Kan du få tilrettelegging på jobb? F.eks bli sykemeldt litt og f.eks jobbe med litt administrativt arbeid? Å komme seg ut blandt folk er kjempebra om man plages med litt kipe tanker eller letter psykiske plager.
Men her må du bare kjenne etter selv. Om du og legen blir enig om at det beste for deg er å være sykemeldt en periode til f.eks dere får svar på neste UL så må du ikke ha dårlig samvitighet for det!
Jeg er 100% sykemeldt pga. bekkenløsning. Å gå hjemme tærer veldig på psyken og føler jeg blir isolert fra omverden når det er så vanskelig å komme seg ut. Hadde jeg bare kunne gjort en ting om dagen, utover ting som å stå opp, stelle seg/dusje, smørre frokost og gå på do, så hadde det vært å kunne vært noen timer på jobb. Aldri følt meg så unyttig og overflødig i hele mitt liv, som i dette og forje svangerskap. Å kunne være litt i arbeid betyr mye mer for folk enn de selv ofte tror, før de har gått hjemme en stund. Forje svangerskap måtte jeg ha psykologhjelp til å takle tapet av kroppen, dens funksjoner og det å bli så "isolert" fra omverden. Nå var og er bekenløsning bare toppen av kransekaka av plager i graviditeten, men det er den som hindrer meg mest i å kunne gjøre noe i løpe av dagen. Denne gangen var vi heldigvis godt forberedt på hvordan det mest sansynlig ville bli. Første gang var er stort sjokk. Jeg som trodde de fleste gravide overdrev plagene x10. Karma?