sykemelding

Zoobles

Forelsket i forumet
hei!
jeg er blitt sykemeldt ut neste uke, men er bare vikar, har kontrakt ut sommeren, får jeg penger fra nav? er de der jeg skal levere sykemeldingen, og når får jeg pengene?

har vert inne på nav sine sider,men finner ingenting om dette. prøvde å ringe på fredag når jeg ble sykemeldt,men kom ikke gjennom til de..(var litt sent på dagen)

noen som vet?

Jeg ville gått innom dem eller ringt dem igjen litt tidligere på dagen. Vet ikke helt hvordan det fungerer, men visst du har vikar kontrakt, så tror jeg du kan levere sykemeldingen til arbeidsgiver, så sender de den videre. Men ring nav du, sikkert det sikreste. Leste at du hadde vært på UL. Bra alt står bra til med babyen [:D]

Hvis du er innleid vikar via et vikarbyrå så er det da vikarbyrået som skal ha sykemeldingen din, men du må gi beskjed både til vikarbyrået og stedet du arbeider om at du er syk så alle er klar over det.

Hvis du har jobbet via vikarbyrået i en hvis lengde husker ikke hvor lenge så skal du ha krav på sykepenger.. Ring vikarbyrået ditt du, de vet hva du skal gjøre [:)]

okei, ja, jober i et vikar byrå, skal ringe dem i morgen. har jobbet der siden mars, håper jeg får sykepenger..!!

Back
Topp