Sykemelding

fjær

Oktober 2013
Hvem er sykemeldt? Og hvor mye?
Begynner å bli tungt, sliten og trøtt nå da straks i uke33 og jobber 100%..

Her er jeg blitt 100% sykmeldt ut svangerskapet (frem til permisjonsstart). Har vært det i ca 4 uker nå.
Pga bekkenløsning. Synes det er litt dumt, føler meg kjip som ikke jobber. Men med en jobb hvor jeg må gå/stå hele dagen, så ødelegger det hele nattesøvnen. Verker mest om kvelden etter en aktiv dag.
Men som legen sa, det eneste som hjelper (og det er ikke sikkert en gang) er fødsel! Så nå teller jeg ned ukene :)

Jeg er 100% sykemeldt, vært det fra starten av juni! Bekkenet har blitt mer stabilt og jeg har bedre effekt av fysio når jeg fikk beskjed om bli sykemeldt. Vært helt greit siden det har vært sommer, men ukene blir lange og begynner å bli mektig lei nå. Er 36 uker i morgen!

Jobber også 100%. Er kjempe heldig og i veldig god form. Har litt halsbrann og hovne føtter, men har absolutt ingenting å klage på!! :)
Driver opplæring nå på skolen/SFO av de voksne rundt ei jente jeg har følgt i 4 1/2 år nå i barnehagen, så det blir mye gåing og litt fysisk arbeid (er veldig flink til å bruke personløfter da, så det er ikke så tungt), i tillegg til mye mentalt arbeid. Kjenner så klart at det er tyngre nå enn det har vært før å gå på jobb, men er sjeleglad at jeg klarer å følge henne over på skolen og får sikret en god overgang. Håper virkelig det holder seg slikt de neste 3 1/2 ukene jeg har igjen til permisjonsstart.
Har vært kjempe heldig med dette svangerskapet!!!!!

• Liker
Reactions: ed
Jeg har vært 50% sykemeldt siden slutten av mai- (men hadde fire uker ferie i juli!). Nå på mandag ble jeg 60% sykemeldt. Jeg er sta som pokker og vil jobbe så lenge som mulig; selvom de strengt tatt ikke har altfor mye bruk for meg. Jobber nå 4- 4,5 timer mandag, onsdag og fredag; og det holder i massevis. Jeg har lettere bekkenløsning, men er aller mest plaget av symfyseløsningen :/ Jeg sliter særlig når jeg har gått mye en dag, så jeg trenger en hviledag mellom hver arbeidsdag ;)

Ble 50 % sykemeldt i april pga ryggsmerter, legen min påsto at det ikke hadde noe med graviditeten å gjøre, mens fysio sa det var bekkenløsning på ene sia, som førte til muskelære plager på den andre. Ble 100 % sykemledt for litt over en mnd siden. Har en jobb hvor jeg står og går hele dagen pluss at jeg må kjøre en time med buss hver vei, så ble veldig glad når jeg fikk sykemelding. Føler jeg har tid til å ta vare på meg og babyen og gjøre alt klart til a kommer. Samtidig som jeg kan slappe av og orke å trene. :)
Er snart 37 uker på vei :)

Er 34+2 og fortsatt i 100% jobb... Har kontorjobb i ei lita bedrift der eg for øyeblikket er midlertidig sjef, noe som gjer at eg kan styre dagen min heilt sjølv. Samboer jobber også der, så da føler eg meg mye tryggere på jobb, enn å gå heime aleine... :)

Jeg er sykemeldt 100% på grunn av bekkenløsning og vann i kroppen "/
Er utrolig kjedelig, men merker at jeg ikke kunne vært på jobb "/

Hanne Caroline Moen
On Iphone 4

Ble 100% sm i juni pga bekkenløsning... jobbe i bhg å fikk inga tilrettelegging!
Før d va æ 50% sm fra mars!

Ble 100% sm i juni pga bekkenløsning... jobbe i bhg å fikk inga tilrettelegging!
Før d va æ 50% sm fra mars!

Jobber også i barnehage, men fordi den nye førskolelæreren kunne begynne allerede nå, så går jeg bare oppå det faste personalet: arbeidsoppgaver ila mine fire timer på jobb: skravle litt med kollegaer, hilse på foreldrene og skravle litt med de, veilede (jeg er tross alt hovedansvarlig for alle småbarnsavdelingene) i oppgaver som skal utføres, og så dytte litt på huska. Er så få barn i disse ukene så det er nesten så vi kjeder oss litt :P men det er hyggelig å være litt på jobb da, føle at jeg er duganes til noe :P

100% sykemelding fra idag da jeg var innom føden fredagskveld og jordmor og lege mente jeg hadde alt for mange og tette sammentrekninger. Og de vil gjerne at babyen skal holde seg inne litt lengre, så har fått beskjed om å holde meg helt i ro. Ingen jobb, ingen husarbeid.. Kan gå kort turer, thats it.. Er 35+2 idag! Så dersom nurket velger å holde seg inne til termin føler jeg det vil bli enormt laaaange dager!

