Sykemeldt men jobbe likevel

mini#2

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
fikk forlenget sykemeldingen min men jeg ba om en uke, fikk 8 dager. Jeg MÅ og VIL på jobb torsdag. Holder det å bare fylle ut det ene sykemeldingspapiret med at jeg har jobbet X timer i perioden jeg krever sykepenger for, og arbeidsfør fra og med torsdag da? Legen nevnte at jeg kunne gå i jobb om jeg ble bedre men sa ikke om hvordan det skulle meldes fra om. ber jo egentlig ikke om sykepenger den dagen heller, for melder meg jo ikke syk på jobb, og da kommer de ikke automatisk.

Jeg tror at du må be legen friskmelde deg når du skal på jobb. Dette er også for jobben sin sikkerhet og forsikringer osv. Dersom noe skjer med deg på jobb så gjelder ingen forsikringer.

Fikk beskjed om at jeg kunne komme på jobb før sm var gått ut, men at jeg fikk ikke noe mer for d, gikk som syk og fikk sykepenger.. Så hjelper visst ikke å føle seg i form nok før sm går ut gitt

Jeg får samme lønn om jeg er sm eller jobber da, men blir jo feil om jeg får sykepenger for det får jo jobben tilbakebetalt av nav. Får ringe legen og høre.

Handler ikke om å få samme lønn eller ikke. Men dersom nav får vite at man jobber under sykemelding så kan man miste retten til sykemelding. Pluss at dersom det skjer noe med deg på jobb vil du ikke få noe forsikring. Det er ikke heldig for den sykemeldte eller arbeidsgiver. Dersom man føler man er frisk nok til å gå på jobb må man ringe legen og be om friskmelding.

På den delen av sykemeldingen som du skal fylle ut selv er det 2 pukkter du kan ordne dette på. Punkt 8.5 eller 8.6, disse bruker du hvis du har enten jobbet litt feks noen timer i uka (8.5) og blir du frisk før skriver du datoen på punkt 8.6.

Hvorfor bli sykemeldt når du likevel skal på jobb. Hold deg hjemme vist du er sykemeldt :)
Jeg var skamdårlig sist uke og ba om en ekstra uke, dvs tom ons. Men hun skrev tom tors. Nå føler jeg meg bedre og har lyst å jobbe, gørr å bare være hjemme.

Handler ikke om å få samme lønn eller ikke. Men dersom nav får vite at man jobber under sykemelding så kan man miste retten til sykemelding. Pluss at dersom det skjer noe med deg på jobb vil du ikke få noe forsikring. Det er ikke heldig for den sykemeldte eller arbeidsgiver. Dersom man føler man er frisk nok til å gå på jobb må man ringe legen og be om friskmelding.
Oki, da skal jeg ringe, var det jeg lurte på.

Back
Topp