Sykemeldt men drar på jobb

Da må du melde ifra til NAV, antall timer/dager du har jobbet :) vet ikke om det er noe som heter aktiv sykemelding lenger? Men da kunne du jobbe når man var iform til det selvom man var sykemeldt :)

Hvis det er innen arbeidsgiverperioden så er det ikke noe problem, da får jo jobben det med seg uansett. Om det er NAV som betaler så må du vel melde fra, men pass da samtidig på at jobben din betaler for de timene du er på jobb for det gjør jo ikke NAV.

Hvis det er innen arbeidsgiverperioden så er det ikke noe problem, da får jo jobben det med seg uansett. Om det er NAV som betaler så må du vel melde fra, men pass da samtidig på at jobben din betaler for de timene du er på jobb for det gjør jo ikke NAV.
Nå har jeg hatt to uker. Mener det er jobben som tar de første to ukene. Også er jeg blitt sykemeldt en uke til, som da blir NAV som skal betale. Men hvis jeg la vær å bruke den, så er det ingen problem?

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå har jeg hatt to uker. Mener det er jobben som tar de første to ukene. Også er jeg blitt sykemeldt en uke til, som da blir NAV som skal betale. Men hvis jeg la vær å bruke den, så er det ingen problem?

Sent from my iPhone using BV Forum
Nei da friskmelder du deg selv, og det har du all rett til. Bare sørg for at NAV får vite det :) men NAV betaler jo ikke noe penger til deg med mindre jobben din sender inn krav. arbeidsgiverperioden er de første 16 dagene :)

Back
Topp