Sykemeldt over 8 uker

Sara73

Gift med forumet
Hei, lurer på om det er andre som har fått det samme?
- Et standardbrev fra Trygdeetaten. Der blir jeg bedt om å kontakte arbeidsgiver for om mulig få tilrettelagt arbeidet slik at jeg eventuelt kan jobbe litt selv om jeg er syk. Hvis jeg ikke gjør dette kan jeg miste utbetaling av sykepenger. Jeg trodde nærmeste leder hadde som plikt å ta kontakt med meg?? Har ikke hørt noe fra ledere min, ikke spør han hvordan det går om jeg er innom på jobb heller![:@]

Men det står at det kan være unntak fra denne regelen hvis man er for syk til å jobbe i det hele tatt. Holder det da at jeg ber legen om å fylle ut del 2 på sykemeldingsattesten. Trodde heller ikke det var mitt ansvar å huske på det! Jeg har jo selv tatt initiativ til å snakke med legen om at jeg ikke ser noen muligheter for å jobbe nå. Når nåværende sykemelding går ut om noen dager, er det akkurat en måned til jeg starter fødselspermisjonen.

Noen med erfaring?

Om du blir sykemeldt videre fyller legen ut den delen hvor det står diagnose og så er alt bra[;)] Det er bare ett standard brev. Om legen har fyllt ut den delen holder det.

Ok, takk for svar.

Back
Topp