Sykemelding..

Lykkemammaen

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Hei. Er det lov å spørre om det er mange av dere som er sykemeldt pga graviditeten?
Jeg har hatt fri i julen og sliter med kvalme/oppkast og ekstrem tretthet og er så usikker på om det er "lov" å sykemelde seg en stund pga dette? Kjenner det hadde vært så godt å være hjemme å slappe
av en stund..:(
 
Har vore 100 % sjukmld siden 9.desember. Skal til legen i morgen og slik det ser ut må eg be om å få den forlenga. Har ingenting på jobb å gjere så lenge eg er konstant kvalm og kaster opp ml 2-10 gonger om dagen :(
 
Jeg tenker det samme som deg lykkemammaen... Kastet opp i hele går, har vært mye kvalm og trøtt i jula..kastet opp bare en gang idag da.. Men kjenner jeg blir helt matt av å tenke på jobb som starter imorgen... :( nen hva sier man til sjefen da? Har en sjef som graver og spør mye. Hun er også veldig vant til å få svar..
 
Jeg tenker det samme som deg lykkemammaen... Kastet opp i hele går, har vært mye kvalm og trøtt i jula..kastet opp bare en gang idag da.. Men kjenner jeg blir helt matt av å tenke på jobb som starter imorgen... :( nen hva sier man til sjefen da? Har en sjef som graver og spør mye. Hun er også veldig vant til å få svar..

Ja, har den problemstillingen også.. Ønsker ikke fortelle sjefen om graviditeten enda,men tror hun fatter mistanke om jeg kommer med sykemelding. Huff,ikke lett dette altså, men føler meg ikke i form til å være på jobb. Skal prøve i morgen og fredag så får jeg se hva jeg gjør.. :)
 
Er 6+5 idag og har vært 50% sykemeldt siden 27.12.13 tom 12.01 pga eg klarer ikke å jobbe 7 timer eg blir sliten kvalm og irritert hvis eg presse meg sjøl å jobbe
 
Hei!
Dere jenter skal ikkje tenke om det er lov å sjuke melde seg når man er plaga med kvalme trøtthet ol lignende.
Jeg har prøvd å bli gravid 7 år (ivf) og nå er jeg 7+1
Uker og kvalm og trøtt stort sett hele tiden.
Hadde en liten blødning og.
Jeg har vært sykemeldt te no og blir det nok ut mnd
Og.
Jobber i barnehage som er stressende og har alltid dårlig samvittighet når eg er borte men ikkje nå. Dette betyr for mye og har eg det bra så har babyen det bra:)
Dessuten dekker nav det for arbeidsplassen når det er svangerskapsrelatert!
Ta vare på dåke sjøl da skal eg:)
 
Hei!
Dere jenter skal ikkje tenke om det er lov å sjuke melde seg når man er plaga med kvalme trøtthet ol lignende.
Jeg har prøvd å bli gravid 7 år (ivf) og nå er jeg 7+1
Uker og kvalm og trøtt stort sett hele tiden.
Hadde en liten blødning og.
Jeg har vært sykemeldt te no og blir det nok ut mnd
Og.
Jobber i barnehage som er stressende og har alltid dårlig samvittighet når eg er borte men ikkje nå. Dette betyr for mye og har eg det bra så har babyen det bra:)
Dessuten dekker nav det for arbeidsplassen når det er svangerskapsrelatert!
Ta vare på dåke sjøl da skal eg:)

Henger meg på denne her jeg! Enig!!! Jobber og i bhg og er skjeldent borte fra jobb ellers, men nå skal jeg heller kose meg med å være gravid. Spyr masse, så bedre å være hjemme! Ikke ha dårlig samvittighet damer og jenter! Pass på dere selv og babyen:)
 
Hei!
Dere jenter skal ikkje tenke om det er lov å sjuke melde seg når man er plaga med kvalme trøtthet ol lignende.
Jeg har prøvd å bli gravid 7 år (ivf) og nå er jeg 7+1
Uker og kvalm og trøtt stort sett hele tiden.
Hadde en liten blødning og.
Jeg har vært sykemeldt te no og blir det nok ut mnd
Og.
Jobber i barnehage som er stressende og har alltid dårlig samvittighet når eg er borte men ikkje nå. Dette betyr for mye og har eg det bra så har babyen det bra:)
Dessuten dekker nav det for arbeidsplassen når det er svangerskapsrelatert!
Ta vare på dåke sjøl da skal eg:)
Jeg er i samme situasjon med ivf. Legen min sykemeldte meg 100% ift med forrige uttak og da jeg var hos henne og fikk bekreftet graviditet forlenget hun sykemeldingen en mnd til (til 19.01) Hun sier at vi ikke skal ta noen sjanser med dette svangerskapet som vi har brukt så mye tid og krefter på. Jeg er ikke spesielt dårlig, men kjenner at jeg slapper mye mer av i påvente på at jeg skal komme litt lengre på vei (er 6+5 i dag). Er jo konstant engstelig for at noe skal gå galt! Når jeg begynner å jobbe igjen er 9+3 og mye nærmere det magiske 12-tallet. Jeg har litt dårlig samvittighet ift jobb (hjemmespl), men tenker at legen vet best. Sjefen min er ihvertfall informert om situasjonen, så det gjør det litt lettere. Hun er enig i at det er jeg og mitt som er viktigst :)
 
Ble 100% sykemeldt 5+1 i fire og en halv uke. Sykemeldingen går ut søndag som kommer, men ser ut som den må forlenges. Jeg gjør ikke stort annet enn å sove om dagen, og sliter med å få i meg tilstrekkelig med mat, gått ned 4-5 kg siste måneden.. Har ikke noe på jobb å gjøre i denne tilstanden, så har helt grei samvittighet ;)
 
Skal be legen om sykemelding i morgen. Hater å be om det, får så dårlig samvittighet :-( Har jo gode perioder i løpet av dagen, men er liksom ikke kvalm til faste tider så vet ikke når disse gode periodene kommer. Dessuten blir jeg bare værre av å være trøtt og stresset (noe jeg er på jobben).

