Sykemelding

April2018lykke

Andre møte med forumet
Hvor mye skal man presse seg før økt eller 100% sykemelding? Har vært 40% sykemeldt siden november pga migrene. Er så sliten! Er i mye bedre form når jeg ikke er på jobb, så ingen tvil om at det hadde vært best å være hjemme.. MEN jeg klarer jo å jobbe da.. Og siden jeg er førstegangs er det ingen barn hjemme som krever at jeg fungerer 100% på kveld og helg.

Og bare for å gjøre det vanskeligere så er legen min i permisjon. Så har de siste 2 gangene vært hos en annen på samme kontor og nå neste gang er det en helt ny en (får bare fornyet s.mld 2 uker av gangen). Så føler veldig at det kommer til å virke som jeg "fisker" etter mer sykemelding hvis jeg prøver å spørre om hvor mye jeg skal presse meg. Og nå er det jo uansett bare 5 uker igjen til påske og permisjon, så føler at det burde jeg jo klare når jeg likevel har klart meg så lenge da..
Uff, er ikke lett å være gravid ass!

Det kommer ikke noe godt ut av at du presser deg. Fødsel og de første ukene krever mye krefter, spesielt av deg som ikke har vært gjennom det tidligere. Selv om du nå er uten barn har du deg selv og samboer du må tenke på + tiden som kommer. Du får så utrolig mye igjen for å være i god form når fødselen starter (som man aldri helt vet når vil skje). Ta vare på deg selv og gjør det beste med ventetiden som er igjen uansett hva det måtte være for deg. Ikke ha dårlig samvittighet for å be om sykemelding. Du gjør det som er best for deg og den lille i magen ved å lytte til kroppen!

Hadde jeg vært deg ville jeg ha diskutert dette med legen min. For det skal ikke gå på bekostning av noe at man er i jobb slik jeg ser det... Ønsker deg masse lykke til den siste tiden og mange klemmer herfra!

Back
Topp