Sykemeldt, igjen...

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Føles som et gigantisk nederlag men nå er jeg sykemeldt igjen. Ble enig med legen om å ta 100% sykemelding ut mars og deretter prøve 50% fra april av. Jeg er i uke 17 og trodde ting skulle ha blitt bedre innen nå. Men formen er fortsatt dårlig og vekta er fortsatt på vei nedover... Noen andre som har vært/er sykemeldt i denne perioden i svangerskapet?

Ble sykemeldt uke 7, ville prøve meg tilbake i uke 18. Endte opp på svangerskapspenger nå. Er 21+5

Jeg er nå 50% sykemeldt pga bekkenløsning . Blir nok ikke 100% jobb igjen nei

100% sykmeldt fra uke 6-13. 50% sykmeldt nå, men fungerer dårlig på jobb.

Jeg har vært 100% sykemeldt fra uke 6, er nå 15 uker og sykemeldingen min varer til jeg er 18 uker. Regner med å være sykemeldt store deler om ikke hele svangerskapet. Sist var jeg sykemeldt hele svangerskapet.

Har vært 100% sykemeldt fra slutten av uke 5, nå uke 14 og fortsatt sykemeldt. Virker som det er enda en stund til jeg kommer tilbake:(

Var 50% sykemeldt to uker i februar og nå er jeg 75% sykemeldt utvidet de siste 2-3 ukene, må jobbe litt mer men mest hjemmekontor for jeg bruker alle kreftene bare på å komme meg på jobb. Hvis jeg tar det med ro og virkelig satser alt på småspising og ikke for mye aktivitet så har jeg fine dager med ikke for mye kvalme/hodepine. Er redd noen skal mene at jeg må bare holde ut de neste månedene for det blir vanskelig :p

Jeg var sykemeldt i 1 uke (men borte fra jobb 3 uker til sammen inkl. egenmeldinger) pga kvalme mellom uke 10 og 13. Har vært i 100% jobb siden (er nå i uke 16) men jeg er utrolig sliten. Heldigvis sjeldent kvalm lenger, men jeg er konstant trøtt og sliten. I tillegg har jeg begynt å merke endel i bekkenet/ryggen. Er helt kjørt når jeg kommer hjem fra jobb og orker så og si ingenting. Har holdt ut siden det straks er litt påskeferie, men fortsetter formen sånn etter påsken tenker jeg å dra til legen og be om 20% sykemelding. For nå kjenner jeg at jeg kjører meg altfor hardt, har en hektisk og fysisk jobb med mye ansvar. Men om jeg kan jobbe 2 dager - fri - jobbe 2 dager - fri, så tror jeg det blir mye bedre. Gruer meg for både å si det til legen og sjefen, men jeg må bare tenke på meg selv og babyen. Også hjelper det veldig å se at flere er sykemeldte:)

Jeg har vært 100% sykemeldt fra uke 7 pga kvalme og bekkenplager. Jeg vet at de klarer seg bra på jobben uten meg og har derfor ikke dårlig samvittighet. Det er viktig å ta vare på egen og babyens helse. ☺ Jeg kjører meg ihvertfall ikke hardt på bekostning av helsen.

Jeg har vært 50% sjukmeldt siden uke 7, pga bekkenløsning. Det fungerer sånn halvveis å jobbe halve dager :-) Har liksom en viss mengde med skritt i løpet av dagen, så det er fint å spare noen til trappa hjemme...

Har vært 50% sykmeldt siden starten av februar på grunn av kvalmen. Oppkast flere ganger om dagen :/ er på bedringens vei nå og begynner i fullt etter påske :)

100% sykmeldt pga bekkenplager, vært sykmeldt siden uke 14 og er foreløpig sykmeldt til uke 17. Regner med forlengelse.

Back
Topp