Sykemelding..

MammaTilN<3

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Hvor går grensen? Jeg er sykepleier og klarer ikke skifte bleie på min egen sønn en gang. Spyr og er kvalm, trøtt hele dagen og kan sove 2-3 ganger for dag. Burde jeg sykemelde meg eller bare holde ut? :(

Jeg har vert en del vekke med sykt barn, sykemeldt pga en annen ting og har kun noen uker igjen av dette arbeidsforholdet. Det burde egentlig ikke spille inn, men jeg føler det gjør det?

Hvor går grensen? Jeg er sykepleier og klarer ikke skifte bleie på min egen sønn en gang. Spyr og er kvalm, trøtt hele dagen og kan sove 2-3 ganger for dag. Burde jeg sykemelde meg eller bare holde ut? :(

Jeg har vert en del vekke med sykt barn, sykemeldt pga en annen ting og har kun noen uker igjen av dette arbeidsforholdet. Det burde egentlig ikke spille inn, men jeg føler det gjør det?

Sykemeld deg. Punktum.
Din helse må komme før jobben :)

Jeg måtte svelge unna litt kommentarer fra min jobb, da jeg ble sykemeldt etter kun 3 mndr ansettelse, men ingen takker det om du blir syk vet du.
Du skal ha det godt med deg selv lg ha tid til å kose deg med den lille du allerede har :)

Er sykepleier selv og kjenner veldig på sommerturnus presset.. Hvis kvalmen kommer så kjenner jeg nesten at jeg får dårlig samvittighet . Vet jo veldig godt at jeg ikke skal ja det, men hvis jeg blir syk så har de feks ingen sykepleier på fordi alle er så si drstt på ferie.:

Er i samme båt... spent på tidligvakta i morgen, går det ikke greit så sykmelder jeg meg bare :)

Ikke ha dårlig samvittighet dersom dere sykemelder dere! Dere skal kun tenke på dere selv og deres egen helse. Det er ingen som kommer å klapper dere på skuldra og takker dere for at dere jobber og står på når dere er i dårlig form. Jeg skal selv sykemelde meg på mandag og har ikke dårlig samvittighet for det:)

Gradert sykmelding er jo en mulighet. Det reddet meg sist og jeg slapp å være helt fraværende på jobb i de ukene det stod på som verst. Det blir vel imidlertid også opp til legen ettersom det er h*ns vurdering som legges til grunn? Uansett - håper dere kommer dere på beina igjen snart :-)

Back
Topp