sykemelding....?

lena

Elsker forumet
vet det netopp har vært ett innlegg om dette,men lurte litt på noe annet innen det.
kan legen nekte meg sykemld. hvis jeg føler for å være hjemme...
jeg er veldig trøtt og sliten og orker minimalt hjemme..mange ganger sovner jeg bare ved å sette meg ned...
har oxo en datter på seks som jeg føler at jeg ikke har kontroll på.siden jeg sovner slik hele tiden....
samboeren hjelper til en gang i blandt,men det er ikke så ofte siden han jobber så mye som han gjør...hva mener dere....er det ikke bedre å anskaffe seg en sykemld.før jeg blir mer utslitt?
klem

Heia.

Jeg tror ikke en lege kan nekte deg sykemelding, men kanskje foreslå at du kan gå i redusert stilling en tid fram over,eller i aktiv sykemelding. Vet at leger er skeptiske til lanvarige sykemeldinger i svangerskapet hvis det ikke dreier seg om alvorlige komplikasjoner. Du kan risikere å miste retten til noe feriepenger neste år,men jeg husker ikke reglene der. Håper du kommer deg litt oppå igjen og får overskuddet tilbake. Husk at arbeidsgiver har og ett ansvar for å tilrettelegge arbeidet ditt[;)] Lykke til iallefall[:D]

Back
Topp