Sykemeldt og utgått vikariat

cayia

Glad i forumet
Hei

Er sykemeldt, og midt i sykemeldingstiden har mitt vikariat gått ut.
Jeg vet eg får sykepenger på lik linje med tidligere lønn ettersom jeg ble sykemeldt før vikariatet gikk ut men lurer på;

Hvor sender jeg ev neste sykemelding om den blir forlenget?
Skal jeg allikevel melde meg som arbeidsledig til NAV til tross for at jeg er sykemeldt?

Er jo akkurat nå en litt fortvilende sitiasjon, for til tross for sykemelding søker jeg jobber. Men søkeprosessen er jo gjerne litt lang, og vips så er jeg for langt på vei til at noen arbeidsgiver i det hele tatt vil ha meg.. [:'(]

Du sender forlenget sykmelding til det lokale NAV-kontoret.
Så lenge du er sykmeldt, trenger du ikke melde deg arbeidsledig.
Om du skulle få jobb mens du er i sykmelding, er det viktig at du får en friskmelding av legen før du begynner, ellers kan du miste retten til sykepenger (misbruk).

Min kusine var i samme situasjon som deg, det endte med at hun gikk sykmeldt hele svangerskapet fordi hun ikke fikk seg noen annen jobb.

ORIGINAL: Pijah

Du sender forlenget sykmelding til det lokale NAV-kontoret.
Så lenge du er sykmeldt, trenger du ikke melde deg arbeidsledig.
Om du skulle få jobb mens du er i sykmelding, er det viktig at du får en friskmelding av legen før du begynner, ellers kan du miste retten til sykepenger (misbruk).

Min kusine var i samme situasjon som deg, det endte med at hun gikk sykmeldt hele svangerskapet fordi hun ikke fikk seg noen annen jobb.

Tusen takk for svar [:)]

Sa din kusine noe om dette til Legen?

Back
Topp