Sykemelding

Brevdua

Elsker forumet
September To Remember 2022
Kanskje et dumt spørsmål, siden det alltid vil være individuelt… Men, når ber dere om sykemelding i forbindelse med IVF? De første dagene av stimuleringen går alltid greit, men det er alltid når jeg starter på Fyremadel (antagonisten) at kroppen blir i ubalanse. Jeg er på dag 10 av stimuleringen og føler at hodet er på bærtur. Føles som om jeg har bomull i hodet, er småkvalm trøtt - klarer ikke å fokusere. Er så samvittighetsfull mtp jobb, og må lære å prioritere meg selv først.

Dere som har være i gamet lengre enn meg, hvor ofte har dere bedt om sykemelding?

Kanskje et dumt spørsmål, siden det alltid vil være individuelt… Men, når ber dere om sykemelding i forbindelse med IVF? De første dagene av stimuleringen går alltid greit, men det er alltid når jeg starter på Fyremadel (antagonisten) at kroppen blir i ubalanse. Jeg er på dag 10 av stimuleringen og føler at hodet er på bærtur. Føles som om jeg har bomull i hodet, er småkvalm trøtt - klarer ikke å fokusere. Er så samvittighetsfull mtp jobb, og må lære å prioritere meg selv først.

Dere som har være i gamet lengre enn meg, hvor ofte har dere bedt om sykemelding?
Jeg fikk hodepine og kvalme av gonapeptyl så ble sykemeldt etter ca 2,5 uke av stimulering og kommer være sykemeldt t.o.m innsett ( dersom jeg er heldig med egg). Som du sier så er det veldig individuelt, hør på kroppen og hodet :Heartpink Vi kvinner skal alltid pushe oss selv og skal klare alt samtidig, men dette er unntakstilstand. Legen min sa at det også faller under sykemelding for kirurgisk/ medisinsk behandling :) ble ikke sykemeldt under kort protokoll, men hadde jeg følt meg dårlig så hadde jeg spurt om sykemelding, hørtes ut som at legen min også syntes at det var helt innafor :)

På kort protokoll har jeg aldri hatt behov for sykemelding. Lang protokoll derimot var helt grusomt, og hadde veldig behov for å ikke jobbe. Jeg tenker at du kjenner på det best selv :Heartred Vi er så forskjellige - men hvis kroppen din sier ifra så er det ikke noen viktigere tid å lytte enn nå tenker jeg:)

Back
Topp