Sykemelding

Klarte så vitt å gå [emoji53] er bedre no men hadde ikkje klart å jobbe! Står og går i 8 timer kvar dag! Pluss endel tunge løft [emoji17] sku gjerne jobba! Vært heime no i 2 mnd snart , men men får no vertfall slappa en del av før twinsa kjem [emoji4]

Jeg spydde minst 5 ganger hver dag og flest av de mens jeg var på jobb. Måtte avbryte kundemøter å løpe på do. Ikke akkurat veldig jobb vennlig. Nå jobber jeg 40%, men sliter fortsatt med kvalme. Etter kl 12 fungerer jeg ikke på jobb. Så blir nok 40-50% ut svangerskapet for min del. Har mista trua på at det går over.

Migrene/sterk hodepine hver eneste dag, så jeg måtte bare legge meg etter jobb hver dag [emoji53] jobber 50% nå, og har greie dager [emoji4]

Ble sykemeldt i uke 7 pga svangerskapskvalme (kasta opp 5-6 ganger hver dag) og hadde null energi, bare sengeliggende. Dette varte til uke 13 ca, men det gikk veldig sakte over, og når kvalmen delvis var over begynte jeg å bli veldig plaget med bekkenløsningssmerter, og er fortsatt plaget den dag i dag (uke 24 nå).
Så jeg har vært 100% sykemeldt i 4 mnd, og ser ut for at det fortsetter slik.... skulle gjerne ha vært i jobb, men det blir rett og slett for mye gåing og tunge løft...

Jeg har vært sykemeldt siden 19.07. Altså fra ca uke 9. Slitt med kvalme og brekninger, noe som fungerte dårlig i jobb som sykepleier. Nå de siste ukene har jeg vært sykemeldt pga jeg mistet sent i uke 22 sist jeg var gravid, er i ule 22 nå, og psyken er ikke på topp. Snakket med sjefen her om dagen, i håp om å slippe stell og forflytninger til toalett osv om jeg kommer tilbake i jobb (har fått pessar grunnet det som skjedde sist - og skal derfor ikke løfte særlig i det hele tatt). Fikk beskjed om at det var lite folk å ta av og generelt dårlig sykepleierdekning på jobb for tiden, så selv om de er en IA bedrift var det ikke gitt de klarte å tilrettelegge. Så skal snakke med legen neste legetime, for jeg skal ikke tilbake om jeg ikke kan få garanti for at jeg slipper de tyngste stellene osv. Sist fikk jeg "tilrettelegging" i teorien, i praksis gjorde jeg alt som før. Jobbet 50% i 3 uker så ble lillemor født så alt for tidlig. Så spent på hva legen sier, for vet ikke om jeg har "god nok" grunn til å ikke gå på jobb.

Husk at du ikke kan sammenligne deg selv med andre i en slik situasjon, dette kommer an på hvordan dårlig du er og hvilken jobb du er i. Vurderer du sykemelding?

Har vært av og på sykemeldt siden september. Jobber som barnehagelærer og har slitt med ekstrem svangerskspskvalme siden uke 6. Begynte i ny jobb i august som nyutdannet, og ville ikke gi meg, men nå er jeg 100% sykemeldt på andre uken:meh:

Skal til legen i morgen og håper jeg kan jobbe 50%. Kroppen orker ikke hele dager på jobb. Så tenkte og få 50% slik at jeg fungerer litt bedre. Og ryggen krangler

Jeg la ikke merke til hvor sliten jeg faktisk var, før jeg ble innlagt pga premature rier. Da roet jeg skikkelig ned, og kjente hvor mye jeg faktisk har stresset før jeg ble sykemeldt. Er nå tilbake i 50% jobb, jobber fulle dager, også har jeg ca annenhver dag fri, så får jeg se hvor lenge jeg (kroppen) orker å jobbe[emoji4]

Har bekkensmerter som ikke fungerer så bra i jobb som bussjåfør, så er nå sykemeldt ut denne mnd, så får vi se hvordan det går, går til fysio som hjelper litt da det også er musklulært oppi alt sammen. har fått tøyningsøvelser som jeg skal gjøre hver dag....

Tenker nå at jeg skal slappe av og høre på kroppen min ( det er jeg ikke flink til fra før av) så får vi se når/ om jeg kan dra tilbake til jobb før jeg tar ut foreldrepermisjon.

Klarer ikke å jobbe fullt, det går bare ikke. Energien er rett og slett ikke der. Prøver jeg å jobbe mer enn det jeg har fått delvis sykemelding for (50 prosent), så straffer det seg enten samme dag eller dagen etterpå. Er veldig glad for å være delvis i jobb, og tenker at det gjelder å se et halvfullt beger og ikke et halvtomt ett for min del :D

Back
Topp