Sykemelding?

Lillemy0894

Forelsket i forumet
MayDay2021
Er det noen her som har prøvd over lengre tid å bli gravid, mistet et par ganger som har fått sykemelding når det har klaffet igjen? Er så redd for at stresset på jobb er med på å ødelegge sjansene for at det skal gå bra.. :( Måtte få hormonhjelp for å bli gravid igjen..

Er redd for det samme selv, vil gjerne høre andres erfaringer. Jobber som sykepleier, mye stress og tunge løft. Holder på å bytte jobb og er redd for å skulle bli sykemeldt med en gang jeg har fått den :confused:

Dette er jo noe dere burde ta opp med fastlegen å forklare.
Det kan jo være mulig frem til spiren sitter og samtalen om tilrettelegging kan gjennomføres.
Evt en tidlig samtale med leder om behovet?

med første måtte jeg tidlig i samtale med leder pga behov for tilrettelegging, med nr 2 ble jeg sykemeldt tidlig pga risikosvangerskap og var hjemme hele svangerskapet. jobbet da som sykepleier.
denne gang jobber jeg på kontor.

Jeg er 50% sykemeldt, med tilrettelegging i de 50% jeg er på jobb. Men jeg er spent på hvordan det skal gå videre. Jeg er forferdelig kvalm, og har så lavt BT at jeg svimer av. Jobber også som sykepleier og det er mange tunge løft, mobiliseringer, og et enormt stress. Har sagt fra til sjefen at det ikke går å ha det slik, og skal ha samtale med bedriftshelsetjenesten på torsdag. Ei anna på jobb jobber med å få svangerskapspenger, spent på hvordan det spiller seg ut. Men jeg vil jo helst jobbe. Tiden hjemme går så fryktelig tregt om man ikke har jobb.

Er det noen her som har prøvd over lengre tid å bli gravid, mistet et par ganger som har fått sykemelding når det har klaffet igjen? Er så redd for at stresset på jobb er med på å ødelegge sjansene for at det skal gå bra.. :( Måtte få hormonhjelp for å bli gravid igjen..
Om du har en stressende jobb så kan du ha krav på svangerskapspenger. Snakk med jordmor om dette, legene er ikke like flinke til å forstå eller fylle ut skjemaet er min erfaring. Så slipper du å bruke av sykemeldingsdagene dine.

Back
Topp