Sykemelding

morfor2

Glad i forumet
Ser det er endel som er sykemeldte pga bekkenløsning og det har jeg hatt tendenser til selv, og det er ikke godt... Har forstått det slik at man ikke blir sykemeldt pga "alminnelige" svangerskapsplager. Hva menes med det egentlig?
Jeg er utrolig sliten og er "ødelagt" i rygg og må sove når jeg kommer hjem fra jobb. Føler meg også psykisk utslitt, da jobben krever sitt. Ikke lett å få dette til å gå rundt når man har barn fra før. Føler jeg ikke har god nok grunn til å bli delvis sykemeldt. Lyst å redusere litt på deltiden for å hente meg inn igjen -ellers er jeg redd jeg blir syk av å presse meg til å jobbe 100 % stilling frem til termin... [:@]

Hva er deres erfaringer her? Hva syntes dere er en "akseptabel" grunn til å sykemelde seg delvis?

Jeg synes du har veldig god grunn til å sykemelde deg, i det minste delvis. Du skal jo ikke være HELT utslitt på slutten bare fordi du har presset deg selv for mye!! Jeg ville tatt en tur til legen og hørt hva hun/han sier, og prøve å få en sykemelding. Det er hva JEG kaller å ta vare på seg selv! Jeg skulle gjerne gjort det samme selv,om så bare for ei uke, men så lenge jeg går på skole og er helt avhengig av all undervisning, blir det til at jeg heller presser meg noen meter lenger enn jeg kan...

Lykke til, uansett hva du finner ut!![:D] Jeg heier på deg!!

Tror det har veldig mye med hvilken lege du møter om du blir sykmeldt eller ikke. Legen min sa at hun var veldig "liberal med sykmeldinger", men jeg har hørt om noen som har fått høre at graviditiet er ingen sykdom UANSETT! Litt kjipt når man har full jobb og unger hjemme... Jeg er student og jobber deltid på en matvarebutikk. Ble sykmeldt fra desember og er det fremdeles pga bekkenløsning. Jeg hadde ikke klart å gjøre jobben min 100% nå og da er det nesten like greit at jeg ikke er der.. Men dette gjelder jo mitt "yrke", i andre yrker kan jo være lettere å tilpasse arbeidet!

Håper det går bra med deg Morfor2[:)] Jeg sa til legen min at jeg også var veldig sliten og hadde så lite overskudd, men følte at det ikke " var nok". Da sa hun at man måtte ikke bare tenke på jobb, den tiden man er hjemme er også viktig! Du skal ha overskudd til å gå hjem, ikke føle at jobben er alt!

Back
Topp