Sykemeldingspørsmål

Alle gode ting er 3!

Forelsket i forumet
Har vært 50% sykemeldt siden mars og har nå blitt 100% sykemeldt grunnet bekkenløsning. Sliter med søvn, og gange og sitting og svimmelhet og egner meg svært dårlig i jobb. Noe jo legen bekrefter når han fornyer sykemeldingen hver 14 dag og trapper den opp.

Fikk brev av Nav om at sykepenger var stoppet. Hva gjør jeg? Lege bekrefter jo den medisinske tilstanden ved å fornye/forlenge sykemeldingen trodde jeg?
Er det noe mere han kan/burde gjøre?

Arbeidsgiver er ikke helt oppdatert på sykemeldingsrutiner heller og er lite til hjelp.

Har aldri vært sykemeldt før så har lite peiling på dette.
Hva gjør jeg? Noen som vet? :/
:)
 
Ser det er en lignende tråd lenger ned. Så må kontakte både lege og arbeidsgiver.

Blir utrolig stressa av å få sånt tilsendt fredag etter 4 før 5 dager stengt.

Nav stresser meg!
 
De stopper pengene etter 8uker, da må man ha en gyldig grunn for å ikke jobbe som må dokumenteres fra lege og jobb. Du må få jobben til å sende inn brev om det ikke kan tilrettelegges for deg også må legen krysse av på sykmeldingen om at jobb ikke kan tilrettelegges. Når nav har mottatt papirer fra lege og jobb sender de deg pengene du skal ha igjen og du får betalt for alle dager sykmeldingen gjelder. De var veldig raske med meg, men ring å purr på dem, da jeg gjorde det utbetalte hun samtidig som jeg hadde henne på tlf og pengene var der dagen etter :)

Lykke til :)
 
Spent på om jeg også får problemer.. forsto på legen at hun skulle sende inn bekreftelse:p men får lønn utbetalt av arbeidsgiver så har vel ikke stor praktisk betydning for meg uansett.
 
Sniker fra juni.. Det samme skjedde med meg før påske, tok en tlf til legen og det viste seg at hun hadde glemt å sende den ene delen til nav. Rett og slett en litt mer utfyllende informasjon om at det ikke er medisinsk mulig for arbeidstaker å jobbe i det hele tatt. Trengte ikke noe mer fra arbeidsgiver. Legen sendte papirene elektronisk og jeg ringte nav senere på dagen hvor de bekreftet at fe nå hadde mottatt papirene fra legen. Pengene kom på konto første virkedag etter jeg hadde snakket med dem :)
 
Sniker fra juni.. Det samme skjedde med meg før påske, tok en tlf til legen og det viste seg at hun hadde glemt å sende den ene delen til nav. Rett og slett en litt mer utfyllende informasjon om at det ikke er medisinsk mulig for arbeidstaker å jobbe i det hele tatt. Trengte ikke noe mer fra arbeidsgiver. Legen sendte papirene elektronisk og jeg ringte nav senere på dagen hvor de bekreftet at fe nå hadde mottatt papirene fra legen. Pengene kom på konto første virkedag etter jeg hadde snakket med dem :)
Takk for beroligende svar. Kanskje jeg klarer å roe meg i pinsen allikevel,

Når kroppen streiker er det forferdelig om man skal bli "tvunget" til å prøve å jobbe når man vet det ikke går. :/
 
Takk for beroligende svar. Kanskje jeg klarer å roe meg i pinsen allikevel,

Når kroppen streiker er det forferdelig om man skal bli "tvunget" til å prøve å jobbe når man vet det ikke går. :/

Kjenner meg veldig igjen!! Jeg fikk som sagt beskjeden rett før påske, rakk akkurat å kontakte lege/nav siste dagen før alle helligdagene. Men ser jo st jeg ikke hadde behøvd å stresse meg opp på dette i det hele tatt!! Jeg var sykemeldt pga det samme som du skriver, så kan ikke skjønne annet enn at dette løser seg helt uten problemer over pinse og 17 mai.

Lykke til :)
 
Kjenner meg veldig igjen!! Jeg fikk som sagt beskjeden rett før påske, rakk akkurat å kontakte lege/nav siste dagen før alle helligdagene. Men ser jo st jeg ikke hadde behøvd å stresse meg opp på dette i det hele tatt!! Jeg var sykemeldt pga det samme som du skriver, så kan ikke skjønne annet enn at dette løser seg helt uten problemer over pinse og 17 mai.

Lykke til :)
Takk :)
Bra det ordnet seg :)
 
Fikk samme brevet fra nav i går. Ringte arbeidsgiver med en gang men hun som ordner med det hadde tatt tidlig helg. Ringte nav så sa de manglet mer utfyllende svar fra legen og oppfølingsplan fra arbeidsgiver. Ble helt stressa da jeg ikke får fikset dette før 18-20 mai. Har heldigvis legetime fredag 20 mai så skal få legen til å gjøre det da. Så ringer jeg sjefen min på onsdag morgen :)
 
Back
Topp