Sykemeldt.. :( Hva med dere?

Andre barn på vei

Glad i forumet
Ja i dag ble jeg sykemeldt 100 % i 3 uker. Har jobbet 50% etter ferien. Jobber i barnehage og nå kjente jeg at 14 barn i alder 0-3 er litt for mye for meg, når jeg kommer hjem til en i samme alder hehe Svangerskap er aldri like nei! Skal si det er forskjell fra første til andre mann for meg.. Det er forferdelig for samvittigheten min at jeg ikke kan jobbe men samtidig er det viktig å ta vare på seg selv og den lille. Til og med sjefen sa jeg skulle ta det med ro og slappe av. Det hjelper i alle fall på samvittigheten min. :)
Jeg sliter med fibromyalgi og i dette svangerskapet vil den ikke bli bra, slik den ble sist og det tar på. Håper jeg kommer meg litt, slik at jeg kan jobbe litt til før jeg må evt. sykemeldes igjen.

Hvordan er det for dere? Er formen på topp eller er det andre som er sykemeldte nå?

Jobber selvstendig og kan til en viss grad tilpasse dagene mine så ingen problemer enda men kjenner at en er mer sliten og har mindre utholdenhet så jeg er rett og slett mindre effektiv! Takker for ingen vondter enda:)

Æ e av de heldige som har lette svangerskap, så jobbe 100 % på et sykehjem å jobbe forhåpentligvis t 3 uka før termin Skjønne godt at du e sykmeldt åønske dæ go bedring!!! :) Godt at du har en sånn sjef, d hjelpe godt på

Jeg har vært 100% sykemeldt siden uke 8.. Først var jeg ekstremt trøtt og sliten, klarte ingenting. I uke 13 var bekkenløsningen så ille at jeg ikke klarte å jobbe, så jeg kommer til å være ute resten av tiden. Jeg er ganske plaget nå, mye vondt og mye jeg ikke klarer å gjøre. Sitter for det meste i ro, og hvis jeg skal noe sted bruker jeg krykker..

Jeg jobber hjemmefra og har en sittestillende jobb ( jobber som oversetter) så jeg har ikke hatt behov for å sykemelde meg.

Jeg er frisk og det ser ut til at jeg kanskje står løpet ut fram til permisjonen starter. Svangerskapene mine er ihvertfall utrolig like så langt.
Men nå begynner jeg i ny fast jobb på mandag så ting kan jo endre seg iom at jeg ikke vet hvordan det blir for kroppen enda =) Har jobbet i vikariat hittil der det har vært periodevis mye jobbing og andre ganger svært lite.

Jeg jobber 100% og satser på å gjøre det til jeg går ut i permisjon. Sist var jeg sykemeldt 30% de siste tre ukene før permisjon.
Mine svangerskap har vært like så langt. Jeg er trøtt hele tiden , men ellers har jeg ikke hatt noen plager. Så krysser fingrene for at det skal fortsette slik:)

Jeg er blitt sykemeldt 50% nå denne uken. Begynte å kaste opp igjen etter ferien...

Her er formen veldig bra akkurat nå. Slitt med bekkenlåsning, men hat blitt bedre etter jevnlige behandlinger. Merker at jeg blir fortere sliten, men det hører med:). Jobber også på småbarnsavdeling, og er glad for at jeg har en jobb hvor jeg kan holde meg litt aktiv:). Håper jeg klarer å jobbe 100% frem til permisjon. Er takknemlig for at jeg har såpass lette svangerskap:-). 

Jobber 100 % så langt og gjort det hele veien. Det var knall tøft de første 3 månedene og etter sommeren når eg manglet både B12 og jern, men no går det veldig greit :) Jobber i barnehage så så lenge ryggen og bekkenet holder skal det gå fint, men tviler på eg holder helt til 3 uker før perm. Er en slitsomt jobb, vurderer uke for uke om eg skal gå ned i 80 % jobb eller fortsette i 100 :)
Det er utrolig så forskjellige svangerskap vi har, på godt og på vondt.

Så flott at dere skriver litt om situasjonen deres! Hyggelig å høre litt hvordan dere andre har det også! Kjenner prinsessen inni her er full av liv hver dag og jeg gleder meg til å møte henne når tiden er inne.  ;)

Denne uka her har jeg vært sykemeldt, men det er pga jeg har vært så plaget med UVI, så jeg klarte nesten ikke gå. Grusomt vondt! Så nå håper jeg at antibiotikakuren har tatt knekken på bakteriene!!! Skal hvertfall på jobb imorgen, og skal jobbe 100% så lenge jeg orker. Jeg får kjenne på kroppen min, så sjefen min slipper å måtte tvinge meg hjem slik som sist.

