Sykemeldt 6mnd og møte med nav?

KnøttetoglilleX

Flørter med forumet
Noen som har vært på dette møte med legen, nav og arbeidsgiver? Jeg må på et slikt møte snart og gruer meg veldig. Kommer absolutt ikke overens med arbeidsgiver og er veldig redd for at de skal si noe som setter meg i et dårlig lys ovenfor nav og legen min, og som kan sette sykemeldingsstatusen min i risiko. Jeg er sykemeldt av psykiske grunner, men virker som arbeidsgiveren min tror jeg er arbeidssky og prøver å slippe unna å jobbe. Noe som ikke er sant i det hele tatt, men jeg vil heller ikke gå veldig inn på grunnen til min sykemelding ovenfor arbeidsgiver eller nav. Kan Nav gi meg en tidsfrist (utenom det at det er 12 mnd en kan gå sykemeldt da)? Begynner å bli litt stressa for jeg har heller ikke muligheten til å gå arbeidsledig (pengemessig lissom) samt at jeg vet at jeg ikke kan vende tilbake til den jobben jeg har.

Noen som har erfaringer å dele i forbindelse med en slik situasjon?

Sendt deg pm 

Vil bare tipse deg om å snakke med saksbehandler på nav og lege i forkant av ett slik møtet. Det er nok ikke noe å grue seg til skal du se. Dem er det for å hjelpe deg, ikke dømme deg.

Målet med dialogmøte 2 er å finne løsninger for hvordan du skal komme raskere tilbake i jobb. Og ja Nav kan kreve at du prøver deg ut noe i arbeid nå ja. Sjeldent psykisk sykdom er nok for å være 100% sykmeldt videre etter dialogmøte 2. Men hva du lider av skal ikke snakkes om i dialogmøte 2 da arb.giver ikke har noe med hvorfor du erveykmeldt.

Psykisk sykdom er et resultat av ekstremt dårlig behandling hos arbeidsgiver. Hvis jeg skal prøve meg i jobb hos dem igjen så er vi tilbake der jeg var for snart 6 mnd siden. At jeg ikke klarer å stå opp å dra på jobb rett og slett. Jeg kunne nok jobbet en annen plass men har heller ikke fått noen av de jobbene jeg har søkt. Mulig jeg kanskje skulle vært arbeidsledig og søkt jobber, men det taper jeg mye på økonomisk og jeg er redd vi da må selge huset vårt. Når det er arbeidsgiver sin utrolig dårlige behandling som er skyld i at jeg har blitt depresiv og ikke klarer å komme meg ut av huset så er det i mine øyne ikke meg dette burde gå værst ut over. Diverse brudd på arbeidsmiljøloven fra arbeidsgiver sin side burde vel heller ikke bare feies under teppe. Nei, huff jeg gruer meg til møte.

Bamsemams skrev:
Psykisk sykdom er et resultat av ekstremt dårlig behandling hos arbeidsgiver. Hvis jeg skal prøve meg i jobb hos dem igjen så er vi tilbake der jeg var for snart 6 mnd siden. At jeg ikke klarer å stå opp å dra på jobb rett og slett. Jeg kunne nok jobbet en annen plass men har heller ikke fått noen av de jobbene jeg har søkt. Mulig jeg kanskje skulle vært arbeidsledig og søkt jobber, men det taper jeg mye på økonomisk og jeg er redd vi da må selge huset vårt. Når det er arbeidsgiver sin utrolig dårlige behandling som er skyld i at jeg har blitt depresiv og ikke klarer å komme meg ut av huset så er det i mine øyne ikke meg dette burde gå værst ut over. Diverse brudd på arbeidsmiljøloven fra arbeidsgiver sin side burde vel heller ikke bare feies under teppe. Nei, huff jeg gruer meg til møte.

Brudd på arbeidsmiljøloven burde taes gjennom de rette kanaler, tillitsvalgt, fagforbund og arbeidstilsynet er vel stikkord her.. Om det er sånn at du kunne jobbet en annen plass er det faktisk ikke rett at du skal gå sykemeldt da en sykemelding vurderer din arbeidsevne ikke bare i den jobben du har men i alle jobber.. Det er noe som heter friskmelding til arbeidsformidling som er en "sykemelding" man kan få i inntil 3 mnd mens man søker andre jobber. Om man ikke får jobb innen 3 mnd må man evt over på dagpenger. Ut fra det du forteller høres det ut som rett ytelse for deg, det er slettes ingen rettighet å gå sykemeldt et helt år bare fordi man "kan", man skal selv gjøre det som må til for å komme seg ut i jobb og om det innebærer å skifte jobb så burde du det.....

Back
Topp