Sykemelding

LuLu85

Forelsket i forumet
Hei alle sammen

Jeg har Vært sykemeldt I 3 måneder nå. Og blir mest sannsynlig sykemeldt frem til permisjonen start. Dette er selvsagt pga fysiske og psykiske plager.

Legen min pleier å sykemelde meg en mnd av gangen og dette har skapt utfordringer for meg både fra nav og arbeidsgiver som ikke forstår hvorfor jeg ikke får sykemelding til permisjonen start.

Det jeg egentlig lurer på er: kan fastlege sykemelde meg mer en 1 mnd av gangen? Synes det er flaut å 'be' om det.

Skal ikke si sikkert,men tror det er noen regler på det... Alså at 1 mnd er Max..jobber selv på legekontor og mange pasienter som er langtidssykemeldt får kun 1 mnd om gangen, har aldri sett noe annet,derfor jeg regner med det finnes noen regler :)

Jeg har vært sykemeldt hele svangerskapet. Har bare fått for en mnd om gangen med unntak av de seks siste ukene før permisjonen, så vil tro det er noen regler på det

Så vidt jeg vet har man ikke lov til å sykemelde mer enn 1 måned av gangen, og det burde jo virkelig NAV vite, siden det NAV som har bestemt det

Har selv vært sykemeldt så og si hele svangerskapet, men får kun en mnd av gangen..

Hvordan er det med sykepenger neste år om man er sykmeldt siste del av svangerskapet? Blir det da bare 12 uker av totalen av sykepenger og permisjon, eller 12 uker av hver man får feriepenger av?
Er bare 20 % sykmeldt, men de teller jo uker som sykmeldt uansett om det er 20 eller 100%.

Har du vurdert svangerskapspenger? Så slipper du å "bruke opp" sykemelding. Kan være greit å ikke ha vært sykemeldt alt for lenge i strekk.. Min jordmor har sagt at det er bedre enn sykemelding. Iallefall for meg. Hvor noe av årsaken til at jeg ikke jobber fullt er at arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge.. (Men fastlegen min hadde lite kunnskap om dette, jordmor som har informert meg).. Lykke til :-) <3

Har du vurdert svangerskapspenger? Så slipper du å "bruke opp" sykemelding. Kan være greit å ikke ha vært sykemeldt alt for lenge i strekk.. Min jordmor har sagt at det er bedre enn sykemelding. Iallefall for meg. Hvor noe av årsaken til at jeg ikke jobber fullt er at arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge.. (Men fastlegen min hadde lite kunnskap om dette, jordmor som har informert meg).. Lykke til :-) <3

Jeg har tenkt mye på det selv. Men så vidt jeg har forstått for å få det godkjent må fosterets/mors liv stå I fare hvis jobbing. Og det er ikke akkurat tilfelle I mitt situasjon. Jeg jobber ikke med noe kjemikalier eller tungt fysisk arbeid. Jeg jobber på et kontor der jeg den har høyt stress nivå derimot. Arbeidsgiveren kan ikke tilrettelegge. Tror du jeg fortsatt kan søke om det?

Jeg har tenkt mye på det selv. Men så vidt jeg har forstått for å få det godkjent må fosterets/mors liv stå I fare hvis jobbing. Og det er ikke akkurat tilfelle I mitt situasjon. Jeg jobber ikke med noe kjemikalier eller tungt fysisk arbeid. Jeg jobber på et kontor der jeg den har høyt stress nivå derimot. Arbeidsgiveren kan ikke tilrettelegge. Tror du jeg fortsatt kan søke om det?
Er ikke helt sikker. Men jeg jobber i barnehage og er jo ikke veldig farlig det heller. Men jeg får ikke løfte og anstrenge meg pga tvillingsvangerskap så litt annerledes. Men har en kollega som fikk det de siste ukene pga at hun hadde vond rygg.. Var ikke fordi det var fare for livet hennes eller barnets. :-/

Back
Topp