Sykemeldt eller ikke etter innsett

Emiliemor

Gift med forumet
Hva gjør dere ?

Jeg er veldig i tvil. Jobber som hjelpepleier på et sykehjem og fortiden er det innsparinger og det har derfor vært litt for mye stress i det siste. Sambo vil absolutt at jeg skal sykemelde meg. Han sier det er dumt å risikere såpass mye tid, penger og følelser vi har lagt i dette. Men hvis det var meningen at man skulle blitt sykemeldt så hadde man vel blitt det tenker jeg? (Jeg er mester på å presse meg igjennom ting sikkert derfor han er bekymret også). Men så tenker jeg også at dersom det ikke går nå så kommer jeg sikkert til å klandre meg selv for at jeg ikke tok det mer med ro. Jeg skal uttak på onsdag og mest sannsynlig innsett på fredag og da går jeg rett på jobbehelg.

Last edited:
Det må man bare kjenne på selv egentlig... Jeg jobbet forrige forsøk, men ser i ettertid at jeg burde holdt meg hjemme da. Ville være sterk å klare alt, men ikke alltid det går. Jeg var mer påvirket av medisinene og det mentale enn jeg skjønte der og da. Så neste forsøk blir jeg hjemme både for min og jobbens del! Mange som gjør begge deler, kommer bare an på hvordan man selv takler ting best, noen fikser jo ikke å være hjemme heller:) Lykke til!

Jeg ble sykemeldt i 2 uker etter innsett.

Jeg tenker også litt sånn at jeg har tatt tak i en del ting som har ligget å ulmet. Dette er ting fra oppvekst osv. Så jeg har i stedet for å fortrenge det "facet" det og har da gått til psykolog ca 1 gang i uka det siste året. Det har vært krevende og i begynnelsen var jeg sykemeldt pga. Det utløste en del angst og depresjon. Jeg har gradvis blitt bedre og nå de siste to ukene så føler jeg meg skikkelig bra. Jeg er redd for at hvis jeg ikke sykemelder meg og det ikke går kan jeg klandre meg selv også kanskje jeg faller litt tilbake til der jeg var.