Sykemeldt pga kvalme?

LykkemammatilT

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Noen her som har blitt sykemeldt pga kvalme.
Jeg har hatt ferie nå 1.5 uke og begynner på jobb igjen i slutten av uken. Men kvalmen er så ekstrem, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal kunne takle det 8-9 timer på jobb. Jobber i en ganske travel butikk så det er ikke så lett å kunne sette seg ned eller ta pauser heller.
Men så er det denne samvittigheten da[emoji30] føler meg så slem ved å bli sykemeldt og[emoji20]

Sniker, men har vært sykmeldt pga kvalme i begge svangerskap. Først 100% og så jobbet jeg bittelitt. Kvalmen tar mye krefter, og de trenger du til å ruge og til babyen kommer. Fins jo mange gode medisiner også, men ikke alt hjelper dessverre.

Noen her som har blitt sykemeldt pga kvalme.
Jeg har hatt ferie nå 1.5 uke og begynner på jobb igjen i slutten av uken. Men kvalmen er så ekstrem, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg skal kunne takle det 8-9 timer på jobb. Jobber i en ganske travel butikk så det er ikke så lett å kunne sette seg ned eller ta pauser heller.
Men så er det denne samvittigheten da[emoji30] føler meg så slem ved å bli sykemeldt og[emoji20]
Jeg var 50% sykemeldt en periode sist, kastet opp en del og var ikke i form. Hadde ikke samvittighet til å være hjemme mer da vi hadde det veldig travelt på jobbe. Så jeg kastet opp mellom slagene :p haha kanskje ikke helt bra men :P Jobbe i kontorjobb med litt fysisk så da hadde jeg mulighet til å sitte noe hvertfall. Åsså tok jeg litt tidligere dager med oppspart avspasering når det var rolig :D
Har ikke vært noe sykemeldt nå men har vært borte et par dager da jeg kaster opp en del og er intens kvalm hele dagen. Nå er alle på ferie så da må jeg jo komme meg på jobb :P I dag hadde jeg hjemme kontor halve dagen, noe som hjalp en del :D

Vanskelig om du jobber en veldig aktiv jobb og er ekstremt kvalm. Jeg blir klart mer kvalm og kaster opp når jeg er fysisk aktiv. Kan gjøre noe i rolig tempo. Hadde jeg hatt mer å gjøre på jobben nå hadde jeg nok ikke klart meg 100%.

Jeg ble sykemeldt i noen dager før ferien, det gikk bare ikke an å gå rundt og kaste opp foran pasienter. Pluss kvalmen blir myye verre når jeg er i aktivitet. Har heldigvis ferie nå til jeg er ca 12 uker, så håper kvalmen er borte til da slik at jeg kan fungere normalt igjen på jobb.

Er ikke sykemeldt, men det er ingen skam å være det! Du må tenke på deg selv og barnet. Mest sannsynlig får du noen uker, så er du klar igjen med ny energi ☺️

Dette stresser meg også. Hvis jeg blir såpass dårlig til Mandagen. Jeg jobber i barnehage, og skal åpne første dag etter ferien. Vi er heller ikke så mange på jobb da noen fortsatt har ferie. Også når alle er tilbake begynner tilvenning av mange nye småtasser, hvor foreldrene forventer å treffe akkurat meg. Krysser alt jeg har for at kvalmen holder seg langt borte!

Jeg var sykemeldt stort sett hele svangerskapet med jenta mi. Spydde og var innlagt med hyperemesis.. ingen skam i å bli sykemeldt dersom du er så dårlig![emoji173]️

Vært sykemeldt i to uker pga kvalmen

Var hos legen i dag og ble sykemeldt fram til æ går i ferie.. Har prøvd å gått på jobb, men har måtte løpt ut av pasientrommene fordi æ måtte kaste opp.. Så har endt opp med å bli sendt hjem fra jobb de dagene æ var på jobb.. Krysser fingrene for at kvalmen har gitt seg når jeg er ferdig med ferie[emoji4]