De er så gode og snille på jobben min, så jeg får så dårlig samvittighet for å være borte fra jobben! Utrolig glad for at jeg bytta jobb altså! Godt med sjefer som forstår seg på deg. Det gjorde de ikke sist svangerskap, de på den gamle jobben min...

Jeg jobber som renholder og moppe kjører. Mye tynge løft og tungt for kroppen, men har ikke sykmeldt meg enda, og gjør det nok ikke om jeg ikke føler jeg må det. Men skal holde ut til desember. Jeg skjønner ikke folk som sykmelder seg med en gang testen er positiv. Spes ikke de som har kontor jobb. Det folk ikke tenker på er at arbeidsplassen skal tilrettelegge. Så om man jobber i bhg kan man bytte avdelning eller få gjøre minst mulig løft og slike.

*3 skal bli 4* skrev:
Jeg jobber som renholder og moppe kjører. Mye tynge løft og tungt for kroppen, men har ikke sykmeldt meg enda, og gjør det nok ikke om jeg ikke føler jeg må det. Men skal holde ut til desember. Jeg skjønner ikke folk som sykmelder seg med en gang testen er positiv. Spes ikke de som har kontor jobb. Det folk ikke tenker på er at arbeidsplassen skal tilrettelegge. Så om man jobber i bhg kan man bytte avdelning eller få gjøre minst mulig løft og slike.

Ser hva du mener med at jobben skal tilrettelegge o.s.v. men jeg syntes kanskje det blir litt feil å si at du ikke kan skjønne at folk sykemelder seg med en gang. jeg tror nok det er en god grunn for at enkelte ikke kan forsette å jobbe fullt eller noe i det heletatt. Det er gjerne en kombinasjon av flere ting som gjør at det ikke er mulig å fortsette arbeidet sitt. Jeg bøyer meg i støvet for dere som kan fortsette arbeidet deres fullt eller delvis. Jeg kunne nemmelig ønske jeg kunne det jeg også. Forrige gang jeg var gravid hadde jeg en annen type jobb og holdt ut lenge, men denne gangen er mye anneldes og desverre holder ikke helsen min.
Jeg mener ikke å svare kvast på noen måte eller virke frekk eller noe, men jeg ville bare forklare mg litt jeg også. Du er heldig som kan fortsette jobben din! Masse lykke til videre!! ;)

Andåendes siste komentar om tillrettelegging i en bhg - det stemmer ikke. Det går omtrent ikke an å gjøre noe for den gravide der uten at det skal slite ut dei to andre som jobber sammens på avdelinga. Skal jeg ikke løfte og gjøre tunge ting, så skal jo dei to andre slite med vonde rygg etterhvert! Hos oss har akurratt dette blitt tatt opp siden det er 2 gravide der nå. Man kan bruke hjelpemidler som trapp til stellebord men ungene må jo løftes ut av vogna og dissa osv...
Det eneste man kan gjøre er å la ting flyte litt og ikke stresse med å holde i så god orden som man kunne ha likt det. Verden går jo ikke under av den grunn.

20% sykemeldt pga nesten konstant trøtthetsfølelse. Selv om jeg "bare" jobber på kontor er det tungt å holde seg fokusert 7,5t til dagen når en er så trøtt. Sist hadde jeg ikke sykemelding før 40% de siste 3 ukene, men er tyngre nå når jeg ofte må opp om natta og ikke bare kan slappe av når jeg kommer hjem.

R84 skrev:
20% sykemeldt pga nesten konstant trøtthetsfølelse. Selv om jeg "bare" jobber på kontor er det tungt å holde seg fokusert 7,5t til dagen når en er så trøtt. Sist hadde jeg ikke sykemelding før 40% de siste 3 ukene, men er tyngre nå når jeg ofte må opp om natta og ikke bare kan slappe av når jeg kommer hjem.

Skjønner deg sååå godt! Sitter jeg ved pc`n hjemme over lengre tid, sovner jeg med den på fanget! Umulig å holde seg våken og vet du hva, kontorjobb er like krevende som annet type jobb! Kjenner meg igjen når det gjelder netter og hjemmet. For meg er det totalt annledes enn første graviditet. Mye mer krevende for meg denne gang. ;)

*3 skal bli 4* skrev:

Mulig æ e jævli hormonell: men det e det dummeste æ har lest i dag!!! Koffer; jo for det e legen som sykemelde, ikke du sjøl!!!!

Så flott at du klarer å være i jobb, men ikke skriv slike dummheter for å gi andre dårlig samvittighet!!!

Back
Topp