sykemelding..

Limmylamb

Glad i forumet
*MIA*
Så.. Legen ville ikke gi meg mer en 70% sykemelding..
Ble værre i kvalme og trøtthet og sliter med å fungere hjemme så får jeg den:
"Det blir vanskelig å rettferdiggjør overfor NAV"
Argumenter som at jeg ikke er innlagt på sykehus og de fleste gravide jobber ellers ble brukt.
Hva med gråsonen?? kan ingen få lov til å være midt i mellom og utenom boken..
Hvorfor er det vanskelig å rettferdiggjør overfor NAV når jeg må ligge på gulvet å dusje??
Hva gjør jeg da? mister jeg pengene når jeg ikke kommer meg på jobb de 30%??

Er det mulig for deg å bruke egenmelding de dagene/timene du ikke kommer deg på jobb? Du kan fortelle legen din at det er ingenting som lyver mer enn statistikk, at de fleste gravide jobber sier INGENTING om din situasjon, bare sånn generelt hvordan gravide i snitt har det.

Da får du be om å bli lagt inn på sykehus da.

Rettferdiggjøre ovenfor NAV? Er ikke NAV ment til å være der når vi trenger de? Det er jo ingen argument i det hele tatt! Skulle tro NAV førte statistikk over legene og hvem som skrev ut mest sykemeldinger og trakk de i lønn! Det er rart at du som har en konkret diagnose: graviditet, ikke blir hørt - mens folk med diffuse diagnoser lett blir sykemeldt.

Du mister i allefall de siste 30% om du ikke går på jobb. Jeg tror jeg ville gått på legevakten og bedt om å snakke med en annen lege...

Det kan ikke være snakk om mer en 1-2 uker før kvalmen din avtar og forsvinner.

Ring og snakk med NAV om bruk av egenmelding de siste 30% og hør hvordan det vil arte seg.

Lykke til uansett og god bedring!

NAV trenger da vel ingen grunn! De må jo bare godta legens grunn. Jeg vet jeg fikk noe som "svangerskapsrelaterte plager" sist. Og ikke et svangerskap er likt så når du sier at du trenger en pause, burde legen godta det. Synes det er veldig dårlig gjort. Er ikke veldig imponert over leger om dagen altså!

Legen min er heldigvis helt motsatt av din... Huff altså! Kanskje du burde bytte fastlege? Tar jo litt tid, men vil du virkelig ha en slik lege resten av svangerskapet? Det kan jo dukke opp ting senere og :/

Er det mulig for deg å bruke egenmelding de dagene/timene du ikke kommer deg på jobb? Du kan fortelle legen din at det er ingenting som lyver mer enn statistikk, at de fleste gravide jobber sier INGENTING om din situasjon, bare sånn generelt hvordan gravide i snitt har det.

Da får du be om å bli lagt inn på sykehus da.

Rettferdiggjøre ovenfor NAV? Er ikke NAV ment til å være der når vi trenger de? Det er jo ingen argument i det hele tatt! Skulle tro NAV førte statistikk over legene og hvem som skrev ut mest sykemeldinger og trakk de i lønn! Det er rart at du som har en konkret diagnose: graviditet, ikke blir hørt - mens folk med diffuse diagnoser lett blir sykemeldt.

Du mister i allefall de siste 30% om du ikke går på jobb. Jeg tror jeg ville gått på legevakten og bedt om å snakke med en annen lege...

Det kan ikke være snakk om mer en 1-2 uker før kvalmen din avtar og forsvinner.

Ring og snakk med NAV om bruk av egenmelding de siste 30% og hør hvordan det vil arte seg.

Lykke til uansett og god bedring!

Tror ikke trøttheten avtar med det første nei.. hadde det slik de to andre gangene også.. med nr.1 var jeg overlykkelig når jeg var nede i 18timer søvn i døgnet.. Denne gangen er jeg faktiskt veldig god! Har slitt med flere leger og forrige gang landet jeg på hun for hun viste faktiskt forståelse, men kan virke som at hun har fått refs av nav ellerno for å ha skrevet ut litt for mange sykemeldinger.. skal ikke være lett.. Skal jo uansett ha møte med nav en gang i sv.skapet og forklare hvor landet ligger..