Jeg er skyemeldt i tre uker pga kvalme, jeg har en jobb hvor jeg er rundt brukere hele dagen.... Gidder ikke gå rundt å spille tapper. jeg ligger på sofaen fra morgen til kveld med god samvittighet, ingen som vil jobbe med en som går å brekker hele tiden :wacky:

Har vært sykemeldt nå de 3 siste ukene, grunnet nettopp kvalme.. har også en litt utfordrende jobb, hvor det kan oppstå en del utagering med spark/ slag og kasting av gjenstander.. Så har vært litt skeptisk til å i det hele tatt gå på jobb der.. Heldigvis lettere å tilrettelegge på den andre arbeidsplassen [emoji4] Kjedelig, men vi får tenke på premien vi får til slutt[emoji173]️

Da ble det sykemelding på meg i 2 uker. Nå klarte jeg ikke mer. Kvalme og migrene om en annen. Ikke klarer jeg å gjøre jobben min ordentlig når jeg er på jobb, og ikke strekker jeg til hjemme etter en dag på jobb. Det går bare ikke. Så nå håper jeg det hjelper med 2 uker avslapping, til den grad det går med en 2,5 åring som er veldig aktiv på ettermiddagene[emoji28][emoji173]️

Da ble det sykemelding på meg i 2 uker. Nå klarte jeg ikke mer. Kvalme og migrene om en annen. Ikke klarer jeg å gjøre jobben min ordentlig når jeg er på jobb, og ikke strekker jeg til hjemme etter en dag på jobb. Det går bare ikke. Så nå håper jeg det hjelper med 2 uker avslapping, til den grad det går med en 2,5 åring som er veldig aktiv på ettermiddagene[emoji28][emoji173]️

Når det begynner å bedres kan det jo og kanskje tilrettelegges med at dere er to stk på jobb.
Slik at du har muligheten å sette deg ned, eller springe ut av rommet. ;)

Med begge de første hadde jeg hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), spøy hele dagen, og var innlagt med eldstejenta. Slapp innleggelse med andre mann, men sykemeldt hele svangerskapet. Nå krysser jeg fingrene HARDT for å klare meg på jobb, og at jeg ikke blir rammet like hardt. Spyr på morgenene nå, som startet for ett par dager siden. Men fin på dagtid, så håper det fortsetter sånn... synes det var så utrolig kjedelig å være sykemeldt med de andre, men det var til det beste for både mor, baby og arbeidsplass...!

Jeg begynner på jobb igjen neste uke etter ferie, og hvis kvalmen er finn som nå blir det nok sykemelding på meg også. Jeg klarer ingenting og må helst bare ligge...

Med begge de første hadde jeg hyperemesis (ekstrem svangerskapskvalme), spøy hele dagen, og var innlagt med eldstejenta. Slapp innleggelse med andre mann, men sykemeldt hele svangerskapet. Nå krysser jeg fingrene HARDT for å klare meg på jobb, og at jeg ikke blir rammet like hardt. Spyr på morgenene nå, som startet for ett par dager siden. Men fin på dagtid, så håper det fortsetter sånn... synes det var så utrolig kjedelig å være sykemeldt med de andre, men det var til det beste for både mor, baby og arbeidsplass...!

Huff, er hyperemesis jeg også har. I tillegg til svangerskapsmigrene. Forrige svangerskap var jeg sykemeldt fra uke 18 med migrenen og bekkenet. Hadde aldri trodd den skulle komme allerede nå. Krysser alt jeg har nå for at kvalmen ihvertfall snart gir seg.

Krysser fingrene for at du ikke blir rammet så hardt denne gang[emoji4]

Jeg begynner på jobb igjen neste uke etter ferie, og hvis kvalmen er finn som nå blir det nok sykemelding på meg også. Jeg klarer ingenting og må helst bare ligge...

Huff det er så kjedelig med den kvalmen, samtidig som at det er et så godt tegn på at ting går bra i magen vår[emoji173]️ men puuh så sliten man blir av å være kvalm.. [emoji30][emoji28]

Back
Topp