Sykemeldt, oppfølgingssamtale?

Venterpånr.2

Forelsket i forumet
*MIA*
Hei.
Jeg har snart vært sykemeldt i 4 uker, er det sånn at man skal ha oppfølgingsmøte med arbeidsgiver etterhvert? Og er det jeg som må ta iniativ til dette? Og hva skjer på dette møtet?
Litt mye spm på en gang her nå, men håper noen kan svare på dette :)

Arbeidsgiver skal vel egentlig ta initativ til det, siden det er han som skal evt tilrettelegge videre hvis det er nødvendig. Jeg måtte selv ta initiativ til å snakke om tilrettelegging etter 8 uker. Har en veldig tafatt arbeidsgiver som ikke liker at jeg er gravid. Dårlig med tilrettelegging og jeg er fortsatt sjukemeldt...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jobber i barnehage og er sykemeldt på grunn av kvalme og har vært sykemeldt i over en mnd nå men er lite så kan tilrettelegges når eg e so kvalm og helst vil ligge hele tiden

Jeg ble innkalt til oppfølgingsmøte med arbeidsgiver etter to uker sykemelding. Gikk gjennom et skjema fra nav der vi så på muligheter for tilrettelegging. Var unnagjort på 15 minutter.

Retningslinjene sier oppfølgingssamtale ved 4, 7, 26 og 52 uker sykmelding.

Dette er selvfølgelig altfor lite men så er det søik at mange arbeidsgivere dessverre ikke klarer å gjennomføre disse engang..

Både arbeidsgiver og arbeidstaker plikter å delt aktivt i sykefraværsoppfølgingen, men det er arbeidsgiver som innkaller til samtale ved 4, 7 og 52 uker. Nav i kaller ved 26 uker.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har vært 50% sykemeldt fra 2. desember og 70% sykemeldt fra denne uka. Hadde oppfølgingssamtale idag. Hverken jeg eller sjefen min tok det veldig seriøst siden jeg skal ut i permisjon om ikke så altfor lenge. Er bare glad jeg klarer å jobbe litt.
Var sjefen min som tok initsiativ til samtalen. De må gjøre det for å få refusjon fra Nav. du har krav på sykepengene dine uansett, så det er bare arbeidsgiver det går ut over hvis de glemmer det.

Back
Topp