Sykemelding

Jente88

Elsker forumet
Assistert-jentene
Junilykke2018
JuniJubel2021
Leder og bedriftsjordmor rådet meg til å kontakte legen for å bli sykemeldt. Allerede nå... er det noen som er sykemeldte av dere ?
 
Jepp :depressed: ble sykemelt 6+3, er inni tredje uka nå, pga hodepine og kvalme. Men har bare ut denne uka, så satser på jeg klarer å gå på jobb på mandag, og ikke trenger be om en ny :)
 
Jepp :depressed: ble sykemelt 6+3, er inni tredje uka nå, pga hodepine og kvalme. Men har bare ut denne uka, så satser på jeg klarer å gå på jobb på mandag, og ikke trenger be om en ny :)


Håper du blir bedre❤️ Og kan jobbe. Fikk du sykemelding for 3 uker, eller har du måtte møtt legen flere ganger
 
Håper du blir bedre❤️ Og kan jobbe. Fikk du sykemelding for 3 uker, eller har du måtte møtt legen flere ganger
Takk ❤️ Jeg fikk sykemelding for 3 uker med engang. Det gjorde jeg med første og, da var jeg sykemeldt pga kvalme fra uke 4 til uke 14 :wtf: Og etter jeg møtte legen første gang, har all kommunikasjon foregått over meldinger på Helse Norge. Deilig å slippe å dra på legekontoret så ofte :)
Hvor langt er du på vei? Og hva er det de tenker du bør sykemeldes for?
Jeg tenker ikke det er for tidlig om du er dårlig, man kan bli kjempedårlig selv om man bare er noen få uker på vei.
 
Sykemeldt grunnet overstimulering :dead: er nok snart tilbake på jobb
 
Takk ❤️ Jeg fikk sykemelding for 3 uker med engang. Det gjorde jeg med første og, da var jeg sykemeldt pga kvalme fra uke 4 til uke 14 :wtf: Og etter jeg møtte legen første gang, har all kommunikasjon foregått over meldinger på Helse Norge. Deilig å slippe å dra på legekontoret så ofte :)
Hvor langt er du på vei? Og hva er det de tenker du bør sykemeldes for?
Jeg tenker ikke det er for tidlig om du er dårlig, man kan bli kjempedårlig selv om man bare er noen få uker på vei.


Så god måte å gjøre det på, at du slipper å møte opp:) min fastlege er i permisjon, så er en vikarlege jeg kun har møtt en gang .

de tenker at jeg bør sykmeldes siden det er fare for spontanabort de første 12 ukene, og at jeg tar medisiner for å ikke miste frem
Til uke 12. Og at jeg har fått beskjed om å ikke gå opp i puls for mye, ikke trene. Vi ble gravide med prøverør

jeg er i tillegg kvalm og sinnsykt trøtt
 
Jeg ble sykemeldt 50% nå i dag pga trøtthet. Ønsker å jobbe, men har turnusjobb med 13t vakter til tider.
Mange grunner til å bli sykemeldt:)
 
Så god måte å gjøre det på, at du slipper å møte opp:) min fastlege er i permisjon, så er en vikarlege jeg kun har møtt en gang .

de tenker at jeg bør sykmeldes siden det er fare for spontanabort de første 12 ukene, og at jeg tar medisiner for å ikke miste frem
Til uke 12. Og at jeg har fått beskjed om å ikke gå opp i puls for mye, ikke trene. Vi ble gravide med prøverør

jeg er i tillegg kvalm og sinnsykt trøtt
Tenker at du burde gjøre det som er best for deg, uavhengig om det er tidlig i forløpet eller ikke. Du kan i hvertfall ta en prat med legen, og fortelle hva leder og bedriftsjordmor har sagt, og hvordan du føler deg :) Håper alt går fint ❤️
 
Sykemeldt på tredje uka nå pga kvalme og svimmelhet. Håper å være tilbake i en gradert sykemelding snart. Merker at jobben hoper seg opp:wtf:
 
Ble sykmeldt idag i 7+0, grunnet kvalme, ikke fått spist eller drukket nå særlig siste uka.. Sover heletiden utenom jobb, å må kaste opp ved for mye bevegelse.. Våkner å er kvalm med en gang.. Så sykmeldt fra tirsdag å ut uka her i første omgang..
Legen anbefalte meg kvalmestillende? Resept fritt på apoteket, noen tanker/ erfaringer eller kunnskap om d?..
Jeg takket forsåvidt pent nei.. Tar aldri medisiner :bag:
 
Sykemeldt på tredje uka nå pga kvalme og svimmelhet. Håper å være tilbake i en gradert sykemelding snart. Merker at jobben hoper seg opp:wtf:
Ble sykmeldt idag i 7+0, grunnet kvalme, ikke fått spist eller drukket nå særlig siste uka.. Sover heletiden utenom jobb, å må kaste opp ved for mye bevegelse.. Våkner å er kvalm med en gang.. Så sykmeldt fra tirsdag å ut uka her i første omgang..
Legen anbefalte meg kvalmestillende? Resept fritt på apoteket, noen tanker/ erfaringer eller kunnskap om d?..
Jeg takket forsåvidt pent nei.. Tar aldri medisiner :bag:
Er det lov å spørre når dere begynte å bli kvalme? Jeg er i uke 6+0 i dag, og merker fint lite.