Er 100% sm frem tom 12.8, tot 2uker etter ferie. Før ferien jobbet jeg varierende % da jeg har vært delvus sm grunnet bekkenløsning og senebetennelse i skulderen. Og da er ikke småbarnsavd i bhg det beste dessverre. ..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jobber også i barnehage, men fordi den nye førskolelæreren kunne begynne allerede nå, så går jeg bare oppå det faste personalet: arbeidsoppgaver ila mine fire timer på jobb: skravle litt med kollegaer, hilse på foreldrene og skravle litt med de, veilede (jeg er tross alt hovedansvarlig for alle småbarnsavdelingene) i oppgaver som skal utføres, og så dytte litt på huska. Er så få barn i disse ukene så det er nesten så vi kjeder oss litt :p men det er hyggelig å være litt på jobb da, føle at jeg er duganes til noe :p
Sååå bra for dæ da :-) her va d ikkje nok folk på plass fra juni.. så æ gikk for full maskin de dagan æ jobba.. t sluttva d nok å legen meinte att det gikk ikkje lenger. Hadde nok vært no helt anna om æ kunnd gå på topp! :-)

Sååå bra for dæ da :-) her va d ikkje nok folk på plass fra juni.. så æ gikk for full maskin de dagan æ jobba.. t sluttva d nok å legen meinte att det gikk ikkje lenger. Hadde nok vært no helt anna om æ kunnd gå på topp! :-)

Hadde aldri i verden klart det om det ikke var nok folk! I mai var det mye sykdom blandt personale og da gikk jeg jo på en smell til slutt! Godt du har en lege som tar arbeidssituasjonen din på alvor!!! Vi har verdens beste jobb, men noen ganger må man se forbi det og ta seg selv på alvor også!

Hadde aldri i verden klart det om det ikke var nok folk! I mai var det mye sykdom blandt personale og da gikk jeg jo på en smell l slutt! Godt du har en lege som tar arbeidssituasjonen din på alvor!!! Vi har verdens beste jobb, men noen ganger må man se forbi det og ta seg selv på alvor også!
Ja vi har vel egentlig slitt m sykemeldinge å sånn på jobben sia jan-feb... mye vikara å ofte altfor lite folk... derfor æ ble sm så tidlig åsså... va helt utslitt! Å m ei frøken å ta mæ av gikk d kje i lengden. Når juni kom va d bare vikara å mange nye vikara! Da sa legen klart ifra att æ hadde ingenting der å gjøre i en sånn situasjon. Legen har tatt mæ på alvor hele veien.. haar nok sjøl vært litt sta å hadd dårlig samvittighet for ungan på jobben. Men måtte bare innse att æ måtte ta vare på mæ sjøl :-)

Jeg er 100% sykmeldt, og har vært det i en måned pga premature rier. Før den tid har jeg vært delvis sykmeldt siden mars pga bekkenløsning. Kjenner jeg er lei av å gå hjemme, men prøver å fylle dagene, og kjenner jo at å jobbe nå ikke hadde vært noe alternativ. Det er det beste jeg kan gjøre for mini akurat nå, og dagjør jeg det gjerne.

Har vært sykemeldt hele svangerskapet jeg, pga ekstrem kvalme og oppkast. Sliten kropp og mye vondt. I tillegg til at jobben ikke kan tilrettelegge for meg der, så nå venter jeg på svangerskapspenger, som ble søkt om for 2 mnd siden..

Har vært delvis sm siden april pga bekkenløsning. Ble 100% sm siste fredag frem til permisjon start. Er sjeleglad for ikke å måtte på jobb, har så vondt i bekkenet og begynner å bli generelt sliten.

Sent from my HTC Incredible S using BV Forum mobile app

Jg ble 100% sykemeldt i slutten av april. I utgangspunktet pga migrene. Formen har vært dårlig helt siden. Oppkast, kvalme, halsbrann, bekkenløsning og helt usannsynlig trøtt hele tiden.

Dette blir siste sv.skap!! Gleder mg sinnsykt til jg kommer mg på beina. Kjeder mg :( mn det er jo verdt det, tar vel bedre vare på bebi i magen, og har mer overskudd når han kommer <3

Storebror mars 2007
Lillebror ventes sept 2013

Back
Topp