sykemelding

MartheMor09+12

Forelsket i forumet
Hei, nå skal jeg snart til legen en tur. Jeg er så dårlig om dagen, spyr på natt/kveld/morgen, og er konstant kvalm. Vondt i hodet, uvell og er sååååå trøtt. Sover dårlig om nettene grunnet kvalme. _Har rett og slett null energi. Jeg jobber som sykepleier på natt og nå til helgen skal jeg jobbe 3 netter på rad, dette ser jeg nå at jeg ikke kommer til å klare. Arbeidsplassen min er veldig hektisk, har ansvar for 90 pas. alene som sykepleier, med 4 hjelpepleiere. Men av 90 pas, så er det veldig mange som er veldig syke, så sitter ikke mye på en natt for å si de sånn.

Jeg tror legen kommer til å sykemelde meg denne helgen hvertfall, men hva skal jeg si til de på jobben? Jeg vet at de ikke har noe med det egentlig, men føler jeg må gi dem en grunn. ikke omgangssyke eller noe, for det kan jo hende jeg blir sykemeldt lenger. huff....liker ikke dette

Hva med høyt blodtrykk? For mye stress?

Er ikke lett det der. Ingen har jo noe med det, men jeg er enig i at det er vanskelig.

da var jeg sykemeldt en uke, har så dårlig samvittighet, men sånn som jeg har det nå, klarer jeg rett og slett ikke å jobbe 10 timers skift på natt og ha ansvar for 90 pasienter. Skjønner ikke at jeg er så dårlig, jeg er jo bare 5 uker på vei. Gruer meg til å levere sykemeldingen i morgen, vet at de sliter med folk. Aner ikke hva jeg skal si til dem. det enklese ville være å si det som det er, men synes det er tidlig enda. Vil liksom ikke at jobben skal vite det før mine aller nærmeste

Jeg fortalte det til sjefen da jeg ble sykemeldt, men ba han om å ikke si noe videre siden jeg hadde en historie med å miste og det gikk galt igjen. Så til de på jobben var jeg sykemeldt pga høyt blodtrykk - noe som jo var sant :)

Så ikke har dårlig samvittighet for sykemelding - du har jo en liten en du skal passe på!

Hei du, jeg bare sniker litt, så blander meg inn her litt.

De på jobben din kan ikke kreve å vite hvorfor du er sykmeldt, det er mellom deg og legen din. Du trenger jo ikke si at det er fordi du er gravid, men hvis du føler du må si noe, si at du er så sliten og mangler energi for tiden, ta en hvit løgn og si du kanskje mangler jern/B12, venter på blodprøver etc.. Jug på deg en dårlig rygg el.l.

Det jeg vil frem til er vel det at du trenger ikke fortelle noen om det om du ikke vil, jobben har ikke krav på å få vite noe som helst.

Lykke til, krysser fingrene for at legen sykmelder deg så du kan hvile og kanskje få tilbake litt sårt trengt energi =)

På den ene siden har ikke arbeidsgiver/kollerger noe med hvorfor du er sykemeldt. På den andre siden skjønner jeg at du syns det er litt rart å ikke komme med en grunn. Men jeg tror jeg ville ha sagt at du kommer til å si mer om det senere:))...da skjønner de hvorfor du har vært borte;)

Skjønner godt hva du mener.. Jeg jobber døgnvakter. Og sjefen sliter veeeldig med å få inn folk, med den kompetansen. Og han passer på å fortelle på morgenmøtene at sommerturnesen går akkurat opp osv. Selv har jeg vært veldig uheldig med ett dårlig knee osv, så jeg har vært litt borte. Derfor kjenner jeg selv litt på det, hvis det skulle bli sånn at jeg ikke kan jobbe hele døgn vakter.. Gruer meg til å fortelle det til sjefen, siden jeg kanskje trenger tilrettelegging..
Blæ...

Du skal ikke ha dårlig samvittighet for det det. Det skal være helt sikkert. Jeg kan godt sette meg inn i den situasjonen, og jeg kjønner deg veldig godt at det ikke går.. Man skal lytte til kroppen sin og med null energi skal det godt å gjøres og bare ta foten opp av køyen om morgningene.
Krysser fingrene for bedre tider hos deg og håper på at kvalmen gir seg kjapt igjen. Ikke noe kjekt det der. Stor klem fra meg.

GOD BEDRING

Back
Topp