Sykemelding

Barnehagelæreren

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Junilykke 2020 ♡
Jeg er sååå kvalm. Har sovet i 9 timer, og søvn hjelper, men ikke nå.. Å dra på jobb virker helt blæh! Heldigvis fredag ❤️
Hvordan er leger med sykemelding for gravide? Er så redd for å bli møtt med motstand. Fastlegen min er i mammapermisjon, og hun er verdens beste - så må til noen andre som ikke kjenner meg :(
På jobb varer jeg kun 2-3 timer. Så er jeg helt kake etterpå. Både hjemme og ettermiddagene på jobb. Er helt utslitt og tar ofte til tårene når jeg kommer hjem. Har også så dårlig samvittighet av å i det hele tatt tenke på sykemelding. Vi er fire voksne på avdelingen min, hvor en er delvis sykmeldt frem til permisjon, og en sliter psykisk og er mye frem og tilbake. Får så dårlig samvittighet ovenfor leder og personalet, og ikke minst: BARNA, av å tenke på litt sykemelding. Barna fortjener at det er forutsigbart og kjente voksne tilstede, derfor har jeg pint meg igjennom de siste ukene. På bekostning av meg selv og egen hverdag. :arghh:

Måtte bare lufte meg litt også.. Vet man bør tenke på egen helse, men synes det er tøft når jeg jobber der jeg jobber ❤️

Huff! Vet hvordan du har det! Nå er jeg ikke så langt på vei men kvalmen kommer nok her også etterhvert.
Antar du jobber i barnehage? Det gjør jeg også og hadde det ganske tøft i mitt forrige svangerskap. Jeg fikk dagen bra tilrettelagt, var jeg plaget med kvalme på morgen slapp jeg å ta den tidligste vakten, etterhvert som jeg ble plaget med rygg osv slapp jeg mye løft.
Jeg synes du skal snakke med legen, kanskje det går an å få delvis sykemelding så du slipper så lange dager? :-) :Heartred

Huff! Vet hvordan du har det! Nå er jeg ikke så langt på vei men kvalmen kommer nok her også etterhvert.
Antar du jobber i barnehage? Det gjør jeg også og hadde det ganske tøft i mitt forrige svangerskap. Jeg fikk dagen bra tilrettelagt, var jeg plaget med kvalme på morgen slapp jeg å ta den tidligste vakten, etterhvert som jeg ble plaget med rygg osv slapp jeg mye løft.
Jeg synes du skal snakke med legen, kanskje det går an å få delvis sykemelding så du slipper så lange dager? :) :Heartred

Det stemmer, jobber i barnehage. Jobber på storbarns, så slipper heldigvis unna løft og barna er såpass selvstendige selv ☺️❤️
Det eneste som er vanskelig med tilrettelegging nå, er at kvalmen kommer når som helst og er varende ganske lenge. Men halve dager fra 8-12 hadde vært noe kjenner jeg. Eller fri tirsdag og torsdag. Får se om jeg drar til legen over helga, har tidlig UL og vil se at alt er bra før jeg snakker med leder ☺️

Sniker fra mai.
Jeg har lest litt forskjellig om leger, noen er desverre ikke så forståelsesfulle overfor plager som gravide har, mens andre er det. Jeg er en av de heldige. Jeg har vært 100% sykemeldt i 4 uker grunnet sterk kvalme, fikk Afipran hos legen som tok det verste slik at jeg klarte å få i meg mer væske og noe mat.

Men spør deg selv, hadde du hatt det slik som dette uten å være gravid, hadde du da jobbet? Mitt svar var klart nei slik jeg hadde det, så hvorfor skal man presse seg bare fordi man er gravid? Jeg hadde også veldig dårlig samvittighet overfor jobben (Jobber i helsevesenet), men legen sa at det akkurat nå var viktigere ting enn min dårlige samvittighet. Nemlig at fosteret og jeg hadde det bra.

Ut ifra det du skriver vil jeg virkelig anbefale deg en tur til legen. Fortell det du skriver her. Ingen, verken du, kollegaer eller barnehagebarna er tjent med at du sliter deg fullstendig ut :Heartred

(Dette lettet litt på min dårlige samvittighet overfor arbeidsgiver: dersom man er sykemeldt grunnet svangerskapsrelaterte plager, kan arbeidsgiver søke til nav om å få refundert utgiftene).

Jeg er 80% sykemeldt ut neste uke,og kommer da til å be om 100%.

Var hos fastlegen i går, og ble 100% sykemeldt i 2 uker, full forståelse fra legen :) Jobber som sykepleier i nattstilling, og kvalme funker rett og slett ikke på min jobb.

Jeg ble i dag sykmeldt frem til 1.november. Syns det ble mest rett over for arbeidsgiver også. Klarer jo ikke å gjennomføre jobben min om jeg er der, så da tenkte jeg at det beste for alle parter er å ta en sykmelding og satse på at kvalmen gir seg etterhvert :)

Back
Topp