Sykemelding

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Noen som er sykemeldte enda?
Tror dere at dere kommer til å bli det?
Hva ønsker du selv?

Noen som er sykemeldte enda?
Tror dere at dere kommer til å bli det?
Hva ønsker du selv?
Jeg ønsker ikke å bli sykmeldt. I forrige svangerskap ble jeg sykmeldt og jeg synes det var kjempekjipt.

Jeg er fortsatt i ferie og er veldig usikker på hvordan det blir å komme tilbake til jobb med kvalme og lite energi. Håper det går greit med litt tilrettelegging, men mistenker at det kan bli likt som forrige gang og at det blir en sykmelding.

Last edited:
Var ikke sykemeldt sist, og tenker at det bør gå bra denne gang også. Kvalmen er vanskelig, men gikk da på et vis sist - så satser på det samme nå. Sist hadde jeg ikke barn å passe på, så merker jo at det er en utfordring å være så trøtt også, men det blir jo bedre etterhvert

Er ikke sykemeldt ennå. Men kommer sansynlig til å bli det etterhvert. Gikk på krykker fra uke 11 sist.

Ikke sykemeldt enda, og er litt avhengig av å holde ut en stund siden jeg begynner i ny jobb neste uke... I tillegg holder jeg på med deltidsstudier, så dette blir virkelig en travel tid:p Krysser fingrene :-)

Håååååper å holde ut så lenge som mulig. Rekorden er uke 8, men den lille døde. Ellers har jeg kastet inn håndkle rundt uke 6 pga hyperemesis og behov for iv næring og medisiner. Alltid like optimistisk i uke 4. Eneste uken hvor jeg bare er småuggen.

Har ikke blitt sykemeldt tidligere svangerskap og håper å unngå det nå også. Men nå kjenner jeg smerter i bekkenet og har allerede fått time hos legen i neste uke så håper på henvisni g ril fysio og at jeg klarer å trene vekk smertene :bag:

Har ikke blitt sykemeldt tidligere svangerskap og håper å unngå det nå også. Men nå kjenner jeg smerter i bekkenet og har allerede fått time hos legen i neste uke så håper på henvisni g ril fysio og at jeg klarer å trene vekk smertene :bag:

Du trenger ikke henvisning til fysio lenger! Bare å bestille time :-)

Er sykemeldt til 25 august, mye engstelig og blir lett stresset for tiden. Håper jeg blir trygger på at dette går bra. Kommer nok til å bli sykemeldt senere i svangerskapet på grunn av bekkenløsning. Har allerede smerter.

Er 100% sykemeldt ut måneden pga kvalme... Håper jeg får noen uker på jobb etter det før bekkenet slår seg.

Forrige gang var jeg sykemeldt fra uke 6 pga. ekstrem svangerskapskvalme og bekkenløsning. Håper virkelig å unngå det denne gangen.

Åh hvordan funker det?! Sist slet jeg men fastlegen hadde ikke troen på fysio....

Nye regler, du bestiller time hos en fysio du vil gå hos og så vurderer de selv behovet for behandling. Mye enklere! :-)

Åh hvordan funker det?! Sist slet jeg men fastlegen hadde ikke troen på fysio....
Sniker litt inne hos dere. Google deg frem til listen med avtalefysioterapeuter i område der du bor. Da står det også spesialiteten deres. Enkelte er spesialister på gravide kvinner. Da kan du få en skikkelig vurdering. Fastlegene vet som regel bare det absolutte nødvendige.
Fikk tips av fysio på jobb om at silkepysjer og silkelaken hjelper til å avlaste om natten når vi blir tyngre. Så slipper du å ha vansker med å snu deg. Det kan virke ekstra belastende.

Back
Topp