Sykemeldt 100% de siste 14 dagene

Sjokkabolla

Forelsket i forumet
Legen sykemeldte meg 100%.

Var innom legekontoret for å få B-12 skuddet mitt. Så fortalte jeg disse kontordamene om den tunge pusten som kommer av og til. At jeg føler jeg får for lite oksygen. Hjertet pumper som gal og jeg blir svimmel / svett osv.
Legen var på møte da, så han ringte dagen etter og sa jeg måtte komme med på sjekk. Har sykepleiere på jobb som sjekker meg. Hihi.. Så vet at blodtrykket mitt sviger veldig. Jeg har fast 90/55 og har ALDRI hatt høyere noensinne. Når jeg er gravid altså. Men nå kan det plutselig være 130/85 ene øyeblikket og 90/55 andre. Legen tok urinprøve ( hadde litt leukocytter) men ikke protein. Til blodprøver også. Men trodde kansje der var kroppen som stresset. Men har ville ringe etter han fikk blodprøvene.

Glemte å si til han at jeg plutselig blør neseblod også.. Og i går ble jeg kvalm og fikk løs mage.

Men hvis blodtrykket mitt svinger sånn, tror dere ikke det er derfor jeg blør neseblod da? Og løs mage kan vel komme av stress?

Føler ikke jeg stresser, men kroppen kunne stresse uten at jeg følte jeg stresset sa legen.

Gutt 13.06.2006
Gutt 16.09.2008
Termin 05.juli

Det høres ut for at du kan ha godt av å slappe av og ta det med ro nå den siste tiden. Jeg kan også plutselig begynne å blø neseblod, men vet ikke om jeg har slike svingninger i blodtrykket.

Hei!
Alle de symptomene du har er symptomer på B-12 mangel (og selvfølgelig på mye annet også da). Jeg har hatt mangel på B-12 siden jeg var 15 år gammel, jeg har og er ikke så flink til å ta injeksjonene mine å da blir jeg dårlig slik som du beskriver, har man mye mangel på B - 12 kan man bli skikkelig dårlig.
I forhold til neseblod og løs mage så kan man få begge disse tingene pga stress, jeg vet ikke om høyt blodtrykk har innvirkning på det.

Håper du føler deg bedre snart, ikke noe kjekt å gå slik! God bedring! :D

Back
Topp