Ser veldig frem til formen er bedre og livet kan gå som normalt...
 
Jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap og er nå i fødselspermisjon. Blir sykemeldt igjen når jeg skal tilbake til jobb. Er sikkert ikke populært, men det driter jeg i for å si det sånn.... Ingen har noen gang takka meg alle de gangene jeg har stilt opp på jobb og vært syk, bare klaga på de gangene jeg har vært for syk til å komme..Så har lært meg å sette meg selv og min helse framfor jobben

Får ikke lov av legen til å jobbe uansett, men har ikke snev av dårlig samvittighet...hadde nok hatt det om arbeidsplassen viste litt respekt og omsorg for sine ansatte da!
 
Jeg var sykemeldt hele forrige svangerskap og er nå i fødselspermisjon. Blir sykemeldt igjen når jeg skal tilbake til jobb. Er sikkert ikke populært, men det driter jeg i for å si det sånn.... Ingen har noen gang takka meg alle de gangene jeg har stilt opp på jobb og vært syk, bare klaga på de gangene jeg har vært for syk til å komme..Så har lært meg å sette meg selv og min helse framfor jobben

Får ikke lov av legen til å jobbe uansett, men har ikke snev av dårlig samvittighet...hadde nok hatt det om arbeidsplassen viste litt respekt og omsorg for sine ansatte da!

Signerer den!
 
100% sm nå pga kvalme. Men kun ut uken. Håper kvalmen gir seg like fort som den kom.
 
Jeg har vært 100% sm fra 18.12.13 til i morgen. Og jeg gruer meg til å komme tilbake på jobben. Jeg har mye hodepine, er veldig trøtt og klarer ikke å konsentrere meg i det hele tatt. Jeg har nå i tillfegg vært syk med halsbetennelse og øreverk.
Jeg vet at det er stygt å si, men hadde det vært for meg så hadde jeg holdt meg hjemme i de neste 9 månedene.
Jeg trives ikke på jobb men tør ikke å si opp med tanke på foreldrepenger.. Jeg liker absolutt ingenting rundt jobben og kommer hjemme nesten deppa etter hver arbeidsdag. Jeg er riktig nok student og jobber kun 50% heldigvis. Hadde det ikke vært for foreldrepengene så hadde jeg sagt opp for lengst :/
 
Jeg er sykemeldt pga kvalmen! Jeg er sjåfør så det er litt problematisk å fungere som det nå....

Men neste onsdag skal vi til Østerrike, det har jeg gledet meg til i ett år....

Vet ikke hva som skjer nå, kan jo ikke reise utenlands når jeg er sykemeldt for det første og så er det kvalmen..... :(
 
Jeg er sykemeldt pga kvalmen! Jeg er sjåfør så det er litt problematisk å fungere som det nå....

Men neste onsdag skal vi til Østerrike, det har jeg gledet meg til i ett år....

Vet ikke hva som skjer nå, kan jo ikke reise utenlands når jeg er sykemeldt for det første og så er det kvalmen..... :(

Trenger de å vite at du skal til Østerrike da?
 
Off jeg lurere også på om jeg skal sykemelde meg en uke, er så kvalm, men er av og på, noen ganger er jeg så sliten, trøtt og kvalm at jeg bare må gå å legge meg, andre ganger klarer jeg meg bedre. Er så usikker på hva jeg skal gjøre.
 
Skulle jo på jobb idag..sto opp og kjente kvalmen kom. Bestemte meg for å droppe jobben idag og gikk å la meg. Ringte legen og fikk time med en gang og ble sykemeldt i to uker og med avtale om at legen tar kontakt med meg før to uker er gått for å finne ut hva jeg ønsker videre. Dro på jobben og fikk sagt i fra til sjefen, som tok det veldig fint! Jeg er så lettet og kan virkelig slappe av uten dårlig samvittighet nå:)
Om det er flere av dere som er usikker, vil jeg råde dere til å kjenne etter hva kroppen sier og gjør det som føles rett for dere:)
 
Da slenger jeg meg med på "de sykemeldte" jeg også. 60% fram til 27/1. Liiiiite populært på jobb. Det blir jo ikke leid inn noen vikarer eller noe. Så blir jo bare ekstra jobb på de andre, i tillegg til overtid pga årsoppgjør.
Men slik er det vel bare når det er unge jenter på jobb, slikt skjer. Vet ikke helt hvordan jeg skal legge opp dagene enda. Men blir nok at jeg jobber fra morgenen av og til feks 12. Er jo helt skutt etter noen timer våken. Blir iallefall godt å få slappet litt av i litt roligere tempo. Kjenner jo at jeg ikke er i god form.
 
Husk at det finnes vedtak fra NAV som gjør at arbeidsgiver blir fritatt fra arbeidsgiverperioden, altså at NAV betaler vikar fra første dag slik at fravær ikke går økonomisk utover arbeidsgiver. Dette er et vedtak som gravide og kronisk syke kan få. Jeg har hatt det i ett år nå pga dårlig rygg, så det passer fint for meg å ha det et år til nå :)
 
Back
Topp