Sykemelding

Bellmam

Andre møte med forumet
Er det mange her som vurderer å bli/ er sykemeldt? Jeg har hatt hypermesis to ganger før, og er redd jeg får det igjen. Er så sinnsykt kvalm at jeg egentlig bare vil ligge med øynene igjen, i et mørkt rom - noe som åpenbart ikke går med full jobb og to barn. Skal til første legetime neste uke, og vet ikke om jeg klarer å stå i jobb lengre. Mannen min jobber bare ettermiddag, så er alene med barna etter jobb hver dag også. Sykt tungt når jeg er så kvalm (og sliten).
 
Er det mange her som vurderer å bli/ er sykemeldt? Jeg har hatt hypermesis to ganger før, og er redd jeg får det igjen. Er så sinnsykt kvalm at jeg egentlig bare vil ligge med øynene igjen, i et mørkt rom - noe som åpenbart ikke går med full jobb og to barn. Skal til første legetime neste uke, og vet ikke om jeg klarer å stå i jobb lengre. Mannen min jobber bare ettermiddag, så er alene med barna etter jobb hver dag også. Sykt tungt når jeg er så kvalm (og sliten).
Hei! Jeg ble sykmeldt fra og med 6+4. Da begynte det å ta seg opp såpass mye. Jeg hadde også hyperemesis i forrige svangerskap og kjente igjen det. Jeg har dog bare ett barn fra før og mannen min jobber på dagtid. Jeg hadde ikke klart å ivaretatt sønnen min på ettermiddag/kveldstid så jeg skjønner at det må være kjempetøft for deg! Det skal finnes en ordning som gjør at mannen din kan være hjemme når du er sykmeldt og ikke i stand til å ta barna - omsorgspenger? Jeg husker ikke hva det heter, men sjekk litt på NAV! Jeg ville uansett sykmeldt meg med en gang fordi ro og hvile er det minste du trenger akkurat nå. Får du kvalmestillende? Jeg forsøkte det meste i forrige svangerskap og får denne gangen Xonvea - det funker bedre enn det jeg har prøvd før.
 
Er det mange her som vurderer å bli/ er sykemeldt? Jeg har hatt hypermesis to ganger før, og er redd jeg får det igjen. Er så sinnsykt kvalm at jeg egentlig bare vil ligge med øynene igjen, i et mørkt rom - noe som åpenbart ikke går med full jobb og to barn. Skal til første legetime neste uke, og vet ikke om jeg klarer å stå i jobb lengre. Mannen min jobber bare ettermiddag, så er alene med barna etter jobb hver dag også. Sykt tungt når jeg er så kvalm (og sliten).
Er 50% sm grunnet kvalme. Veldig godt å kunne slappe av på morgenen - men kjenner at jeg faktisk skulle ønske jeg hadde høyere sm, er helt knekt…trøtt, kvalm, svimmel
 
Har også fått 50% sykemelding pga kvalme, men kjenner meg helt utkjørt selv om jeg jobber redusert :hungover: får se hvordan de neste ukene blir, kommer til å be om mer sykemelding dersom det ikke blir bedre. Vil heller være i stand til å ta meg av barna, enn jobben:knegg::smiley-ashamed004
 
Er 50 prosent sykemeldt nå, frem til uke 12. Er såpass kvalm og sliten at det er nødvendig for å overleve:dead::depressed:
 
Prata med legen i dag, og fikk 50% sykemelding fra i morgen og ut neste uke. Har ordnet det slik at jeg skal jobbe ca annen hver dag, fremfor halve vakter, da jeg trenger de hviledagene. Merker kvalmen blir sååå mye verre når det er mye jobb, stress og/ eller lite søvn.. Min jobb er i tillegg veldig fysisk, og ikke mulig å tilrettelegge slik at jeg feks kan sitte inne på kontoret. Ute hos pasienter hele dagen. Synes det var litt nederlag å ta sm så tidlig, men håper det vil hjelpe meg å holde meg lengre i jobb enn at jeg kjører meg helt ut og ender med 100% sm. Hjelper også å lese at andre hee har måtte kaste inn håndkleet! Er 7+5 i dag
 
Er 100% sykemeldt nå pga yrke og større sjanse for å miste. Gyn vil egentlig at jeg skal være borte fra arbeidsplassen tom hvertfall uke 12 for å være sikrere, da jeg har arbeid som med høyt stressnivå og nattarbeid. Det blir kontroller oftere og tar uke for uke litt etterhvert som vi ser hvordan ting går.
Jeg hadde ikke tvilt på å sykemelde meg når det er for deg og babyen sitt beste :Heartred
 
Er sykemeldt 50% pga av kronisk sykdom og har vært det siden oktober. Håper jeg kan fortsette med det en god stund til. Min kroniske sykdom blir bedre når jeg er gravid, men blir jo så utrolig trett. Å er veldig redd for å få blødninger igjen.
 
Hei, så utrolig kjedelig å være så kvalm over så lang tid. Jeg har kun hatt kvalmen frem til uke 12 i tidligere svangerskap. De jeg har snakket med som har barn fra før, og som går gravide igjen og som ikke har tatt ut sykemelding pga svangerskapskvalme angrer faktisk på det. De sier at man mister masse av den gode tiden med barna man ha fra før, fordi man gir all energien til jobben. Og jeg er enig i at det viktigste jeg vil bruke tiden min på er barnet mitt, og ikke jobben. Så om jeg blir så kvalm som sist, vil jeg nok ta ut sykemelding på det for å gi energi der det er viktigst :Heartbigred
 
Jeg har vært deltidssykemeldt i noen uker, men for en uke siden ble kvalmen såpass ille at jeg ble 100 % sm i to uker.
Det har gjort meg veldig godt. Har ikke barn fra før, men vi har dyr som krever sitt av stell og tur. Jeg har ligget mer eller mindre lenket til seng/sofa den siste uken, og det eneste som hjelper er hvile… Så man må bare lytte til kroppen. :)

Jeg kjenner ikke mange som har klart å stå i full jobb de første ukene av en graviditet. Det er tøft, og viktig å tenke på at det faktisk er i disse ukene det skjer aller aller mest og hormonene er i taket i kroppen vår.
Det er tungt å være så kvalm, så du har min fulle medfølelse ❤️
Ta vare på deg selv, og kontakt legen er mitt råd.
 
Back
Topp