Sykemelding

Linni

Forumet er livet
VIP
Hei jenter.
Jeg lurer på noe. På fredag skal jeg til min siste konrtoll og tenkte å spør legen om far kan få sykemeldig i 3 uker.
I utgangspunkte skal han ha 2 uker pappa permisjon men har jobbing annen vær helg og begynner rett i jobbe helgen.
Da er det bare 2 uker siden jeg fødte og gutten vi har i dag veier 18 kilo og kan jo ikke gå.
Legen på sykehuset sa jeg ikke MÅ bære han de 2-3 første ukene.
Er det noen som har vært oppi det samma at far har fått sykemeldig om han kan i det hele tatt få????
Jeg vet dette skulle ha vært på økonmi og retthiter men det er aldri noen der inne [&o]

Ring trygdekontoret for det er noe med omsorg for sykt barn/partner. Tror ikke det skal være sykemelding,men en legeerklæring.
Var ikke i samme situasjon, men jeg hadde keisersnitt og kunne ikke bære noen ting etter fødsel( har også nakkeskade) Da fikk min mann legeerklæring og var hjemme i 4 uker.

dumt spm,men hvorfor går han ikkje??? er han ikje gamal?

Ingen spørsmåler er dumme teba [:D]
Han har Cp og sitter i rullestol. Ble født 12 uker før tiden.

Spurte når jeg var der nede men fikk som svar at hvis jeg var så syk at jeg ikke klart å ta meg av den lille som ble født kunne jeg bli sykemeldt og far overta permisjonen min. Men det er jo ikke det som er vårt problem. Jeg klarer ikke å ta den elste så hun skulle skjekke opp med pleiepenger men har ikke hørt en dritt fra de.
Å ringe trygdekontore nå er jo ikke lett for nå kommer man til felles sentral og prøver du å spør etter en person må du legge ut i det vi og det breie om hva du skal snakke om [:'(]

Ok. Det skal visst ikke være enkelt! Men jeg tror det holder å snakke med legen og at han skriver en legeerklæring som mannen din leverer på jobben. Lykke til ihvertfall, håper du ikke må slite så fælt for rettighetene.

ORIGINAL: Tammis

Trygdekontorets systemer stinker!!!

SIGNERER!!

skulle nå tru det var ei slags ordning som hjelper dere,men dere må HEILT sikkert mase for å få den og det spørs om det er nok at fastlegen ordner det.så firkanta som dei er!!!!

Håper det er det. De 5 åra vi har hatt gutten vår har det vært trygdekontore og hjelpemiddelsentralen så har vært et helvete med å gjør.
Må krangle om alt og kunne tro det var deres eget de ga ut. [:@]

Back
Topp