Sykemeldt i rugetida?

Amodi

Glad i forumet
Hvor mange av dere er/var det? Har vært innom tanken, selv om jeg egentlig mener at prøverør ikke er sykemeldingsgrunnlag....[;)] Men jeg kjente det ble litt "mye" nå sist, klarte ikke å konsentrere meg på jobb.. (Er sykepleier, så da er det vel en fordel at topplokket fungerer når man er på jobb[;)]) I tillegg er det veldig mye tunge løft på avdelingen min (forresten, man skal jo ikke løfte - men forflytte - men tungt er det uansett...) Kjenner bare at hele prosessen ble litt tøff sist, og at det sikkert hadde vært bra å slappet litt av også... Er en person som er veldig flink til å skjule følelsene, og er veldig tøff utenpå, men sliter litt innvendig... Er samtidig redd for at jeg skal gå på veggene hvis jeg får en sykemelding, er jo vant til at alt skjer i et vannvittig tempo... *Tenketenke*

Nei, jeg får vel ta en samtale med fastlegen min og høre om hun har noen gode råd[:D]

Synes du skal si akkuratt dette til legen din. Og det er jo du selv som føler best hva du trenger. Og er dèt og ta det med ro og slappe litt av så synes jeg du skal gjøre det! Det er bare dumt å gå å holde ut på jobben, hvis det gjør det enda værre for deg. Det er jo bare dra tilbake på jobb hvis du føler deg bedre etter en stund[:)]
Håper du får noen gode råd av legen.
Lykke til, og jeg håper du får slappe av litt og at du føler deg lettere snart[:D]
Klem

Det går jo f.eks an å jobbe 50%?? Hjelper litt på det! Eg var ikke sykemeldt min første rugeperiode, men slet da fælt med mye hodepine og presset meg selv til å gå på jobb. De to neste rugeperiodene var eg 100% sykemeldt pga fikk sterkere hormonstøtte da som eg ble helt slått ut av. Crinone på første, cyklogest på 2. og progestan på 3. På fryseforsøket som eg nettopp har hatt var eg 50% sykemeldt, men det er pga skulder/nakkesmerter. Reagerte ikke noe på progestanen da:) Ta vare på deg selv! Om man stresser med å komme seg på jobb tror eg det kan virke negativt inn! Heldigvis er de fleste leger forståelsesfulle i dag[:)] 

Var ikke sykemeldt sist gang, men ba om aa bli sykemeldt denne gangen, mest fordi jeg pendler og det er litt stress med reisingen. Har vaert sykemeldt en uke naa foer ruginga, da ting plutselig skjedde veldig fort med UL annenhver dag saa uttak etc.

Er enig i det du sier at det ikke er sykemeldingsgrunnlag, men for min del, selv om jeg naa endelig foeler meg bedre (ble veeeldig troett av stimuleringen jeg hadde), proever jeg aa ikke faa daarlig samvittighet fordi jeg er sykemeldt resten av uka og. Jobben er der fortsatt naar jeg er tilbake, og mange andre jeg kjenner sykemelder seg av mindre saa foeler at dette er verdt det [:)]

Ja, vi er jo forskjellige, så det er vel ulikt hvilke behov man har.... Har ikke vært sykemeldt tidligere, og terskelen for å være borte fra jobb er veldig høy, er sjeldent og aldri borte. Men som sagt så følte jeg ikke at jeg gjorde noen god jobb i forrige rugeperiode (sjefen sier noe annet men[;)]) Følte at hodet og tankene var helt andre plasser, og jeg bør jo ikke gjøre feil på jobb, da kan det gå hardt utover pasientene[8D] Vil jo aller helst være på jobb, men jeg vet ikke om jeg orker en ny sånn periode med ruging, turnus og 100% stilling... Men time will show, kan endre seg til den tid[:D]

Jeg har prøvd mange alternativer. Første forsøk var jeg sykmeldt 100% i flere uker, fra midt i sprayinga og til jeg var ferdigruget. Var veldig plaga med bivirkninger, var psykisk nede og deprimert. Dessuten ble jeg overstimulert. To ganger har jeg vært sykmeldt 50%, det var helt ypperlig. Det kan virkelig anbefales hvis du føler at du trenger ro samtidig som du trenger å holde på med noe for ikke å gå på veggene. Nå ruger jeg på 11. dagen og er ikke sykmeldt. Det har gått veldig fint det også, men nå sliter jeg ikke med psyken, og jeg er ikke veldig plaga med bivirkinger.

Du må høre på kroppen og psyken din, rett og slett. Jeg synes absolutt forsøk er sykmeldingsgrunnlag i enkelte tilfeller.

Jeg kommer til å bli sykemeldt...
Denne tiden er EKSTREMT stressende på jobb, så jeg gidder ikke utsette meg for det....

Jeg var sykemeldt i rugeperioden..pga en veeeldig stressende og tungtløftende jobb..

Lure på om ej ska ta mej en snakk me legen ej også! Men da må ej ringe i mårgå å snakke litt me legen!
I dei andre forsøka mine har ej jobba,med ingen positiv test som resultat. Så ej lure på om d kan vere lurt å slappe heilt av. For i jobben min e d tunge løft og endel stress.

Back
Topp