Sykemelding?

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Er det mange her som er sykemeldt? Og hvor dårlig "må" man være for å sykemelde seg? Vet at dette sikkert er veldig individuelt. De siste par ukene har jeg slitt voldsomt med kvalme. Kaster ikke opp, men er typisk spy kvalm. Har så lite energi og er så trøtt at jeg virkelig sliter med å komme meg gjennom enkelte dager. Ikke får jeg i meg så mye mat og drikke heller fordi alt gjør meg kvalm. Vil ikke virke for sytete heller, men jeg føler meg så forbanna ubrukelig for tiden og jobben gjør ikke ting så mye bedre akkurat.

Er det mange her som er sykemeldt? Og hvor dårlig "må" man være for å sykemelde seg? Vet at dette sikkert er veldig individuelt. De siste par ukene har jeg slitt voldsomt med kvalme. Kaster ikke opp, men er typisk spy kvalm. Har så lite energi og er så trøtt at jeg virkelig sliter med å komme meg gjennom enkelte dager. Ikke får jeg i meg så mye mat og drikke heller fordi alt gjør meg kvalm. Vil ikke virke for sytete heller, men jeg føler meg så forbanna ubrukelig for tiden og jobben gjør ikke ting så mye bedre akkurat.
Jeg er ikke sykemeldt, men jobber bare 60% av andre grunner. Jeg kjenner det hjelper meg litt nå å ikke jobbe så mye.

Er samme som deg, ikke spyr jeg, men er kvalm.
Trøtthet er nok det verste for meg, legger meg tidligere men får ikke sovet skikkelig ut.

Om du føler deg slik du beskriver det ville jeg forhørt meg med legen.

Synes du skal gjøre det som passer deg best. Om kroppen sier i fra at den ikke orker, så skal man høre på den. Som enn venninne av meg sa: når man er gravid, lytt til de kroppen vil og gi den de;) så om du ikke orker og jobbe uansett form, så lytt til den

Er blitt sykemeldt 50% pga har hatt 6/10 dager med migrene. var 6/8 på fredag, heldigvis roet seg i helgen... kjenner antydning til noe nå så kan i worse case slå ut :-/ men trolig køyer jeg straks for imorgen blir det tidlig opp til ul 7.30 [emoji16][emoji16]

Ble sykemeldt 50% i januar pga søvnmangel. Etter hvert som jeg ble mer og mer kvalm ble jeg 100% sykemeldt. Kjenner formen er mye bedre når jeg slipper å stresse med jobb.

Man sykemelder seg ikke. Legen sykemelder deg dersom h*n mener det er nødvendig.

Bestille en time hos fastlegen din og luft tankene dine der! :) Kanskje finner dere ut i fellesskap at en gradert sykemelding er nødvendig for en periode eller at det er annen tilrettelegging av arbeidet som skal til for at du skal fungere best mulig nå!

Man sykemelder seg ikke. Legen sykemelder deg dersom h*n mener det er nødvendig.

Bestille en time hos fastlegen din og luft tankene dine der! :) Kanskje finner dere ut i fellesskap at en gradert sykemelding er nødvendig for en periode eller at det er annen tilrettelegging av arbeidet som skal til for at du skal fungere best mulig nå!
Er fullstendig klar over det :)

Da blir jeg nok å kontakte legen i morgen for å snakke med henne om det. For sånn som det er nå sliter jeg virkelig med å komme meg gjennom dagene med alt jobb stresset i tillegg til at jeg skal fungere hjemme når jeg har hentet 2 åringen i bhg.

Da blir jeg nok å kontakte legen i morgen for å snakke med henne om det. For sånn som det er nå sliter jeg virkelig med å komme meg gjennom dagene med alt jobb stresset i tillegg til at jeg skal fungere hjemme når jeg har hentet 2 åringen i bhg.

Jeg mente ikke å være krass altså, men det virker faktisk som om noen mennesker tror de bestemmer selv når de skal sykemeldes...!

Det høres ut som en god plan å kontakte legen i morgen :)

Jeg mente ikke å være krass altså, men det virker faktisk som om noen mennesker tror de bestemmer selv når de skal sykemeldes...!

Det høres ut som en god plan å kontakte legen i morgen :)

Til en viss grad gjør man jo det. Lar man være å troppe opp hos legen vil man jo ikke bli sykemeldt. ;)

Til en viss grad gjør man jo det. Lar man være å troppe opp hos legen vil man jo ikke bli sykemeldt. ;)

Legen skal gjøre en vurdering av om det er grunn for at personen som møter opp skal sykemeldes. Det holder ikke bare å troppe opp på legens kontor, man har ikke krav på det bare fordi man ønsker seg en sykemelding!
Noen leger er dessverre litt feige og gjør omtrent bare som pasienten forteller dem, men de skal egentlig gjøre en ordentlig vurdering av om sykemelding er nødvendig, eller om det finnes andre tiltak som heller burde iverksettes.