Nav kan dessverre være ganske så vanskelige på det.

Skriv ned tidspunkt i løpet av dagen der du må gjøre noe som avviker fra en normal hverdag. Er man utmattet pga graviditetsplager så er man da utmattet. Kjedelig at du må gjøre jobben til legen din, men du må jo tydeligvis hjelpe han når det virker som om han jobber for de som sitter på pengesekken og ikke for pasientene sine.

Huff, ikke greit med en sånn lege :( Her fikk jeg sykemelding på dagen da jeg begynte å kaste opp. var ikke spørsmål om noe annet. Og ble jeg frisk i løpet av sykemeldingsperioden fikk jeg pent holde meg hjemme for å ikke trigge kvalmen og spyinga igjen. Har nå den uka her igjen med sykemeling, og er jeg ikke bedre til mandag får jeg en ny.

For en uforståelsesfull lege!
Jeg ville byttet lege om det var meg.
De får faktisk betalt for å ha pasienter, og da synes jeg de kan gjøre jobben sin også.

ja jeg blir like matt hver gang.. enten så liker ikke leger meg (siden jeg aldri har symptomer etter læreboka) eller så treffer jeg feil lege hver gang jeg bytter.. havner jeg på sykehus blir jeg totalt oversett der også.. deprimert når jeg må forholde meg til slike folk.. vanligvis er jeg livsglad og energisk.. tror de liksom ikke at jeg holder på å gå på veggene når jeg ikke kan klare meg selv engang??

De nye NAV reglene gjør jo at de skal tilpasse arbeidet slik at du kan jobbe så mye som mulig. Hos oss jobber hun ene 50% og kun etter klokken 12, da føler hun seg bedre. Hun får enklere oppgaver og får ta pauser om hun vil. Dette er noe NAV, arbeidsgiver og lege ordnet slik at det skulle bli best mulig for alle parter.

Men igjen, ikke sikkert hun har det så ille som deg, vi er alle forskjellige. Dumt når legen ikke forklarer godt nok hvorfor han ikke kan gi deg mer. Min lege kaster sykemeldinger etter meg, mens jeg selv VIL jobbe :p leger er nok like ulike som oss gravide tror jeg :)

Håper du snart blir frisk og føler deg bedre :)

Egenmelding kan du ikke bruke mår du er sykemeldt bate så du er klar over det..
Kan ikke jordmor søke om svangerskapspenger istedet? Fikk jeg..

De nye NAV reglene gjør jo at de skal tilpasse arbeidet slik at du kan jobbe så mye som mulig. Hos oss jobber hun ene 50% og kun etter klokken 12, da føler hun seg bedre. Hun får enklere oppgaver og får ta pauser om hun vil. Dette er noe NAV, arbeidsgiver og lege ordnet slik at det skulle bli best mulig for alle parter.

Men igjen, ikke sikkert hun har det så ille som deg, vi er alle forskjellige. Dumt når legen ikke forklarer godt nok hvorfor han ikke kan gi deg mer. Min lege kaster sykemeldinger etter meg, mens jeg selv VIL jobbe :p leger er nok like ulike som oss gravide tror jeg :)

Håper du snart blir frisk og føler deg bedre :)
Skulle ønske jeg kunnet orke mer av alt.. jeg er kjempe glad i jobben min, og den er så "tilrettelagt" som den kan.. men når det er et ork å handle mat og lage middag.. jeg tar til og med frem en barnestol når jeg skal ta klesvasken..

Egenmelding kan du ikke bruke mår du er sykemeldt bate så du er klar over det..
Kan ikke jordmor søke om svangerskapspenger istedet? Fikk jeg..
har ikke vært hos jordmor enda.. nei jeg visste ikke det.. takk for <t du sa ifra.. Var på jobb i dag i 4-5timer, men kan ikke skrive mer enn 2,5 da jeg har en del pauser..

Back
Topp