Sykemeldt 50% - tillegg i jula

Spiredrøm

Forelsket i forumet
Hei. Var hos legen idag og pga lav jern, lavt blodtrykk - som resulterer i svimmelhet, samt fortsatt kvalme, ble vi enig om at jeg bare skal jobbe 50% fram til 3 Januar. Jeg er sykepleier på sykehus (staten) og jobber turnus, og skulle egentlig ha vært på jobb både nyttårsaften og 1 nyttårsdag, men nå må jeg og min leder se på hvilke dager jeg skal være på jobb og ikke. Jeg har fått vite at jobben min betaler ut lønn som vanlig og at NAV etterbetaler de. Helligdagstillegg pleier å komme mnd etter. Mitt spm er, vil jeg få tillegget for helligdagene uansett om min leder finner ut at jeg skal jobbe disse dagene eller ikke? For min del synes jeg jo at det er ordentlig dritt at formen skal være så dårlig fortsatt, at jeg mister disse godene og vet ikke hvor mye jeg «kjempe» for å få jobbe disse dagene. Noen med erfaring?
 
Du får betalt tillegger selv om du er sykmeldt. Jeg skulle jobbet alle røde dager i påsken, men var sykmeldt 100% pga betennelse i kneet. Fikk utbetalt for alle timene med helligdagstillegg. Jobber i kommunal bolig for funksjonshemmede.
 
Jeg jobber nattstilling, men nå går jeg bare dag og kveld, men får natt tillegg uansett. Det samme gjelder helligdagstillegg :)
 
Takk for svar dere. Har sent melding til HR også i tilfelle. Trodde virkelig jeg skulle være i full drift til nå.
 
Du har krav på tilleggene dine, både helg, kveld og 133% hvis du er syk på en rød dag:) Hilsen leder i helsevesenet.
 
Back
Topp