Sykemelding

Meme83

Flørter med forumet
Hei.
Flere som er sykemeldt helt eller delvis nå?
Jeg er 50 prosent sykemeldt og har igjen akkurat 3 uker til permisjonen. På fredag måtte jeg reise hjem etter halv dag på jobb da jeg hadde såå vondt i ryggen og bekkenet. I tillegg er jeg veldig sliten, litt influensa følelse på en måte hele tiden. Jobber i bhg og har en på snart 3 år hjemme. Vurderer å reise til legen å be om mer evnt full sykemelding men synes det er så vanskelig. Men har knapt overskudd til å komme meg igjennom dagene, samtidig som jeg føler at det ikke er ille nok for å være hjemmme... Vet ikke helt hvor jeg vil hen med innlegget, bare litt støtte kanskje eller andre som føler det lignende ........

Lytt til kroppen din og ikke på hva andre kommer til å tenke. Du skal ha energi til babyen kommer og du skal også ha energi til 3åringen som trenger din oppmerksomhet når han kommer hjem fra barnehagen. Jeg sykmeldte meg 100%slutten av desember pga låsning nederst i ryggsøylen (frisør ). Forrige svangerskap så turte jeg ikke å sykmelde meg og presset kroppen til det ytterste. for jeg tenkte på alle kundene og kolleger .. Hvem var det som ikke klarte å gå de siste ukene? Jeg. Denne gangen jeg sykmeldte jeg fikk jeg beskjed av kolleger at jeg må tenke på meg selv

Vart sjukemeldt 100% i slutten av desember, bekkenløsning. Og då hadde eg pressa meg så lenge som mulig. Måtte velge mellom å være på jobb eller fungere delevis heime. No er det berre 1 veke til permisjonen starta:) så lytt til kroppen din og ikkje tenk på kva andre synst og meiner. Skal ha overskudd til 3 åringen heime og til den nye kjem:)

Jeg er 60% sykemeldt. Har vært sykemeldt med varierende % hele svangerskapet. Kjenn på kroppen din hva du trenger.

Jeg har 80 % stilling og var sykemeldt 20 % helt frem til 2 uker siden da ble jeg 40 % så nå jobber jeg annhver dag, har ut tirsdag torsdag lørdag denne uken og tirsdag torsdag neste uke.

Jeg jobber som frisør i tillegg så er mye opp å stå og gå samt bekkenløsning, men det ligger så langt inne i meg ovenfor kunder samt jobben å sykemelde meg 100 %

Jeg har veldig mye stolthet rundt det å stå i jobb, så forstår veldig godt hvordan du har det. Har to barn fra før på 2 og 4,5 år, og jobbet fullt da jeg var gravid med begge to. Jeg er lærer i 1. klasse, så er veldig hektisk på jobb. Har vært forkjøla i 3-4 uker, men forrige mandag ble jeg verre og hosta meg gjennom natta. Dro til legen tirsdag, og jeg som ikke er noe voldsomt følelsesmenneske, begynte å grine i det jeg satte meg i stolen. Legen konkluderte med at jeg var utslitt, og at det var derfor jeg aldri klarte å bli helt frisk. Jeg ble 100% sykemeldt på dagen. Jeg gråt hele veien hjem, og sov resten av uka! Nå nesten ei uke senere merker jeg at jeg fremdeles er kjempesliten, og har akkurat våknet etter en 2,5 t hvil på sofaen. Jeg er glad legen tok avgjørelsen for meg, for jeg hadde nok aldri tatt initiativ til sykemelding selv!

Jeg er 20 % sykemeldt siden uke 31. Er på jobb hver dag, men kortere dager. Har kontorjobb og all mulig tilrettelegging, men jeg trenger mer søvn enn vanlig, og etter en stund er rett og slett hodet tomt, så en full dag på jobb er rett og slett ikke gjennomførbart.

Legen min sa at det bare er jeg som kan vite hva jeg trenger, så jeg gir det samme rådet til deg.
Du skal fungere både på jobb og hjemme - og dersom det ikke «går opp», er det kanskje bedre for både deg og arbeidsplassen at du øker sykemeldingsgraden noe. Det er mer forutsigbart enn at du plutselig skal bli borte helt.

Ble sykemeldt som et hormonelt vrak med bekkenlåsninger i november. Satt å strigrein hos legen over å ha vondt, null energi, ikke noe å gå på når jeg kom hjem, dårlig samvittighet ovenfor familien samt at det skulle ingenting til for å vippe meg helt av pinnen. Etter en hel dag på jobb måtte jeg sove 1-2 timer..
Forrige svangerskap var jeg i jobb frem til 7,5 mnd ca

Jeg er 100% sykemeldt nå og har vært sykemeldt i varierende grad gjennom svangerskapet pga. dårlig form og bekkenløsning. Måtte til slutt velge mellom å jobbe og fungere hjemme. To uker til permisjon nå, så vil heller fokusere på å klare meg selv ut svangerskapet.

Ta vare på og prioriter deg selv. Det skal du ikke ha dårlig samvittighet for!;)

Ble sykemeldt første uka i januar for bekkenet.
Jeg klarte en dag på jobb, men det var tiden hjemme og dagen etter som var værst. Klarte ikke gå normalt :o

Begynner på andre uken av 100% sykemelding. Og litt over to uker til permisjonsstart. Ble så sliten og svimmel og ør på jobb at det fungerte bare ikke. Tok heller ikke å utførte ting etter rutinene og kunne strengt tatt fått skriftlig advarsel av flere av tingene jeg gjorde mens jeg hadde små blackouts.

Back
Topp