Jeg er også helt elendig... Jobber turnus og de dagene jeg har vært hjemme har vært nesten enda verre enn på jobb - kvalm ig uggen er jeg uansett. Så her jobbes det uansett siden det dr like ille uansett hva jeg gjør. Jobber 50% i barnevern og 50% i psykiatrien, der får jeg svangerskapspenger med en gang jeg forteller at jeg er gravid pga risiko. Passer meg greit siden en blir etterhvert "pålagt" sykemelding når en er gravid med tvillinger. Men tilbake til spørsmålet ditt. Jeg tenker at det må en kjenne på selv. Blir det end dårligere av å jobbe og en blir utslitt er det det siste du eller fosteret trenger. En er gravid så kort i forhold til det lange arbeidslivet så tenk på hva som er best for deg og den lille:)

Jeg har vært 100% sykemeldt i to uker nå pga kvalme (ikke spykvalme) og svimmelhet. Har lyst å begynne å jobbe igjen, men er spent på om jeg kommer til å klare mer enn en dag før jeg må spørre etter ny sykemelding.. Sliter med å få i meg mat, og bruker lett 20minutt på en skive, og kan føle jeg skal svime av bare jeg reiser meg opp, da jeg får en del blodtrykksfall. Skal egentlig mye til for at jeg skal sykemelde meg, men har bestemt meg selv for at dette svangerskapet skal jeg ta bedre vare på meg selv. Som de sier er det ingen som takker deg senere for at du har tvingt deg selv til å gå på jobb.

Jeg er 100% sykemeldt! Er kvalm hele dagen, får ikke i meg mat å har null energi..

Da er legetime bestilt, men var så klart ingenting ledig før neste mandag... så får vel bare pine meg gjennom denne uka.

Jeg har vært 100% sykemeldt i to uker nå pga kvalme (ikke spykvalme) og svimmelhet. Har lyst å begynne å jobbe igjen, men er spent på om jeg kommer til å klare mer enn en dag før jeg må spørre etter ny sykemelding.. Sliter med å få i meg mat, og bruker lett 20minutt på en skive, og kan føle jeg skal svime av bare jeg reiser meg opp, da jeg får en del blodtrykksfall. Skal egentlig mye til for at jeg skal sykemelde meg, men har bestemt meg selv for at dette svangerskapet skal jeg ta bedre vare på meg selv. Som de sier er det ingen som takker deg senere for at du har tvingt deg selv til å gå på jobb.
Enig med deg. Skal mye til før jeg også i det hele tatt tenker på sykemelding. Kan fint være på jobb selv om jeg er dårlig. Men nå føler jeg at jeg har kommet til punktet hvor det rett og slett sier stopp.

Da er legetime bestilt, men var så klart ingenting ledig før neste mandag... så får vel bare pine meg gjennom denne uka.
Om det er for ille kan du ta egenmeldingsdager, så tilbakedaterer legen sykemeldinger når/om du får det.

Jeg er selv heldig og jobber fremdeles 120 % stilling i døgnkontinuerlig turnus, og satser på å fortsette med det så lenge som mulig. Tror alle har godt av å komme seg ut og tenke på noe annet, så jeg skulle ønske det var større bruk av gradert sykmelding der ute. Man blir veldig utenfor samfunnet om man bare går hjemme og kjenner på hvordan man har det (satt på spissen).

Anywho, ble litt rant dette, ikke rettet mot noen spesielle altså :) Det er bare noe jeg kjenner sterkt for, så klarer ikke helt å stoppe [emoji14]

Jeg er hjemme i mammaperm, men om jeg hadde jobbet så hadde jeg nok hatt en gradert sykemelding! Jeg blir sliten av alt og jeg har et barn og hjem til å ta vare på og hadde jeg jobbet så hadde jeg ikke orket noenting når jeg kom hjem

Er 20% sykemeldt slik at eg kan ha litt kortere dager - utrolig godt å kunne gå hjem og ligge på sofaen i totida [emoji4] pleier å sige på med kvalme/trøtthet da, godt å slippe måtte være omgjengelig og våken på jobb - samt at arbeidsdagen vanligvis avsluttes med en biltur, ordentlig skummelt noen dager

(Har forresten "oppdaga" postafen - reisesyketabletter - en halv om morgenen gjør susen og knerter verste kvalmen :) skal egentlig kun taes i samråd med lege, så det kan jo være verdt å spørre når du likevel er innom? ;) )

Back
Topp