Sykemelding?

sb88

Glad i forumet
Julibarna2014
Nå er jeg 8+6 og er fortsatt kjempe dårlig. Har til nå holdt ut, til tross for at jeg noen ganger har følt det som uforsvarlig å gå på jobb. Har vært så trøtt at jeg har sovnet på jobb, har ikke husket om jeg har gitt medisiner osv. For ja, jeg er vernepleier og har ansvar for mennesker og medisiner.
Men dette gir seg jo ikke, og på toppen av dette har jeg begynt å bli skikkelig kvalm, og kaster vilkårlig opp, både dag og kveld, i tillegg til blodtrykksfall som gjør at jeg må legge meg rett ned i frykt for å besvime.

Jeg har mange svangerskap bak meg, men har aldri trengt sykemelding grunnet svangerskapet så tidlig i noen av de andre svangerskapet. Man kan vel si at jeg har vært heldig. Men nå føler jeg snart jeg må krype til korset.
Men da t føles som ett nederlag, og jeg gruer meg til å kontakte fastlegen.

Er det andre som har hatt det likt og som har måtte få sykemelding for en periode?
 
Det er ikke godt å føle seg så trøtt og sliten, og når det i tillegg går på forsvarligheten så er det nok best å kaste inn håndkle og be om sykemelding! Det er ikke et nederlag, men et tegn på at kroppen trenger ro og hvile!
 
Jeg har vært / er sykemeldt fra 7+3 til og med 9+2 på grunn av kvalme. Jeg har kontorjobb, ikke så stort ansvar på jobb som deg og kaster ikke opp. Fungerte likevel ikke i det hele tatt på grunn av kvalme og ingen matlyst. Sykemelding var derfor helt nødvendig for meg. Møtte ikke annet enn forståelse hos fastlegen min. For meg ble kvalmen mye bedre av at jeg fikk mulighet til å slappe av og sove ekstra.

Høres ut som at du har det mye verre enn meg. Syns du skal bestille time hos fastlegen din. Det er ikke noe nederlag :happy:
 
Det er ikke noe nederlag. Er man syk så er man syk, selv om det skyldes svangerskapet. Jeg var selv 40 % sykemeldt i uke 7 og 8 på grunn av kvalme og oppkast. Fastlegen foreslo først 100 %, men med mulighet for hjemmekontor og fleksitid fant vi ut at 40 % holdt. Heldigvis går det mye bedre nå.
 
Du har ett enormt ansvar som vernepleier så om du glemmer eventuelle medisiner til pasienter og generelt føler at du ikke får gjort jobben din 100% syntes jeg at du gjør helt rett i å sykemelde deg, noe annet er faktisk ikke forsvarlig med mindre du ikke få tilrettelegging på jobb.
 
Jeg syns absolutt du bør sykemelde deg noen uker. Skjønner det er kjipt, men tenk så mye verre du føler deg om noen blir feilmedisinert eller noe!
 
Sykemeld deg , ikke ha dårlig samvittighet for deg.. Har vært sykemeldt av samme grunn selv siden 4+6, 9+5 i dag og fortsatt sykemeldt . Har hatt et par kvalmefrie dager nå, så hvis det vedvarer kanskje jeg kan begynne litt redusert igjen snart , men medisinansvar og skjerpet sinn er ikke noe jeg hadde kunnet stå inne for frem til nå (og ikke helt enda nå heller) ;) lytt til kroppen!
 
Kjenner meg veldig igjen i tankene dine. Jeg jobber som sykepleier på en avdeling med mye ansvar og svært dårlige pasienter. Har ofte baktvakt for en annen avdeling i tillegg. Jeg jobber 95 %, bare nattevakter.

Nå kjenner jeg at jeg er sååå sliten. Gråt i dag etter jobb. Kvalmen har vart siden uke 6, og nå som jeg nærmer meg uke 10 har spyinga tatt seg veldig opp. Er kun i kveldinga jeg får beholde maten, alt annet kommer opp. Sliter med å sove etter endt vakt grunnet kvalme. Fungerer svært dårlig i hjemmet :depressed: har sååå dårlig samvittighet. Men, jeg fungere jo i jobb- på et vis. Det bare tærer maks på kroppen!

Tenker at du burde kjenne etter hva kroppen sier, ironisk nok synes jeg at alle andre «fortjener» sykemelding :Heartred selv skal jeg på jobb igjen i natt, men dersom denne vakta blir like grusom som forrige- så tror jeg at det blir en egenmeldingsdag natta etter..
 
Tusen takk dere❤️ da har jeg ringt legen i dag. Det satt langt inne. Og jeg er redd for at han nå skal si nei til sykemelding. Men han må jo forstå at jeg ikke prøver å lyve meg til noe. Huff... Hater slikt som dette.
 
Jeg jobber også i helsevesenet, jobber én til én. Pga dårlig form, oppkast og trøtthet ble jeg sykemeldt 1 mnd fremover i tid fra uke 9.
Vil anbefale deg å sykemelde deg, både pga din egen helse og pasientene.
Lykke til
 
Jeg måtte sykemelde meg 50%, da jeg kaster opp og er kvalm på ettermiddag og kveld. Har heldigvis noen bra timer tidlig på dagen uten sterk kvalme, så da jobber jeg innenfor det tidsrommet. Men nå lurer jeg på om jobben gjør meg mer kvalm på ettermiddagen, for jeg er jo mye bedre i helgene
 
Jeg har vært sykemeldt siden uke 6 tror jeg. Er så mye kvalm, kaster opp og er svimmel. Jeg greier ikke få i meg nok mat til å jobbe en hel dag heller. Dessverre. Jeg må bare kjenne etter hva kroppen sier til meg nå.
 
Back
Topp