Er sykemeldt 70% pga andre forhold, hadde håpet å trappe det opp når jeg var hos legen i går. Legen sa at jeg burde fortsette i samme gradering, da jeg kom til å få symptomer veldig snart. Men jeg har som sagt null symptomer nå..
 
Sykemldt 50% pga av kvalme og utmattelse. Er 8+2 nå. Blir nok sykemeldt videre fram til uke 12-13 tenker jeg.
 
Er 7+ 2 nå, og blir sykemeldt frem til 17.11, litt godt å bli tatt på alvor, aldri hatt 4 ukers sykemelding før
 
Er det lov å spørre når dere begynte å bli kvalme? Jeg er i uke 6+0 i dag, og merker fint lite.

Er sykemeldt 70% pga andre forhold, hadde håpet å trappe det opp når jeg var hos legen i går. Legen sa at jeg burde fortsette i samme gradering, da jeg kom til å få symptomer veldig snart. Men jeg har som sagt null symptomer nå..


Ble kvalm akkuratt mandag for en uke siden.. Hadde ikke merket noe tegn til kvalme før mandags morgen før en uke siden, siden da har d stått på konstant ehebtlig i en uke :grumpy:
 
Ble sykmeldt idag i 7+0, grunnet kvalme, ikke fått spist eller drukket nå særlig siste uka.. Sover heletiden utenom jobb, å må kaste opp ved for mye bevegelse.. Våkner å er kvalm med en gang.. Så sykmeldt fra tirsdag å ut uka her i første omgang..
Legen anbefalte meg kvalmestillende? Resept fritt på apoteket, noen tanker/ erfaringer eller kunnskap om d?..
Jeg takket forsåvidt pent nei.. Tar aldri medisiner :bag:

Prøv naturlig først, f.eks ingefærte eller tilskudd, eterisk olje av peppermynte, myntete eller lignende. Har funket fint her, fått meg gjennom lange bilturer (som har vært tortur, blir aldri bilsjuk til vanlig) og stabilisere godt. Smører ein eterisk olje blanding bak øyrene når eg skal kjøre (men tør ikkje anbefale den om du ikkje har god kjennskap til eteriske oljer).
Tar heller aldri medisiner om eg absolutt ikkje må :)
 
Prøv naturlig først, f.eks ingefærte eller tilskudd, eterisk olje av peppermynte, myntete eller lignende. Har funket fint her, fått meg gjennom lange bilturer (som har vært tortur, blir aldri bilsjuk til vanlig) og stabilisere godt. Smører ein eterisk olje blanding bak øyrene når eg skal kjøre (men tør ikkje anbefale den om du ikkje har god kjennskap til eteriske oljer).
Tar heller aldri medisiner om eg absolutt ikkje må :)

Angående ingefær, er det ok å drikke ingefærte? Jeg har ihvertfall ikke gjort det ettersom dette står på matportalen:

"Gravide bør unngå ingefærshots og kosttilskudd med ingefær. Bakgrunnen er dyreforsøk som viser at store mengder ingefær kan gi økt risiko for abort."

Te og shots er litt forskjellig mtp konsentrasjonen men en får jo gjerne like mye i seg bare mindre konsentrert?
 
Prøv naturlig først, f.eks ingefærte eller tilskudd, eterisk olje av peppermynte, myntete eller lignende. Har funket fint her, fått meg gjennom lange bilturer (som har vært tortur, blir aldri bilsjuk til vanlig) og stabilisere godt. Smører ein eterisk olje blanding bak øyrene når eg skal kjøre (men tør ikkje anbefale den om du ikkje har god kjennskap til eteriske oljer).
Tar heller aldri medisiner om eg absolutt ikkje må :)


Takk for tips :Heartpink
Ska prøv mæ på litt ingefær :love2
 
Ble sykmeldt idag i 7+0, grunnet kvalme, ikke fått spist eller drukket nå særlig siste uka.. Sover heletiden utenom jobb, å må kaste opp ved for mye bevegelse.. Våkner å er kvalm med en gang.. Så sykmeldt fra tirsdag å ut uka her i første omgang..
Legen anbefalte meg kvalmestillende? Resept fritt på apoteket, noen tanker/ erfaringer eller kunnskap om d?..
Jeg takket forsåvidt pent nei.. Tar aldri medisiner :bag:
Jeg tar postafen, og syns det tar toppen av kvalmen. Det er ikke farlig for fosteret :) Uten det er dagene helt grusomme, og jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Tester ut en kombinasjon med pyridoksin, som bare er B-vitamin. Begge deler fås kjøpt reseptfritt så man kan teste det ut først, og funker det kan man få resept. Evt send en melding til legen og spør om det er greit at du tar det.
 
Last edited:
Back
Topp