Sykemeldt lønn osv

Bkno3009762

Andre møte med forumet
Hei jeg har desverre vært sm en stund av forskjellige grunner iforhold til svangerskapet. Jeg fikk de to første mnd vanlig lønn. Nå får jeg bare lønn for det jeg har levert sm for. Det vil si to uker om gangen. Jeg får sykepenger fra arbeidsplassen min. Jeg leste en plass at de skulle betale ut full lønn og deretter kreve tilbake fra nav.
Jeg skjønner ikke helt.

Noen som vet?

Jeg får vanlig lønn fra arbeidsplassen og så får de tilbakebetalt fra NAV....

Sent from my iPad using BV Forum

Nei jeg er innom arbeidsplassen og leverer sykemelding direkte den dagen jeg får den fra legen...

Har du vært sm lenge? og hatt oppfølgingsmøte med nav/bedrifthelsetjenesten? jeg skulle hatt møte men det ble avlyst. Jeg trodde arbeidsplassen var pliktig til å betale ut lønn månedsvis. De taper da ikke noe på at jeg er sm når de får refundert fra nav? Jeg kjenner at jeg ikke orker dette stresset i tillegg til å være så dårlig. :(

Har vært det sia 6 september, men jobba litt redusert i november så 100% igjen fra desember så da startet det på en måte på nytt så har ikke hatt det 6 mnd samtala med NAV nå heldigvis, nå er det ikke noe vits heller, er jo ingenting som kan tilrettelegges før fødsel. Er litt rart de ikke betaler vanlig mnd lønn, om du f.eks blir friskmeldt etter 2 uker da så skal de oj allikevel betale deg lønn, og er du fremdeles sykmeldt så får de jo refundert hele mnd lønna fra NAV, så detta høres merkelig ut... Har du spurt arbeidsgiver?

Ja idag måtte jeg spør. Sendte mail så jeg venter på svar. Jeg blir nok sm ut svangerskapet. Ja de gjør jo det men det var noe kluss i nov fordi de ikke hadde sendt inn papirene som de skulle. Og veldig tydelig har de misforstått og jeg fikk ingen beklagelse for dette. Det var såvidt jeg fikk lønn i des. Og den lønna var halvert plutselig. Så jeg er kjempe forvirret og lei. Men nå har jeg da sendt en mail med masse spørsmål om hva de tenker og hvorfor lønna er slik. jeg skal til legen imorgen og håper jeg kan få noe svar derfra iforhold til hvorfor ting blir gjort slik..

Bedre å bare spørre så får man kanskje en grunn til hvorfor det er slik...eller om det er noe de gjør feil sånn at de kan rette det opp! Lykke til!!

Back
Topp