Sykemelding

SnurreBart

Flørter med forumet
Marsboerne 2023
Dere som er sykemeldt pga svangerskapskvalme, hvor «lett» var det å få det?
Måtte reise hjem fra jobb halvveis ut i arbeidsdagen idag og har siden da kasta opp 5-6 ganger. Helt utslitt fysisk og psykisk.
 
Så bra !

Jeg er skikkelig kvalm, men spyr sjeldent, føler ikke jeg kvalifiserer til sykemelding :depressed: :smiley-ashamed004
Om du kjenner at det går utover arbeidsprestasjonen så er man jo det :depressed:

Jeg har gått kvalm i noen uker nå, med «kun» én oppkast om dagen, men etter at jeg kom tilbake på jobb etter ferien så tok det seg helt opp, tror stress kombinert med masse lukter, lys og lyd ble i overkant mye:hungover:
 
Om du kjenner at det går utover arbeidsprestasjonen så er man jo det :depressed:

Jeg har gått kvalm i noen uker nå, med «kun» én oppkast om dagen, men etter at jeg kom tilbake på jobb etter ferien så tok det seg helt opp, tror stress kombinert med masse lukter, lys og lyd ble i overkant mye:hungover:
Det gjør det så absolutt. I tillegg til privatlivet. Har en datter på 2 år som krever sitt og som jeg nesten ikke har orket å tatt meg av hele ferien :banghead: Har de siste dagene bestemt meg for å tvinge meg ut å gå en liten runde på kveldene som faktisk har gjort veldig godt, men så kommer morgenen og kvalmen er der igjen. Tar prostafen, men hjelper ikke mye :-/


Forstår deg så godt! Håper det gir seg snart :Heartred
 
Jeg fikk 50% sykemelding pga utslitthet. Har aldri vært så trøtt i hele mitt liv. Ikke noe problem hos legen, det viktigeste er at vi har et bra og tar vare på spiren. Nå skal det sies at jeg har en krevende jobb, både fysisk og psykisk, med lange vakter. Men jeg tror nok at hverdagsreduserende kvalme er en like god grunn!
 
Fikk SM i et par uker av gangen av fastlegen. Av gyn fikk jeg for 1 mnd av gangen. Kastet og opp og kunne i en periode ikke få i meg særlig med mat eller væske. Gyn begynte å snakke om innleggelse, men stod over og for meg hjalp det da jeg tok SM tidlig da jeg utsatte det med de to eldste og presset meg på jobb og endte opp med oppkast til langt uti svangerskapet til uke 19-20, mens med SM ga kvalmen seg i uke 12.
 
Får sykemelding når jeg ber om det, men dette er mitt 3 hyperemesis-svangerskap så vi startet oppfølging med en gang jeg testet positivt og prøver å unngå at jeg må ligge så mye på sykehus denne gangen. Håper jeg kan begynne å jobbe igjen når jeg får zofran etter uke 10 :)
 
Back
Topp