Sykemelding

MissC

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvis jeg blir sykemeldt nå (helt eller gradert) vil det gå utover foreldrepengene da?

Det vill ikke gå utover svangerskap pengene dine så lenge du blir sykemeldt og ikke slutter

Det her lurer jeg også litt på. er foreldrepenger det samme som permisjonspenger/samme som lønna man får nå om man jobber 100%?

For jeg har jobba 100% helt frem til for en mnd siden, da jeg ble 40% sykemeldt eller permitert eller hva jordmora sa. Og jeg er livredd for at når jeg går ut i permisjon, så får jeg ikke like mye som nå. Har forstått det sånn at man skal få like mye i permisjonen som når man jobber 100%. Uansett om man er sykemeldt før man går ut i permisjon. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Det her lurer jeg også litt på. er foreldrepenger det samme som permisjonspenger/samme som lønna man får nå om man jobber 100%?

For jeg har jobba 100% helt frem til for en mnd siden, da jeg ble 40% sykemeldt eller permitert eller hva jordmora sa. Og jeg er livredd for at når jeg går ut i permisjon, så får jeg ikke like mye som nå. Har forstått det sånn at man skal få like mye i permisjonen som når man jobber 100%. Uansett om man er sykemeldt før man går ut i permisjon. Kan noen bekrefte eller avkrefte dette?

Sykepenger utgjør det samme som du skulle hatt i lønn. Ergo blir det 100 % totalt om du jobber 60 og har sykemelding på 40.

Er du permittert så er det noe helt annet enn å være sykemeldt eller ute i svangerskapspermisjon så det vet jeg ikke noe om.

Back
Topp