er som sagt mye bedre når jeg fikk kvalmestillende så vil ikke tro det blir aktuelt med væskebehandling iv.
Jeg er henvist til sykehuset, men forsto det slik at det er fordi jeg lettere kan ta kontakt direkte om jeg trenger iv eller næring/kvalmestillende intravenøst. Vet ikke om de kan tilby noe annet?
 
Jeg er henvist til sykehuset, men forsto det slik at det er fordi jeg lettere kan ta kontakt direkte om jeg trenger iv eller næring/kvalmestillende intravenøst. Vet ikke om de kan tilby noe annet?

Har fått time neste uke og antar det blir en liten samtale og som du sier for at jeg lettere skal kunne ta kontakt direkte med sykehuset om det skulle være noe. Hadde jo kanskje et lite håp om tidlig ultralyd, for er jo oppriktig nervøs for tvillinger så dårlig som jeg er :hilarious:
 
Sykmeldt 100% to uker nå. Jobber langvakter med lenge fri mellom periodene...noe jeg vanligvis trives godt med, men er travelt med lange vakter når jeg er så kvalm og dårlig. Legen var tydelig på at jeg måtte være hjemme fra jobb nå, det var litt greit så jeg slipper ha så dårlig samvittighet for jobben.
Men håper jeg blir bedre snart, blir visst muligens sykmelding endel av svangerskapet senere pga tvillinger og vil helst jobbe det jeg kan før det!
 
Har fått time neste uke og antar det blir en liten samtale og som du sier for at jeg lettere skal kunne ta kontakt direkte med sykehuset om det skulle være noe. Hadde jo kanskje et lite håp om tidlig ultralyd, for er jo oppriktig nervøs for tvillinger så dårlig som jeg er :hilarious:

Tvillinger er jo stas det :smiley-bounce012 Jeg er mye dårligere i dette svangerskapet med tvillinger enn jeg har vært før :hello
 
Jeg har vært sykmeldt i 4 uker nå. Ble først sykmeldt i 2 uker, så ble den forlenget med 3 uker. Så jeg har 1 uke igjen av sykmeldingen. Men hvis jeg ikke blir bedre, så blir den forlenget igjen.
 
Jeg har vært sykemeldt i 6 uker, ikke pga kvalme altså. Starter på jobb igjen neste mandag. Tviler på at 100% med mye stress på jobben funker, men jeg skal selvsagt prøve :)
 
Sykemeldt ut mnd pga kvalme og oppkast.
 
Med 2 i fra før så blir det plutselig mange barn :hilarious: Men man tar det man får :)

Ja jeg skjønner absolutt det! Vi har en hver fra før av, så blir fire til sammen nå. Og ny bil! :nailbiting: Men det skal gå bra, eldste er tenåring og det hjelper mye på ;)
 
Back
Topp