Sykemeldt i 1 år

E

En som lurer

Guest
Hva skjer hvis jeg har vært sykemeldt i 1 år, begynner i jobb igjen men ikke klarer å jobbe likevel. Har man rett på ny sykemelding da eller må jeg vente 1 år før jeg kan sykemelde meg igjen? Hva er reglene for det?
 
Om du ikke er frisk til å jobbe, kan du søke aap (arbeidsavklaringspenger)
Du må jobbe et vist antall uker, før du har opparbeidet deg retten til et nytt år med sykepenger.
 
Om du ikke er frisk til å jobbe, kan du søke aap (arbeidsavklaringspenger)
Du må jobbe et vist antall uker, før du har opparbeidet deg retten til et nytt år med sykepenger.

Hvis man går på aap så taper man vel penger? Er det ikke sånn at man kun får 66 % av lønnen din ca? Det har vi dessverre ikke råd til så føler jeg må prøve å jobbe igjen.
 
Hvis man går på aap så taper man vel penger? Er det ikke sånn at man kun får 66 % av lønnen din ca? Det har vi dessverre ikke råd til så føler jeg må prøve å jobbe igjen.
Ja, da får man 66% av det man har hatt.
Men er man syk, så er man syk. Husk at du kan bli enda verre av å jobbe. Nå vet jo ikke jeg hva du er sykemeldt for, men om legen mener det er best, er det ikke dumt å følge det ;)
 
Er det ikke 4 uker man må jobbe for å kunne bruke sykmelding igjen?
 
Du må jobbe 26 uker for å kunne ha sykmelding utover arbeidsgiverperioden
 
Er det ikke 4 uker man må jobbe for å kunne bruke sykmelding igjen?
Bare hvis man har mer igjen av sykemeldingskvota. Har man vært sykemeldt ett år har man ikke det og må jobbe et halvt år før man har nye rettigheter
 
Du må jobbe i 6 mnd uten å være sykmld for å opparbeide deg rett til sykmld igjen. Om du blir sykmld 3 dager i opparbeidingstiden på 6 mnd. Blir det nye 6 mnd fra den datoen.

Hadde heg vært deg hadde jeg villet hoppet i det og prøvd. Du kan bruke egenmelding.
 
Back
Topp